Anbefalinger til høyttalere til Denon x3700h

uflaksmannen

Medlem
27 Sep 2018
1
0
1
Hei.
Har dere tips til høyttalere og sub som gir bra match med en Denon reciever?
Og er høyt/reciever-matching verdt å betale ekstra for om man IKKE er veldig audiofil?
Er det mye å hente på å ha LCR i samme merke/serie eller LCR + surround i samme merke/serie, for en som IKKE er veldig audiofil?
Planen er et 5.2.4 / 7.2.4 oppsett.
Høyttalere maks 1000kr/stk. og 2 sub's som passer.
Høyttalere til maks 2000kr/stk. og 2 sub's som passer.
Takk på forhånd for svar.

Sist redigert:

vegardxf

Medlem
23 Okt 2005
964
41
28
33
Ørsta, Møre og Romsdal
Hei! Personlig mener jeg at lcr og surroundhøyttalere er best ol de er av samme merke siden dette gir samme lydkarakteristikk når lyden går rundt i rommet.
Hvilke høyttalere som passer deg kommer an på hva du du er ute etter så litt vanskelig å komme med noe konkret der som vil passe deg.
Sub er ikke så viktig om det er samme merke som øvrige høyttalere, ser du har ett budsjett hvor jeg tror en XTZ sub vil være ett veldig godt alternativ

• Like
Reactions: Toroluf

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.115
126
63
Jeg tror Jamo sett til Surround,no er ok.. Du finner billigere også, men er varierende kvalitet.

Spørs hva slags lyd du liker også, Klipsch pakke kunne også vært en mulighet.

Tenk etter om du skal ha gulvstående fronter eller stativ.

XTZ som sub tror jeg også er bra for deg, jeg bruker en slik selv.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.115
126
63
Om du vil ha rimelige høytalere så har jo BRL endel..
Jeg har prøvd Dynavoice Magic F6 og Dynavoice Challenger M65

https://www.brlelectronics.no/no/artiklar/lyd-til-hjemmet/hoyttalere/gulvhoyttaler/index.html#{%22FPris%22:%22%22}

M65 er veldig rocka og filmgod høytaler, tror kanskje den passer Denon. Men den var vanskelig å matche her, passet bra på Pioneer.

Magic serien er mer hifi aktig høytaler, men mangler endel trykk i bassen.
Disse er vel den rimeligste høytalerbutikken i Norge, og du får vel ok kvalitet for prisen..

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.115
126
63
Ja det er mye for pengene, fikk min originale M65 for 1200kr på nettauksjon. Fikk F6 derfra også men de hadde feil, magneten i element var løst, fikset det med stållim.. men hendte de veltet, (de var lette) og da måtte det ofte mer stållim til.

M65 var bra, suverene til film, pop og rock, men de tåler ikke så bra forsterkere som er frampå i diskanten.

Sist redigert: