Anbefaling til akitv sub, Cerwin-Vega XLS-215

kimandre92

Medlem
10 Sep 2012
69
0
0
Heisann, har 2 stk cerwin-vega XLS-215 ved 1 Alto Mac 2.4 på hver høytaler og vurderte og få meg en sub også, hva har dere og anbefale?

En kamerat mente ved disse høytalerne ville han gått for 2 GODE 12'' subber med en stor slaglengde, han mente det ikke ville bli noe bra med større elementer, noen som har meninger?

Evt forslag til en god aktiv sub??

Halvor

Medlem
7 Jun 2005
2.051
0
36
anders1234 skrev:
xls 215 er vell ikke go på lave frekvenser
Det tviler jeg også på.
Den vil kunne spille dypt/dypere hvis man fjerner en av 15" elementene og forlenger port, men da 6dB lavere i styrke.

kimandre92

Medlem
10 Sep 2012
69
0
0
Hører veldig mye på musikk, så hovedsaklig musikk.

Men bruker også anlegget til og se på film, trenger ikke noe surround greier.

Har ikke satt noe budsjett, kameraten min mente han kunne skaffe meg 2 gode 12'' til 10 000 så ca 10 000 kroner.

Kopierte dette fra spesifikasjoner via hifi klubben:
Frekvensgang -3dB) : 38-20.000 Hz

link til spesifikasjoner

0kriz

Medlem
1 Sep 2010
697
0
0
SLH skrev:
Fence 18"21 er gde til det meste te ein vetige pris
man får mye lyd for pengene, men det låter ikke så veldig pent, det spiller ikke så høyt i forhold til størrelsen heller. jeg har eid fence 18", jeg synes den var treg, lite dynamikk og litt for mye slafsebass, men smak og behag, det er flere som synes fence subbene spiller bra, for dub, techno og annen typisk bassmusikk så fungerer fence greit :)

kimandre92

Medlem
10 Sep 2012
69
0
0
fence kommer ikke på tale, må ha noe orntlig noe, og har enda ikke hørt noen svar som har med mine cerwin-vega høyalere og gjøre, har allerede totalt 4 15'' elementer, er dere enige med kameraten min som mener jeg burde skaffe meg 12'' eller ikke?
Evt et utypning av svar til hvorfor jeg burde kjøpe større eller mindre.

- Kim

sixdays16

Medlem
7 Feb 2012
39
0
0
Jeg har 2 hfa18 sammen med mine xls-215 og det trykker hardt og lager mye morro det, men spiller jo ikke spesielt dypt. Sikkert mange andre alternativer også, men det får andre gi svar på

0kriz

Medlem
1 Sep 2010
697
0
0
kimandre92 skrev:
fence kommer ikke på tale, må ha noe orntlig noe, og har enda ikke hørt noen svar som har med mine cerwin-vega høyalere og gjøre, har allerede totalt 4 15'' elementer, er dere enige med kameraten min som mener jeg burde skaffe meg 12'' eller ikke?

- Kim
hvilken størrelse subbene bør har kommer litt annpå bruken. Skal du spille øredøvende volum så er kanskje 15"+ best, skal du ha normalt lyttevolum så har ikke størrelsen så vå veldig mye og si.

personlig ville gått for 2 stk 15" eller 18"

Dimacruz

Medlem
17 Feb 2003
2.619
0
36
Hva er du ute etter? Vil du ha dypere bass enn det dine cerwin klarer eller vil du ha mer av den samme bassen xls 215 har?

Når du har 4 15" syns jeg 2 12" virker litt lite men det er selfølgelig langt ifra bare størrelsen på elementet som teller, så 2 gode 12 tommere kan sikkert fungere fint.

Hvis du hører på for eksempel Rammstein, infected mushroom, skrillex og den type musikk på høyt volum så er min erfaring at større element fungerer bedre.

kimandre92

Medlem
10 Sep 2012
69
0
0
Dimacruz skrev:
Hva er du ute etter? Vil du ha dypere bass enn det dine cerwin klarer eller vil du ha mer av den samme bassen xls 215 har?

Når du har 4 15" syns jeg 2 12" virker litt lite men det er selfølgelig langt ifra bare størrelsen på elementet som teller, så 2 gode 12 tommere kan sikkert fungere fint.

Hvis du hører på for eksempel Rammstein, infected mushroom, skrillex og den type musikk på høyt volum så er min erfaring at større element fungerer bedre.
Vil ha noe som spiller på en annen frekvens så jeg får mer frekvens området, så vil jeg ha fin lyd og godt trykk.

SLH

Medlem
7 Des 2011
137
0
0
kimandre92 skrev:

- Kim
Cervin er da ikje noe mere kvalitet en fence, er laget på samme jolly frabrikk i china

Skal du ha noe som fungere bra te det meste kjøp svs ultra

kimandre92

Medlem
10 Sep 2012
69
0
0
SLH skrev:
Cervin er da ikje noe mere kvalitet en fence, er laget på samme jolly frabrikk i china

Skal du ha noe som fungere bra te det meste kjøp svs ultra
Har hørt både Cerwin og Fence, og er mye bedre fornøyd med cerwin vega, Kina er ikke som det var før, de kan faktisk lage ting med god kvalitet.

ta til eks, noe av utstyret vi har bestillt på jobben fordi det er av det "bedre" er "made in china"..

En slik SVS du mener? koster jo 16 000. 6 000 mer en jeg hadde planer om og bruke

Seigmann

Medlem
11 Jan 2012
1.263
0
0
Uansett, når det kommer til bass om den er dyp eller høyere i frekvens så er mest mulig membranarealet king.

Jeg ville satset på to gode 18" en ved vær ht i front.

To 12" i refleks kasse vill bare sitte og fise vedsidna de 4 15" du har nå..

SLH

Medlem
7 Des 2011
137
0
0
2stk 12ere kan jaggu sparke i fra seg det også men nytta ikje gå på jula å kjøpe noe då
Men lag noe selv er gøy det ogå :)
Digital designs 3518
Eller tc sounds ultra serien er helt hysteriskt rått ivertfall DD elementer da di ikje er så kravstore te masse watt for å få stuebordet te å danse rundt i stua