Andreas21 nye hjemmekino. Cineversum Black Wing 2 på plass i kinoen.

Scrooge

Medlem
13 Feb 2006
16.436
0
0
Så bra! :D
Men da må du raska på, det er jo mindre enn tre og en halv måned til julaften! :mrgreen:

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Takk for det karer!

Nå skal jeg ut og lakkforsegle felgene det ble nemlig ikke gjort når selve bilen ble lakkforseglet.8)

ICE_84

Medlem
7 Okt 2007
632
0
0
(Bedre sent enn aldri 8) )
Jeg og en kamerat hadde gleden av å oppleve Andreas's hjemmekino (og "kjellerstuen") på lørdag!
Det ble en meget hyggelig opplevelse.
Det ble mange inntrykk og mye info fra en hyggelig og trivelig husvert.

Etter visningen hadde vi ca. 2,5timer biltur hjemover, og det var ikke stort annet enn opplevelsen og inntrykkene det ble pratet om...

Vi vil begge takke for den fantastisk opplevelsen, gjestfriheten og serveringen(noe som kom godt med i den 5,5timer lange seansen... :) )

Til dere som ennå ikke har hatt gleden av å se bildet fra en VW1000 bør absolutt benytte muligheten om den skulle komme, for dette var imponerende... :twisted:

spoonfeedme

Medlem
4 Apr 2005
3.564
0
36
Du verden for en flott hjemmekino du har Andreas! Du har fått tak i slike møbler jeg har lett etter lenge. Tror de passer meg perfekt også mht pris. Jeg har noen spørsmål i den forbindelse.

1. Hvor høyt må den bakerste rekka bygges opp for at ikke bakhodene på første rekke kommer i veien for bildet?
2. Hvor nærme kan de to sofaene stå?
3. Hva blir da den totale lengden sofaene har fra nedfalt bakrygg på bakerste rekke til kanten på armlene ved fremre rekke? (kan du måle helt til kant på utslått fothviler også?)
4.Mitt rom er noe mindre enn ditt og takhøyden min blir vel noe rundt 210 cm. Går dette greit i forhold til projektorstrålen?

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.114
102
63
53
Jessheim
Andreas21 skrev:
I dag ble Sony VW85 solgt egentlig alt for tidlig, men sånn er det. Pga tregt salg av HD950 tenkte jeg at jeg skulle legge ut Sonyen tidlig sånn at jeg ikke skulle risikere å sitte med 2 en gang til.

Er det ikke bedre å sitte med 2, enn ingen? ;-)

Det er jo litt av et sjansespill du tar, da det ikke er noen garantier for å du finner en bedre projektor enn den du akkurat har solgt?

Den som intet våger, intet vinner - er det noe som heter, så vi får bare håpe du vinner da.

3 Mar 2004
1.800
0
36
minhjemmekino.no
SÅNN....da har jeg fått fordøyd litt inntrykk!

Andreas, tusen takk for demo, matservering og super søndagsopplevelse!
Jeg har ligget litt "brakk" når det gjelder lyd & bilde de siste årene pga flytting/husbygging. Utrolig moro å få oppleve noen som har gått så dedikert inn for en opplevelse og et rom.

Bildet er jo som alle vet i en klasse for seg. Jeg er glad det går noen uker før min HW30 er oppe og klar, så minnene er noe svekket fra demo. Vi får håpe at Gorm's jobb med kalibrering passer mitt rom og at jeg kan gjøre noen tiltak der som gjør filmopplevelsen til 1/10 av den hos deg.

Jeg ble som sagt like målløs av utførelsen på rommet. Gjennomført til 100%. Satte også veldig pris på den kunnskapen du delte med oss. Tar med meg mye videre og du skal ikke se bort fra noen spørsmål på sms eller her på forumet fra meg :)

Digget forresten også lyden hos deg. Jeg hadde aldri hørt Swans før og dette var en positiv opplevelse må jeg si. Det faktum at 2 x SVS PC ultra rør gjemmer seg bak de massive frontene var også en åpenbaring. Visste jo at de var der, men de blir virkelig små mot dine fronter.

Igjen, takk for en super opplevelse og inspirasjonstur! Håper bursdagen til kona gikk greit. Vi setter stor pris på at du fikk bruke den dagen til å ta imot besøk :)

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
spoonfeedme skrev:
1. Hvor høyt må den bakerste rekka bygges opp for at ikke bakhodene på første rekke kommer i veien for bildet?

Det kommer an på hvor høye de som sitter på første rad er... sorry, greide ikke dy meg :)

eksu

Medlem
15 Sep 2006
6.668
0
36
Tar med meg en BD konsert som jeg gjerne vil teste ut hos deg, ellers tar jeg det som kommer. :)

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Scrooge skrev:
Så bra! :D
Men da må du raska på, det er jo mindre enn tre og en halv måned til julaften! :mrgreen:

Når jeg først setter i gang skal det gå fort, men som sakt så er det bare et mål ikke en nødvendighet. Den gamle kinoen vil være i drift helt til den nye er ferdig så jeg kommer ikke til å stresse med å bli ferdig til jul, men det hadde vært en fin julegave til meg selv...:D

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Gorm skrev:
Er det ikke bedre å sitte med 2, enn ingen? ;-)

Det er jo litt av et sjansespill du tar, da det ikke er noen garantier for å du finner en bedre projektor enn den du akkurat har solgt?

Den som intet våger, intet vinner - er det noe som heter, så vi får bare håpe du vinner da.

Selvfølgelig, men jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe meg en "billigprojektor" i mellomtiden. Og man vet aldri hva som skjer, men det som ble vist på IFA hadde jo potensiale og det kan godt hende jeg kjøper en ny Sony og den burde jo være like bra i det minste. Håper du kan få inn noen testeksemplarer før lansering som gjør valget lettere.:D