Andreas21 nye hjemmekino. Cineversum Black Wing 2 på plass i kinoen.

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Da har Crystalio II kommet på plass i kinoen. Ble en god del bedre bildekvalitet med denne, og det er uten noe særlig innstilling. Dette lover bra! Gorm kommer på besøk og kalibrerer så fort Pioneer Elite BDP-95FD er på plass, dette er den amerikanske versjonen av toppmodellen til Pioneer Blu-ray. Blir spennende å se hva han får ut av kombinasjonen BlackWing Three, CII og Pioneer/Toshiba spillerene.:-D

Vetteman

Medlem
27 Jan 2006
9.982
0
0
48
Andreas21 skrev:
Bare litt feilinfo og litt vridning på det jeg har sagt. Ikke noen store feil...:D

Blandt annet at jeg er mest fornøyd med lerretet og at lyden er dårlig i et så lite rom, ifølge deg og andre har jeg litt å gå på lydmessig, men det er jo mye bedre enn på kino. Og jeg er ikke mest fornøyd med lerretet, jeg er mest fornøyd med hele kinoen!

Grattis med flott reportasje Andreas. Synes den var fint skrevet. At lyden er mye bedre enn på kino er jo hevet over enhver tvil, men siden jeg er mest lydmann, så må jeg jo komme med forslag til forbedringer:-D

Utgangspunktet ditt er ihvertfall vilt bra. Blir det besøk hos Jan snart?

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.648
1.006
113
48
Asker
Gleder meg stort til å besøke deg idag og det blir hyggelig å hilse på andre AVforumerer også.

ICE_84

Medlem
7 Okt 2007
632
0
0
Andreas21 skrev:
Da ser listen sånn ut foreløpig.

Lørdag 8.6.

TorTorden
Mr.logan
b3nd1k
Roger Waters

Søndag 9.6

Hei

Er det plass til meg +1 på lørdag 8.6?
Litt ivrig på å se denne kinoen "live"... :)

Delthral

Medlem
24 Okt 2011
2.115
0
36
Kristiansund
Hvilket Raid kjører du?

I første omgang vil det bli satt inn 6 stk WD RED 4TB disker og sannsynligvis vil den bli fyllt opp med de samme eller andre 4TB disker, da vil den ha 48TB noe som vil kunne romme ca 1600 filmer, blir dette for lite kan den expanderes med et expansjons volume med plass til 12 nye disker:mrgreen:.
6 og 8TB disker er for dyrt nå syns jeg, men det vil jo bli billigere etterhvert.

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Har tatt noen bilder i full fart(dårlige, men de viser hvordan det er), det har skjedd en del på utstyrsfronten de siste månedene. Har fått testet Pioneeren en del nå og den er meeeget bra. Den slår PS3 med god margin på både lyd og bilde, det eneste minuset er at den er en del tregere enn PS3. Har også bestilt to nye treseter reclinersofaer, bilder kommer av de når de er på plass.

Ser at det hadde vært en stor fordel å kunne sette opp kameraet rett.

Vedlegg

• IMG_0706.JPG
    IMG_0706.JPG
    188,8 KB · Sett: 43
  • IMG_0709.JPG
    IMG_0709.JPG
    334 KB · Sett: 38
  • IMG_0707.JPG
    IMG_0707.JPG
    198,4 KB · Sett: 34

ambiance

Medlem
30 Sep 2006
8.300
0
0
avforum.no
Litt usikker på hvor du bor, men hvis det lar seg gjøre kan jeg hive meg på demoen også. Jeg har da en litt vanskelig timeplan så ting må klaffe for min del.

A.

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Vetteman skrev:
Grattis med flott reportasje Andreas. Synes den var fint skrevet. At lyden er mye bedre enn på kino er jo hevet over enhver tvil, men siden jeg er mest lydmann, så må jeg jo komme med forslag til forbedringer:-D

Utgangspunktet ditt er ihvertfall vilt bra. Blir det besøk hos Jan snart?

Takker! Regner med at det snart blir et besøk hos Jan/Scrooge.:-D

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.401
225
63
43
www.avforum.no
Utrolig bra at du inviterer folk hjem Andreas!! De har noe FETT i vente, for å si det forsiktig... ;) Så som jeg nevnte i VW1000-tråden native 4K-materiale skutt på RED i går, og først da ser en jo hva som virkelig bor av potensiale i denne projektoren. Sony burde levert med litt 4K-materiale "by default" til alle 4K-kjøpere etter mitt syn, men nå er jo også oppskalert Blu-ray selvsagt imponerende på denne projektoren!! :)

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
ambiance skrev:
Litt usikker på hvor du bor, men hvis det lar seg gjøre kan jeg hive meg på demoen også. Jeg har da en litt vanskelig timeplan så ting må klaffe for min del.

A.

Jeg bor i Drammen ca 5 minutter fra sentrum, og du er hjertelig velkommen. Bare hør med Einar når det eventuelt passer for han, for meg så passer det nesten hver dag i lang tid fremover...

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.594
0
0
50
devilej skrev:
Før jeg fjernet kinoen min i kjelleren trengte jeg en verdivurdering på huset for å refinansiere ut kausjonen til gamlingen. Fikk derfor en eiendomsmegler til å vurdere huset. Han fikk fullstendig blod på tann når han så kjelleren, og øynet en mulighet for å selge huset med komplett kino. Ingen tvil om at det er inn i markedet

Så lenge det gjøres som i ditt og Andreas sitt tilfelle så er jeg enig. Lygren sin AV-hytte derimot forårsaket vel ikke akkurat den store "Gisp-faktoren" hos eiendomsmegleren.... :)

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.401
225
63
43
www.avforum.no
...leste jo forresten at noen lurte på om VW1000 ikke støttet 4K native på HDMI-porten, og det kan jeg herved da avkrefte, her var det 4096x2160 så det holder! ;) Moromoro...

Delthral

Medlem
24 Okt 2011
2.115
0
36
Kristiansund
Ser ut som en fornuftig løsning. Har sett endel på ulike NAS-løsninger selv og dette hadde også passet meg mitt i blinken. Har ca. 1500 DVD'er og noen hundre Blurays som jeg ønsker å "NASE". SHR så ut som en veldig grei måte å lagre på. Likte veldig godt den expansion bayen man kan kjøpe til.

Hva bruker du for å spille av?

Jeg har ikke fått den enda, men kommer vel til å kjøre Synology Hybrid Raid (SHR) på filmer, hvilket raid jeg kommer til å kjøre på mer viktige ting vet jeg ikke enda.