Arendal Sound : Offisiell Tråd

borabora

Medlem
21 Okt 2003
1.573
0
36
Har kjøpt en AS sub2 til, en står i midt foran og en står midt bak, begge med noen få cm fra vegg. Er det noen som har prøvd en slik oppsetting og målt på hvordan dette ser ut?

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
Har en sub 1 og en sub 2 som jeg har prøvd på forskjellige plasseringer. Men har de bak i hvert sitt hjørne nå. Der de spiller best ifht til rommet. Men anbefaler deg å måle selv og teste forskjellige plasseringer.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.832
63
48
Har kjøpt en AS sub2 til, en står i midt foran og en står midt bak, begge med noen få cm fra vegg. Er det noen som har prøvd en slik oppsetting og målt på hvordan dette ser ut?

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
Dette går det ikke an å gi et generelt svar på. En plassering bør times og kalibreres nøye ved hjelp an målinger.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.832
63
48
Jeg følger med på Finn så ser jeg hva som dukker opp. Det frister med et par SVS PC-4000 også. Har god erfaring med rørsubbene til SVS. Men det hadde vært artig å prøve noe annet også. Og et par matt hvite sub2 eller sub3 ved siden av de matt hvite Tower'ene hadde sett fått ut. Ikke lett dette. Må vel ta turen til Arendal en gang.
Sub 2 eller 3 er i en helt annen liga enn Pc4000 - særlig fra 25 hz og oppover , og det er ho der det skjer mest tross alt

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.629
6
38
Sub 2 eller 3 er i en helt annen liga enn Pc4000 - særlig fra 25 hz og oppover , og det er ho der det skjer mest tross alt

Jeg ser flere sier det samme. Tower'ene spiller nok til musikk for meg. Det er til film jeg savner endel. Men ingenting er bestemt. Tiden vil vise. 🙂