AV-Forum = Klipsch Forum ?

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
Hehe klipsch selger som hakka møkk. En av de mest populære høytaler produsenten der ute med alt fra øretelefoner til highend. Hvorfor diskutere dette videre?

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.558
494
83
47
Asker
Dynamiker skrev:
Men gjør det at det er greit at folk flamer alle tråder med klipsch uansett pokker hva trådstarteren egentlig lurer på?
Klipsch hadde sin gull alder for noen år siden og det er ikke å legge under en stol at man fikk mye for pengene og de fleste klarer å få bra med trykk ut av de. Da blir det fort slik at mange blir litt frelst og oppfører seg som en "glad-kristen" i masser av tråder.

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
Dynamiker skrev:
Det jeg synes er mest merkelig er at man diskuterer Klipsch vs ikke Klipsch når merket har en spredning i lydkvalitet som ikke likner noe annet. Ok, Swans har litt av det samme, men Klipsch er virkelig til det ekstreme. Hører man for eksempel på Palladium-serien så er de rimelig gode, men ser man på LaScala så er det ikke lett å finne noe som minner om kvalitet verken i hvordan de spiller, hvordan de ser ut eller hvordan de er bygget. Det som også er interessant er at 2 modeller i samme serie kan befinne seg på to ulike planeter lydmessig, og ikke bare det, men når en modell blir oppgradert så er de i blant så ulike at man kan lure på om de overhodet kommer fra samme produsent. Når noen skriver "Du bør kjøpe Klipsch" eller "Klipsch gir mye for pengene" uten å presisere modell er det så steike dumt at man bør vurdere å konfiskere PC-en deres.

Ellers er jeg hjertens enig med dem som savner mangfoldet. Et forum bør dreie seg om nettopp det. Jeg mener, er dere her for å lese om at noen andre digger den høyttaleren dere selv har? Kan dere ikke da i stedet bruke tiden på å lytte til den høyttaleren? Eller er den ikke bra nok til at dere gidder det? Selve forumet burde jo i stor grad dreie seg om leting etter spennende nye ting og, som noen nevnte her, Toyota Corolla er det forbanna mange av ute i verden men det blir ikke en spennende bil av den grunn. Hvem gidder å frekventere et bilforum der ingen diskuterer noe annet enn Corolla?

Det som ikke gjør saken bedre er at det later til at folk flest kjøper Klipsch først og fremst fordi de har fått dem skambillig. Gled dere til hypen går i stå. Da blir de like umulig å få solgt brukt som Focal.
hehe snakk om pissepreik!!! Lascala er noe av det mest ekstreme som er produsert og som kan brukes i en normal stue. Dynamikk og mellombass i verdens klasse. I tilegg så er de geniale i konstruksjonen.er en hennsigt til at de ser ut som de gjør!!! Ddt geniale med klipsch og flere andre produsenter er at de har høytalere i alle prisklasser. Erfaringsmessig så har jeg selv hatt b&w. Verity, focal, chario, usher, t+d, xtz, dali, cv +++ masse bra merker der ute men til min stil og lommebok så er klipsch favoritten

HighEnd-Ole

Medlem
8 Jul 2012
3
0
0
Har lest litt nå og da på dette forumet, mindre og mindre de siste par åra.. det blir faktisk bare dårligere og dårligere! bare fjas og mas!

du har klipsch er best "bla bla bla"

og du har " klipsch låter crap bla bla bla..

Hva med å faktisk høre mer på musikk (nevnt tidligere)..

Alle kan ikke like det samme, og det å kverulere på om klipsch suger balle eller om det "kicker ass" i en tråd på side opp og side ned ( eller et annet merke for den sakens skyld...) har jo ingen ting for seg...

Og om Klipsch lascala har hatt 1000 forskjellige drivere opp igjennom.. hva **** har det med saken om man liker lyden som kommer ut???

Og når klipsch folket setter seg på bakbeina fordi andre mener et annet merke er et bedre alternativ så sier det mer om dem enn om noe annet... makan til trangsynte forumkverulanter skal man lete lenge etter!!!

