ATI radeon og bytte mellom VGA og DVI

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Har endelig fått mitt ATI Radeon 9800 Pro kort i hus, men trøbler mellom å velge VGA /DVI. Det fulgte med et DVI-VGA adapter, og jeg koplet PC'en på kortets VGA utgang og projektor på VGA siden av det VGA-DVI adapteret som fulgte med. Dette er da naturligvis koplet til DVI-utgangen på kortet.

Hvordan skal jeg få byttet mellom visning på skjerm og visning på proj ? Kan jeg ikke vise det samme på begge utgangene ?

Har også powerstrip installert og er usikker hvor skal jeg innstille? ATI eller powerstrip ?

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
Hei Bjørn-Willy.
Har du installert ATI kontrollpanelet? Der vil du finne alle valgene du leter etter.

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
3
38
39
Kan jeg ikke vise det samme på begge utgangene ?
Jo, det kan du... Men da trenger du kontrollpanelet som HI-FIL nevner..
Jeg trodde vel egentlig at dette ble instalert automatisk..?

Mvh

AK

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
ATI-kontroll panel er installert.

Ringte til Gorm(HiFil) i går og fikk en liten innføring i primær skjerm bytte. Men det er jo litt tungvindt.

Det var jo også usselt med frekvenser å bytte mellom. Hvordan kan jeg bruker powerstrip når jeg har 'to' skjermer ?

Og ev. hvordan skal jeg bruke bare 1 skjerm, men begge utganger (VGA og DVI) ?

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
3
38
39
Jeg vet faktisk ikke hvordan man kan sette forskjellig powerstrip setting for to monitorer...

Jeg bruker Powerstrip til å sette custom oppløsning og refresh rate på DVI utgangen, og så bruker jeg control panelet for Monitoren for hver gang jeg bytter... Dette er ikke ideelt, men det går...

Mvh

AK

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Kan skrive litt om hvordan du bruker powerstrip mot DVI. Jeg kjører også slik. VGA utg = PC og DVI utg = Proj.

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
3
38
39
Hei Bjørn Willy,

Jeg startet som default opp med kun DVI utgang, dette satte jeg i kontrollpanelet. Switchet kun over til VGA når jeg skulle bruke pc'n med monitor..( veldig sjeldent) På denne måten vil den oppløsningen du setter i Powerstrip bli gjeldene for DVI utgangen. Settingene for Monitoren (VGA) bestemmes av driveren..

Det var jo også usselt med frekvenser å bytte mellom
Du kan jo i teorien sette hvilken som helst frekvens..! Men dette krever ofte litt justeringer av front/back porch etc..

For å bytte mellom monitor og projektor bruker jeg hurtigtaster. (tror det er ALT-F5.. ikke sikker)

Det eneste er at monitoren "defaulter" til 60Hz hver gang jeg bytter mellom vga => DVI..:( Noen som vet hvordan dette kan ungås..?

Vet ikke om dette er til noen hjelp for deg, men bare spør dersom det er noe mer....

Mvh

AK