Alcaimport på QXL - erfaringer

Sjif

Medlem
13 Mai 2006
0
0
0
denny 68 skrev:
Men du måtte purre flere ganger,hverken penger eller varer kommer automatisk.

Så sant, så sant.
Han svarte så og si bare på de mailene jeg cc sendte til qxl.

ammandus

Medlem
13 Sep 2010
3
0
0
ttoke skrev:
Alle de som regner med at innbetalte penger ikke er tapt, er STORE optimister. Jeg håper dere ikke blir skuffet.

Hva tror dere skjer om ca 3 uker? Jo, da kommer Brækkan tilbake fra ferie, og betaler ut penger til alle som ønsker å heve handelen...... lykke til....

:???:
har skrevet pengene på kontoen for "tapt" og "livserfaring", men holder på mitt om at Brækkans ikke må "surfe" gjennom dette, og skal gjøre mitt for at jr. og sr. skal jobbe mye for penga de har svindla til seg....!

Lundsiden

Medlem
15 Jan 2009
363
0
0
Gambler skrev:
Håper du og alle andre skjønner at "skattesnuten" er en fellesbetegnelse på de etater du nevner, (Og noen til).:-D

Var ikke vondt ment, liker bare å kalle hesten ved rett navn. :)

Phix

Medlem
13 Okt 2010
0
0
0
Blir sendt på tv2 hjelper deg om alt fra en uke til en måned. Blir også lagt ut på nettsiden deres.

Splice

Medlem
5 Aug 2010
54
0
0
Roger Waters skrev:
Jeg synes det er rart at folk han holde på så lenge med svindel, dette er jo ikke første gangen og slikt kan løse seg med personlig oppmøte. Han ble jo tvstjerne over natten da, han selv så vi ikke men navnet er godt kjent nå og dere som ble med på programmet skulle vært hardere. Han var nok hjemme siden alt av pcer og tv stod på, men før eller seinere kommer han ut døra. :)

Ja, når det blir rettssak må han jo ut av døra. Rettssaker er offentlige, så da kan de som vil dra en tur å se på ham når han må forklare seg for dommeren.

ADMIN EDIT: fjernet oppfordring, med referanse til forrige innlegg

anjaanja

Medlem
21 Jun 2010
0
0
0
Jeg hevet kjøpet etter ca. 60 virkedager av rent prinsipp. Varen var ikke å få tak i, og jeg fikk nye, ubekreftede datoer hele tiden. Tok en ukes tid å få igjen pengene + 400 kr ekstra. Handler ikke her igjen.

Olzen

Medlem
2 Aug 2010
6
0
0
Sjif skrev:
Da var pengene på konto , så jeg er happy ihvertfall. :mrgreen:

Godt. Da er det fortsatt ingen på dette forumet som har tapt pengene sine.

..håper ikke jeg blir den første :neutral:

Status:
To uker over.
TV: ventet inn 9.9
iMac: uavklart.

Hansi44

Medlem
19 Sep 2010
0
0
0
Ny drømmer som trodde på QXLrenome

Hei hei...

Jeg er enda en som gikk i QXL-alcaimport's felle. Deres QXL karakterbok var for meg avgjørende
Jeg har nå ventet i tre måneder på div kr 2X000 ting med alle mulige "purringer"

Jeg har levert en klage til forbrukerrådet med politianmeldelse fordi forsinkelsen nå tyder på svindel Jeg får heller ikke kontakt med selger og supportstøtte synes bare uthalende med hensikt. Jeg oppfordrer alle som har blitt lurt av denne selgeren/qxl å gjøre det samme. Får forbrukerrådet mange nok klager vil de nok stoppe/snakke til dem begge . Forstår ikke at noen kan utsette seg selv og familien for den rissiko en så omfattende svindel utsetter dem for-vel er vi kjent for bananrepublikklover men våre forfedre er kjent for "Øye for Øye og tann for tann " På nettet synes det nødvendig å fortsette der de lot seg lure.Oppfordrer alle med klare ønsker om å samles på Stiklestad-vi trenger en ny helgen her-ulvejegere.