Da jeg første gang leita rundt på AV forum synes jeg det var masse gode alternativer og gode svar!

Synd at mange "unge" forum brukere som ikke har hørt stort annet enn et eller to merker skal hive seg rundt for å få mest mulig innlegg under profil bilde..

hjelper ikke stort at all den gode kompetansen som er her, ikke kommer til, eller drukner i dritt og svada fra kverulanter og "bedre vitere"

IM out...

Kan en moderator slette brukeren min? Vil helst lese og ha en saklig debatt på hifi sentralen der man ikke blir hode skutt for og mene for mye eller for lite om det ene eller det andre...

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
eddie skrev:
Hehe klipsch selger som hakka møkk. En av de mest populære høytaler produsenten der ute med alt fra øretelefoner til highend. Hvorfor diskutere dette videre?

Fordi det finnes andre ting som spiller bedre.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Chrisonfire skrev:
Tror jeg kan huske deg og Gilmour under en tråd jeg ikke husker, sutret over at ikke alle likte B&W og/eller CM9... :mrgreen:

Det er ingen som har sutret over dette, og iallefall ikke dem du nevner.

Men å skrive utelukkende nedsettende om et til de grader kritikerrost produkt er usaklig, og særlig i de former kritikken blir fremmet på. Og i forhold til sine egne preferanser, som kommer dårligere ut i tester.

Please, hold dere til saken. Ikke lag nok en CM9-tråd ut av dette.

Quisten

Medlem
22 Feb 2008
3.083
0
0
eddie skrev:

Fordi det finnes høyttalere der ute med flere egenskaper en det Klipsch innehar ?

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
eddie skrev:
hehe snakk om pissepreik!!! Lascala er noe av det mest ekstreme som er produsert og som kan brukes i en normal stue. Dynamikk og mellombass i verdens klasse. I tilegg så er de geniale i konstruksjonen.er en hennsigt til at de ser ut som de gjør!!! Ddt geniale med klipsch og flere andre produsenter er at de har høytalere i alle prisklasser. Erfaringsmessig så har jeg selv hatt b&w. Verity, focal, chario, usher, t+d, xtz, dali, cv +++ masse bra merker der ute men til min stil og lommebok så er klipsch favoritten

LaScala er jo en 1000 år gammel konstruksjon. Det skjer faktisk en utvikling innen høyttalerfaget også. Bedre bevis på akkurat det enn LaScala er det vanskelig å finne. Forklaringen på at de er laget slik de er finner du på Klipsch sin egen hjemmeside, og for enkelhets skyld kan jeg jo sitere den her:

"When the La Scala first launched in 1963, audio pioneer Paul W. Klipsch made it for Arkansas gubernatorial candidate Winthrop Rockefeller to use as a public address speaker."

Det er altså en 49 år gammel konstruksjon med datidens teknologi, og den er ikke en gang beregnet på hjemmebruk. Men så er de jo heller ikke til å holde ut med mindre man har en forsterker som farger lyden i riktig retning.

Forøvrig synes jeg Gunnar Brekke påpekte en interessant ting i en artikkel en gang. Det handlet ikke om LaScala men generelt om høyttalere som ikke spiller bass. Fritt sitert: "Man kan få en følelse av at en høyttaler har veldig tight og tørr midbass hvis den ikke er i stand til å gjengi dypbass."

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
Ultima skrev:
Har alltid lurt på hva "morsom lyd" og "best på film" egentlig innebærer...?

Morsom lyd, det kan jo for eksempel være lyden av en fjert.

Best på film betyr helt enkelt at det er for dårlig til musikk, men det kan til nøds brukes på film.

tenb

Medlem
15 Mai 2009
842
0
0
joaksle skrev:
Har vell også noe med hva folk har råd til å kjøpe også.
Jeg for min del skulle ønske jeg kunne kjøpe noe i den dyrere klassen på forsterker delen, men som lærling og nybegynner innen audio/hjemmekino system er Klipsch RF-82 og en Onkyo TX-NR 709 dyrt nok + jeg er veldig fornøyd med lyden. Oppgraderinger kommer sakte men sikkert, men ting tar tid med 10-15k i månedslønn.

