Antakelig verdens nest beste signalkabler

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
davalex skrev:
Har dere noen lytteinntrykk å komme med? Skal ikke nekte for at dette kan bli veldig spennende! :)
Har ikke fått finlyttet ennå men planlegger å bruke deler av formiddagen i morgen til det. Er egentlig ganske spent selv.

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Nå har jeg finlyttet i noen timer til forskjellig musikk og har kommet fram til at jeg egentlig er fornøyd med resultatet så langt.
Jeg laget 3 stk 2m xlr-xlr til center og bakhøyttalere og to av de låter veldig fint. Den siste derimot mangler masse i mellomtonen av en eller annen grunn så den må nok kappes og loddes på nytt. Jeg er litt overrasket over at forskjellen var så stor. Loddingene ser fine ut. Forskjellen er ikke målbar med mitt hightech Clas Ohlson-multimeter, men det er ikke akkurat et fintfølende instrument. Litt som hjernekirurgi med hammer...
Det positive er at de to andre, etter mine ører vel og merke, låter like bra som mine Soundstring-kabler. Jeg er ingen kabelfantast, men mener det er forskjell på kabler. Jeg har ikke testet rca-kablene ennå, men gleder meg til å finne ut om jeg hører boosten på 0,5 ohm ;)

Musikken jeg har testet med er:
Kari Bremnes - Løsrivelse
Tungtvann - Siste Skanse
Bugge Wesseltoft og Sidsel Endresen - Duplex Ride
Jamiroquai - Synkronized
Erykah Badu - Baduizm Live
Over The Rhine - Trumpet Child
Alison Krauss - A Hundred Miles Or More
Anja Garbarek - Briefly Shaking

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Da er den siste kabelen loddet på nytt og Kari står foran meg i stua og synger :-D
Da er det opp til pegpisk og kriped med å komme med lytteinntrykk.

kriped

Medlem
23 Mai 2008
39
0
0
Dette var noen gode kosedager vi hadde. jeg er vært fall godt fornøyd med resultatet. har ikke superlyttet på mine enda og kommer nok ikke til å gjøre det heller. alt er bedre en skolissene jeg hadde før.

Psychonaut

Medlem
3 Nov 2008
2.302
0
0
avforum.no
Bra dere bruker det flotte været i Bergen til noke veti;)

Ser jo flott ut dette her.

Er det lov å spørre kva kabler, plugger osv dere har brukt under "akten";)???

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Psychonaut skrev:
Bra dere bruker det flotte været i Bergen til noke veti;)

Ser jo flott ut dette her.

Er det lov å spørre kva kabler, plugger osv dere har brukt under "akten";)???

Ingrediensene finner du på første side i tråden :)

Psychonaut

Medlem
3 Nov 2008
2.302
0
0
avforum.no
ragwo skrev:
Hvis du skal lage kablene er det viktig at du er i det rette sinnelaget jfr pegpisks post om våre fortreffelige kabler :mrgreen:

;);)

Har ikkje planer om å lage flere kabler med det første. Men skal ettervert lage noen strømkabler.

Den strømkabelen dere brukte; 55-819-54 har jo 5 ledere utenom jord... Ligger 3 av dei ubrukt??? Har ikkje også alle lederene ( utenom jord ) også svart isolasjon, korleis greide dere å finne + - ? måleaperatt eller??

Her er bilde av kabelen, eller??
e6817360-79e4-11dc-9199-0019bbdf5d02.jpg

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
De bruker samme bilde på alle kablene, så det du ser stemmer ikke. Så lenge du kjøper den 3G1,5-kabelen med art.nr. 55-819-54 er du i boks :)

Joey Bane

Medlem
29 Jan 2007
1.518
0
0
30
Psychonaut skrev:
;);)

Har ikkje planer om å lage flere kabler med det første. Men skal ettervert lage noen strømkabler.

Den strømkabelen dere brukte; 55-819-54 har jo 5 ledere utenom jord... Ligger 3 av dei ubrukt??? Har ikkje også alle lederene ( utenom jord ) også svart isolasjon, korleis greide dere å finne + - ? måleaperatt eller??

Her er bilde av kabelen, eller??
e6817360-79e4-11dc-9199-0019bbdf5d02.jpg

Det er jo vekselstrøm på strømnettet, så du vil uansett ikke få problem med en sånn kabel..
Det er verre når man kobler brytere ol. til ei lampe uten å vite hva som er hva :mrgreen:

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Joey Bane skrev:
Det er jo vekselstrøm på strømnettet, så du vil uansett ikke få problem med en sånn kabel..
Det er verre når man kobler brytere ol. til ei lampe uten å vite hva som er hva :mrgreen:
Lederne er heldigvis nummererte :)

Psychonaut

Medlem
3 Nov 2008
2.302
0
0
avforum.no
Joey Bane skrev:

Det har du jo helt riktig i, tenkte ikkje på det;);)