Anynet cec kobling mot hdmi control Pioneer

Carl Fredrik

Medlem
13 Aug 2019
3
0
1
Hei! Har en situasjon jeg ikke skjønner noe av... Har en Pioneer vsx-lx70 reciever som er koblet opp mot min Samsung QE75G7FAM g-led TV. Reciever'n har Hdmi control og tv'n har Anynet+ (hdmi-cec) . Reciever'n er koblet med hdmi til hdmi 2 porten på tv'n. (Arc porten). I et år nå har alt funket helt fint. Reciever'n la seg til med "vsx-lx70 " og filmrull ikonet ved siden av ps3 og ps4. Under "lydutgang" på tv menyen, kunne jeg velge mellom: "tv-høytaler", "hdmi" og "optisk". Tv'n gjenkjenner plutselig ikke reciever'n lenger. Det står kun hdmi2 der hvor det før stod vsx-lx70.....🙄 Får fortsatt opp om reciever menyen på tv'n om jeg skal gjøre noen instillinger... (noe som tydeligvis trengs....) Som sagt, Tv'n gjenkjenner ikke lenger reciever'n som den gjorde for litt siden. For kort tid siden, da alt var i orden, kunne jeg gå inn på lydinstillinger på tv'n og velge hdmi. Da skrudde reciever'n seg på og lyden kom ut av anlegget. Kunne styre volum med Samsung kontrollen. Valgte jeg å svitche til "tv lyd" så skrudde reciever'n seg av.
Har kjørt optisk kabel fra tv til reciever. Anynet står på på tv'n og hdmi control står på på reciever'n. Har satt tv'n i fabrikkmodus 2-3 ganger nå og gjort det samme med reciever'n. Er det noen som kan hjelpe meg? Hvorfor får jeg ikke lenger synkronisert disse to ? Lydmessig er det ingenting gærnt. Uff.... Likte veldig godt da jeg kunne styre volum opp og ned og slå av og på med Samsung fjernkontrollen via menyen på tv'n.
Hadde satt utrolig pris på om noen kloke hoder har en løsning. Har lite lyst til å dra med reciever'n til Pioneer Norge...
Vennlig hilsen Carl Fredrik 😖😢
Også verdt å nevne at jeg har ny hdmi kabel (støtte for 4k og arc)