Fint du er fornøyd med lyden, hadde disse før jeg også og var kjempefornøyd. Høyttalere som også vokser med kvaliteten på forsterker du setter på dem.

Håper uansett anlegget skaper gnist for en hobby som kan oppgraderes i det uendelige og vare livet ut. Mye lyd for pengene i den fasen du er i nå:)

Chrisonfire

Medlem
30 Sep 2007
2.164
0
0
31
Dynamiker skrev:
Morsom lyd, det kan jo for eksempel være lyden av en fjert.

Best på film betyr helt enkelt at det er for dårlig til musikk, men det kan til nøds brukes på film.
Hva er musikk?

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.125
1
38
enhetene i heritage serien er byttet flerfoldige ganger (selv om modellbetegnelsen er lik), men grunndesignet er stort sett det samme ja, fordi driverene er fortsatt stort sett det samme.
det er ikke klipsch som lager de, men eminence, atlas, electrovoice etc som står for delene.

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
0
36
Jeg ser det kommenteres fra folk med B&W i den lavere enden av skalaen her, og B&W dras jo frem som et stadig eksempel. I den forbindelse passer det jo bra å dra frem et par av mine tidligere anlegg som har måtte vike plassen for mitt nåværende, som tilfeldigvis involverer Klipsch, av 100% hi-fi kvalitetsmessige årsaker.

Det virker av en eller annen grunn å være vanskelig å svelge at Klipsch faktisk kan levere skikkelig kvalitet om man gir oppsettet like mye kjærlighet som et hvilket som helst annet glossy hi-fi anlegg.

Vedlegg

• img_3101.jpg
    img_3101.jpg
    115,7 KB · Sett: 31
  • oversiktsbilde.jpg
    oversiktsbilde.jpg
    424,3 KB · Sett: 30

tenb

Medlem
15 Mai 2009
842
0
0
Dynamiker skrev:
Forøvrig synes jeg Gunnar Brekke påpekte en interessant ting i en artikkel en gang. Det handlet ikke om LaScala men generelt om høyttalere som ikke spiller bass. Fritt sitert: "Man kan få en følelse av at en høyttaler har veldig tight og tørr midbass hvis den ikke er i stand til å gjengi dypbass."

Så det trøkket man kjenner i brystkassa fra LaScala er innbilning/kun en følelse og hadde også forsvunnet hvis man setter på en sub?

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
BEF skrev:
Klipsch hadde sin gull alder for noen år siden og det er ikke å legge under en stol at man fikk mye for pengene og de fleste klarer å få bra med trykk ut av de. Da blir det fort slik at mange blir litt frelst og oppfører seg som en "glad-kristen" i masser av tråder.

Ja, og det er jo nettopp problemet med 450 slike nyfrelste pastorer som skal frelse i munnen på hverandre som er tema for denne tråden. Jeg synes det er på tide at debatten dreier seg rundt trådens tema og ikke rundt hvorvidt ditt og datt er bra greier eller ikke.

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
tenb skrev:
Så det trøkket man kjenner i brystkassa fra LaScala er innbilning/kun en følelse og hadde også forsvunnet hvis man setter på en sub?

Det er langt mellom "kjenner trykket i brystkassa" og "i verdensklasse" skulle jeg mene.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.558
494
83
47
Asker
eddie skrev:
Hei ingen som kan svare på mitt spørsmål?
Tror nok ikke man kan plukke ut enkelt personer, er nok mere at Klipch har fått sin posisjon... Dog tror jeg nok de har nå vært på topp i Norge og vil nok falle markant i tiden framover.

Vis man skrur tiden tilbake noen år, kunne man nesten ikke gå inn i en tråd uten at Focal var nevnt som nesten det eneste riktige og velge.