Klipsch hadde sin gull alder for noen år siden og det er ikke å legge under en stol at man fikk mye for pengene og de fleste klarer å få bra med trykk ut av de. Da blir det fort slik at mange blir litt frelst og oppfører seg som en "glad-kristen" i masser av tråder.Dynamiker skrev:Men gjør det at det er greit at folk flamer alle tråder med klipsch uansett pokker hva trådstarteren egentlig lurer på?
hehe snakk om pissepreik!!! Lascala er noe av det mest ekstreme som er produsert og som kan brukes i en normal stue. Dynamikk og mellombass i verdens klasse. I tilegg så er de geniale i konstruksjonen.er en hennsigt til at de ser ut som de gjør!!! Ddt geniale med klipsch og flere andre produsenter er at de har høytalere i alle prisklasser. Erfaringsmessig så har jeg selv hatt b&w. Verity, focal, chario, usher, t+d, xtz, dali, cv +++ masse bra merker der ute men til min stil og lommebok så er klipsch favorittenDynamiker skrev:Det jeg synes er mest merkelig er at man diskuterer Klipsch vs ikke Klipsch når merket har en spredning i lydkvalitet som ikke likner noe annet. Ok, Swans har litt av det samme, men Klipsch er virkelig til det ekstreme. Hører man for eksempel på Palladium-serien så er de rimelig gode, men ser man på LaScala så er det ikke lett å finne noe som minner om kvalitet verken i hvordan de spiller, hvordan de ser ut eller hvordan de er bygget. Det som også er interessant er at 2 modeller i samme serie kan befinne seg på to ulike planeter lydmessig, og ikke bare det, men når en modell blir oppgradert så er de i blant så ulike at man kan lure på om de overhodet kommer fra samme produsent. Når noen skriver "Du bør kjøpe Klipsch" eller "Klipsch gir mye for pengene" uten å presisere modell er det så steike dumt at man bør vurdere å konfiskere PC-en deres.
Ellers er jeg hjertens enig med dem som savner mangfoldet. Et forum bør dreie seg om nettopp det. Jeg mener, er dere her for å lese om at noen andre digger den høyttaleren dere selv har? Kan dere ikke da i stedet bruke tiden på å lytte til den høyttaleren? Eller er den ikke bra nok til at dere gidder det? Selve forumet burde jo i stor grad dreie seg om leting etter spennende nye ting og, som noen nevnte her, Toyota Corolla er det forbanna mange av ute i verden men det blir ikke en spennende bil av den grunn. Hvem gidder å frekventere et bilforum der ingen diskuterer noe annet enn Corolla?
Det som ikke gjør saken bedre er at det later til at folk flest kjøper Klipsch først og fremst fordi de har fått dem skambillig. Gled dere til hypen går i stå. Da blir de like umulig å få solgt brukt som Focal.
eddie skrev:Hehe klipsch selger som hakka møkk. En av de mest populære høytaler produsenten der ute med alt fra øretelefoner til highend. Hvorfor diskutere dette videre?
Chrisonfire skrev:Tror jeg kan huske deg og Gilmour under en tråd jeg ikke husker, sutret over at ikke alle likte B&W og/eller CM9... :mrgreen:
eddie skrev:Hehe klipsch selger som hakka møkk. En av de mest populære høytaler produsenten der ute med alt fra øretelefoner til highend. Hvorfor diskutere dette videre?
Vi er Klipsch eiere, vi har ikke kommet langt nok opp i høyttalermerke"stigen" ennå....eddie skrev:Hei ingen som kan svare på mitt spørsmål?
eddie skrev:hehe snakk om pissepreik!!! Lascala er noe av det mest ekstreme som er produsert og som kan brukes i en normal stue. Dynamikk og mellombass i verdens klasse. I tilegg så er de geniale i konstruksjonen.er en hennsigt til at de ser ut som de gjør!!! Ddt geniale med klipsch og flere andre produsenter er at de har høytalere i alle prisklasser. Erfaringsmessig så har jeg selv hatt b&w. Verity, focal, chario, usher, t+d, xtz, dali, cv +++ masse bra merker der ute men til min stil og lommebok så er klipsch favoritten
Ultima skrev:Har alltid lurt på hva "morsom lyd" og "best på film" egentlig innebærer...?
joaksle skrev:Har vell også noe med hva folk har råd til å kjøpe også.
Jeg for min del skulle ønske jeg kunne kjøpe noe i den dyrere klassen på forsterker delen, men som lærling og nybegynner innen audio/hjemmekino system er Klipsch RF-82 og en Onkyo TX-NR 709 dyrt nok + jeg er veldig fornøyd med lyden. Oppgraderinger kommer sakte men sikkert, men ting tar tid med 10-15k i månedslønn.
Hva er musikk?Dynamiker skrev:Morsom lyd, det kan jo for eksempel være lyden av en fjert.
Best på film betyr helt enkelt at det er for dårlig til musikk, men det kan til nøds brukes på film.
Dynamiker skrev:Forøvrig synes jeg Gunnar Brekke påpekte en interessant ting i en artikkel en gang. Det handlet ikke om LaScala men generelt om høyttalere som ikke spiller bass. Fritt sitert: "Man kan få en følelse av at en høyttaler har veldig tight og tørr midbass hvis den ikke er i stand til å gjengi dypbass."
marsboer skrev:Forbinder du god lyd med manglende oppløsning og luftighet?
BEF skrev:Klipsch hadde sin gull alder for noen år siden og det er ikke å legge under en stol at man fikk mye for pengene og de fleste klarer å få bra med trykk ut av de. Da blir det fort slik at mange blir litt frelst og oppfører seg som en "glad-kristen" i masser av tråder.
tenb skrev:Så det trøkket man kjenner i brystkassa fra LaScala er innbilning/kun en følelse og hadde også forsvunnet hvis man setter på en sub?
Tror nok ikke man kan plukke ut enkelt personer, er nok mere at Klipch har fått sin posisjon... Dog tror jeg nok de har nå vært på topp i Norge og vil nok falle markant i tiden framover.eddie skrev:Hei ingen som kan svare på mitt spørsmål?