Det jeg synes er mest merkelig er at man diskuterer Klipsch vs ikke Klipsch når merket har en spredning i lydkvalitet som ikke likner noe annet. Ok, Swans har litt av det samme, men Klipsch er virkelig til det ekstreme. Hører man for eksempel på Palladium-serien så er de rimelig gode, men ser man på LaScala så er det ikke lett å finne noe som minner om kvalitet verken i hvordan de spiller, hvordan de ser ut eller hvordan de er bygget. Det som også er interessant er at 2 modeller i samme serie kan befinne seg på to ulike planeter lydmessig, og ikke bare det, men når en modell blir oppgradert så er de i blant så ulike at man kan lure på om de overhodet kommer fra samme produsent. Når noen skriver "Du bør kjøpe Klipsch" eller "Klipsch gir mye for pengene" uten å presisere modell er det så steike dumt at man bør vurdere å konfiskere PC-en deres.
Ellers er jeg hjertens enig med dem som savner mangfoldet. Et forum bør dreie seg om nettopp det. Jeg mener, er dere her for å lese om at noen andre digger den høyttaleren dere selv har? Kan dere ikke da i stedet bruke tiden på å lytte til den høyttaleren? Eller er den ikke bra nok til at dere gidder det? Selve forumet burde jo i stor grad dreie seg om leting etter spennende nye ting og, som noen nevnte her, Toyota Corolla er det forbanna mange av ute i verden men det blir ikke en spennende bil av den grunn. Hvem gidder å frekventere et bilforum der ingen diskuterer noe annet enn Corolla?
Det som ikke gjør saken bedre er at det later til at folk flest kjøper Klipsch først og fremst fordi de har fått dem skambillig. Gled dere til hypen går i stå. Da blir de like umulig å få solgt brukt som Focal.
Ellers er jeg hjertens enig med dem som savner mangfoldet. Et forum bør dreie seg om nettopp det. Jeg mener, er dere her for å lese om at noen andre digger den høyttaleren dere selv har? Kan dere ikke da i stedet bruke tiden på å lytte til den høyttaleren? Eller er den ikke bra nok til at dere gidder det? Selve forumet burde jo i stor grad dreie seg om leting etter spennende nye ting og, som noen nevnte her, Toyota Corolla er det forbanna mange av ute i verden men det blir ikke en spennende bil av den grunn. Hvem gidder å frekventere et bilforum der ingen diskuterer noe annet enn Corolla?
Det som ikke gjør saken bedre er at det later til at folk flest kjøper Klipsch først og fremst fordi de har fått dem skambillig. Gled dere til hypen går i stå. Da blir de like umulig å få solgt brukt som Focal.