Apple TV 4k og netflix

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.955
8
38
Hvordan er kvaliteten på netflix via apple tv4k - er lyd og bilde tilsvarende kvalitet som blu-ray og uhd blu-ray? eller er det ikke like bra?

Er jo en storm rundt HBO og Game Of Thrones nå, artig å vite hvordan kvaliteten er på netflix.

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.055
100
48
Har ikke Apple selv men nvidia shield og vil tro netflix kjører likt på disse. Lyden er jo bare dolby digital+ 5.1, men lyden er helt grei. Bilde er også komprimert men ser veldig greit ut, HBO er søppel til sammenligning.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

• Like
Reactions: Toroluf

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.043
62
48
51
Jessheim
Via AppleTV får du "atmos" fra Netflix
Bildekvaliteten er også ekstremt mye bedre på Netflix enn fra HBO, men det tilsvarer ikke UHD bluray.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.955
8
38
Jeg gjorde en test i kinoen idag, Netflix via Apple 4k mot blu-ray. 120" lerret og full Atmos.

Først prøvde jeg star wars the last jedi. Her syns jeg egentlig lyd og bilde var ganske likt på begge medium. Positivt overrasket.

Etter dette prøvde jeg gravity. Bilde var relativt likt, men lyden var ett hav av forskjell i favør av blu-ray.

Årsaken til dette vet jeg ikke men disney har jo fått mye tyn for mye komprimering på star wars og de siste marvel blu-rayene, kan årsaken til at star wars opplevdes likt være at den er så komprimert i utgangspunktet?

Testet noen klipp med original materiale fra Netflix, dette virket som hadde bra lyd og bilde - men her hadde jeg ikke noe å sammenligne direkte med.

Kommer til å teste mer i helgen.

• Like
Reactions: Toroluf