Anbefaling til RCA kabel?

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
Noen som kan anbefale en god kabel som skal i bruk mellom en Yamaha RX-V1900 og en Emotiva XPA-3? Høyttalere er RF-63.

Bør vel ikke koste stort mer enn 500 kroner...

finvåg

Medlem
14 Mar 2005
2.732
0
0
viss du ikke har for mye kabelkluss bak anlegget og kan klare deg uten skjerm, kan kanskje mundorf sølv ledere og bulletplugg være et alternativ ?
(skjerm er jo også alltid mulig å ordne)

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
47
seeker-man skrev:
Noen som kan anbefale en god kabel som skal i bruk mellom en Yamaha RX-V1900 og en Emotiva XPA-3? Høyttalere er RF-63.

Bør vel ikke koste stort mer enn 500 kroner...
Ryddesalg: Nordost, Nakamichi, Altona
Nordost Blue Heaven RCA
DIY-greiene til DYnabel bør vurderes. Liker Mundorflederne, men de er veldig analytiske og kan låte klinisk. Typisk sølv. Bør vel unngås hvis du synes klangbalansen allerede er pågående.
Da kan det være greit å tone med noen snillere. Som feks kobberledere.
Hvis du ikke vil montere selv. Hvis ikke bør Blue Jeans, Better cables, Supra (litt lysere).

Har sansen for Audioquest som har modeller fra 200 og oppover. Kan være greit å unngå de billigste siden du da får bedre plugger og ledere (og muligens bedre loddinger). 500 her kan være ett greit startbeløp, så kan du selv finne ut hva du trenger.

Fahnsen

Medlem
27 Mar 2009
6.671
0
0
Bruk en hvilken som helst kabel som er skjermet og har gode plugger.

Noen av de kablene som er anbefalt ovenfor, er ikke skjermet, og vil kunne plukke opp støy. (Jfr tråden om Nordost flatkabel.)

Om du vil ha solide kabler til en rimelig pris, kan det være en idé å kikke etter noe som er laget for studio/DJ-bruk, eller av bilstereo-produsenter.

jokris

Medlem
6 Des 2006
12.736
0
0
seeker-man skrev:
Takker for tipsene folkens!

Hva med AudioQuest G-Snake eller eventuelt AudioQuest Sidewinder da?

Resonans Lyd & Bilde

begge de er gode, sidewinder liker jeg best av de to, tror det var noe kampanje
priser hos jfs i drammen og på audioquest og kimber kabler

Norman

Medlem
31 Mai 2010
62
0
0
Hei.
Den lille erfaringen jeg har med kabler og da analoge (RCA), så er det veldig store forskjeller på hvor godt de fester til forsterker/receiver og signalkilde.
Noen sitter alt for løst, mens andre sitter så hardt at de nesten er umulige å få av igjen (om man skulle ha behov for det).

Jeg kom tilfeldigvis borti en leverandør som for meg virker å ha gode og rimelige kabler, og de sitter godt.
Atlona, heter merket: Atlona Technologies
Tror ikke dette selges i Norge, dessverre. Men mulig de er å finne på e-bay

vh Norman

finvåg

Medlem
14 Mar 2005
2.732
0
0
Norman skrev:
Hei.
Den lille erfaringen jeg har med kabler og da analoge (RCA), så er det veldig store forskjeller på hvor godt de fester til forsterker/receiver og signalkilde.
Noen sitter alt for løst, mens andre sitter så hardt at de nesten er umulige å få av igjen (om man skulle ha behov for det).

Jeg kom tilfeldigvis borti en leverandør som for meg virker å ha gode og rimelige kabler, og de sitter godt.
Atlona, heter merket: Atlona*Technologies
Tror ikke dette selges i Norge, dessverre. Men mulig de er å finne på e-bay

vh Norman

Dette kan fint ordnes med gode plugger med stramming, f.eks wbt og furutech.
Bulletplugg som jeg nevnte tidligere sitter også veldig godt.

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
jokris skrev:
begge de er gode, sidewinder liker jeg best av de to, tror det var noe kampanje
priser hos jfs i drammen og på audioquest og kimber kabler

Hvorfor liker du best sidewinder ?
Noen hørbar forskjell eller?

Bikker nok litt over til AudioQuest G-Snake da jeg sikkert ikke merker noen forskjell mellom den og sidewinder uansett..

Om noen andre har gode forslag så kom gjerne med de :)

jokris

Medlem
6 Des 2006
12.736
0
0
seeker-man skrev:
Hvorfor liker du best sidewinder ?
Noen hørbar forskjell eller?

Bikker nok litt over til AudioQuest G-Snake da jeg sikkert ikke merker noen forskjell mellom den og sidewinder uansett..

Om noen andre har gode forslag så kom gjerne med de :)

hvis man kikker på de begge to så vil du se at sidewinder er en bedre skjermet kabel ann g-snake, så det er ikke bare lydmessig jeg liker denne bedre, det er også byggkvaliteten , for å si det sånn:)

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
jokris skrev:
hvis man kikker på de begge to så vil du se at sidewinder er en bedre skjermet kabel ann g-snake, så det er ikke bare lydmessig jeg liker denne bedre, det er også byggkvaliteten , for å si det sånn:)

Skjønner. Jeg er ingen kabelekspert, så du har sikkert rett i det :)

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
Nå er XPA-3 min første effektforsterker, men regner med jeg da må ha 3 stk RCA kabler?