Altibox/SA Saxo 5 active optisk lyd spraker

RolfNyst

Medlem
6 Jan 2017
6
0
0
Hei, jeg har nettopp kjøpt et par SA Saxo 5 Active og koblet dem til altiboxen med optisk kabel. Det snodige er at mange TV kanaler fungerer supert, mens noen spraker veldig. Der hvor det spraker så høres ikke noe av det egentlige lydsignalet, kun en voldsom spraking. F.eks. så spraker det fra NRK, men ikke TVN. Blåtann fra mobilen funker bra.

Her er jeg helt blank, noen som har peil?

Takk for all evt hjelp

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.282
0
36
Hei, jeg har nettopp kjøpt et par SA Saxo 5 Active og koblet dem til altiboxen med optisk kabel. Det snodige er at mange TV kanaler fungerer supert, mens noen spraker veldig. Der hvor det spraker så høres ikke noe av det egentlige lydsignalet, kun en voldsom spraking. F.eks. så spraker det fra NRK, men ikke TVN. Blåtann fra mobilen funker bra.

Her er jeg helt blank, noen som har peil?

Takk for all evt hjelp
Jording....?

Sent from my iPad using New Forum mobile app

coopers

Medlem
19 Nov 2005
765
0
16
Kan det være at lyd ut av Atibox står som Dolby Digital, og når du kommer på NRK som sender AC3, så takler ikke høytaler dette? Tror du også må passe på å ha litt volum ut av Altibox.

RolfNyst

Medlem
6 Jan 2017
6
0
0
Veldig bra, takk for svar. Altiboxen måtte endres til "stereo". Hadde problemer med BD spilleren også, der var det bitstream vs PCM.