Hilsen svindlet for siste gang

White Widow

Lundsiden

Medlem
15 Jan 2009
363
0
0
Splice skrev:
Økonomidirektør i QXL: 2,8 mill.
Sikkerhetssjef i QXL: 1,8 mill.
En som jobber i kundeservice hos QXL (hun har vært der i ca 10 år): 1,2 mill.

Rimelig god inntekt ja, Men ikke dermed sagt at alt kommer fra QXL.

Og tviler sterkt på at den du betegner som har jobbet i kundeservice i 10 år har hentet denne inntekten fra QXL. Tove Thevik er vel en av de beste QXL har hatt i stallen.

Rett meg gjerne hvis jeg tar feil.

Splice

Medlem
5 Aug 2010
54
0
0
Det har blitt ganske høye beløp i denne saken nå. Grensen for grovt bedrageri ligger vel på rundt 100.000 kroner. Dessuten har Alcaimport drevet med dette planmessig over lang tid = ytterligere kvalifikasjon for grovt bedrageri.

Skal jeg tippe snakker vi om ca. 1-2 år bak murene samt tilbakebetaling til alle kunder + renter og renters renter i all evighet frem til han har betalt. Statens Innkrevingssentral vil kreve inn pengene gratis for alle som kan bevise i en eventuell rettssak at de har penger tilgode hos Kolbjørn-Albin Brækkan.

I en evt. rettssak kan det også være at QXL kan bli dømt til medvirkning. Selvfølgelig forutsatt at triksing med karakterbok kan bevises.

Hadde jeg vært Kolbjørn-Albin Brækkan hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å betale tilbake til absolutt alle kunder som har penger tilgode veldig raskt! Alternativet vil ikke være morsomt for Mr. Alcaimport.

norcad

Medlem
27 Nov 2005
10.553
0
0
Plasmaboy skrev:
Hmm..Det var vel en dårlig handel. De delene du først bestillte, altså HK, Grafikkort og CPU ligger vel på ca 4500,- mens de du fikk ligger på ca 3000,-. Det hadde nok ikke jeg godtatt sånn uten videre.

Nå gjaldt dette en komplett pc og ikke bare komponentene jeg her nevnte. Pris på tilsvarende pc'er hos Komplett var motsatt av deleprisene du oppgir. Den jeg fikk var ca 1500.- kr dyrere enn den jeg vant på auksjonen. Derfor godtok jeg endringen.

Johnny Lotion

Medlem
27 Jan 2009
133
0
0
Sitter også og venter på TV fra denne karen. Fikk svar på dagen da jeg henvendte meg før leveringstidens utløp. Nå som den har utløpt, er det tyst. Blir jo spennende å se hvordan dette går, en spenning jeg godt kunne klart meg uten, men visste jo hva jeg gikk til etter å ha lest denne tråden. Skal uansett opplyse om utfallet.

Spiff79

Medlem
23 Feb 2009
5.226
0
36
Stavanger
denny 68 skrev:
På forumet til Qxl var det en person som skrev innlegg om A1 og svindel
i andre land som nemt lenger opp i dette formuet. Ser nå at tråden er blitt
fjernet på formuet. Qxl tåler tydeligvis og ikke se sannheten i øyene og er
redd for at for mange medlemmer blir kjent med dette.

Trenger ikke bety at Qxl gir f....
Kan jo være at innleget var såpass usakelig skrevet, at de valgte å fjerne det...???

Men ja, en kan jo lure når en så svaret Qxl sendte en annen bruker her på forumet, der de sier de lar AI slippe enklere unna enn andre, da han er en god kunde hos de. :roll:

Spiff79

Medlem
23 Feb 2009
5.226
0
36
Stavanger
Det er tidligere diskutert hvor mye ressurser myndighetene vil legge ned i dette.... En eller annen hadde vel erfaring med en liknende sak.

Men om nå strømmen av klager, anmeldelser osv blir stor skulle man vel regne med at det ble tatt på alvor. Spesielt om media ble satt på banen? Eller tar jeg feil...?

Om ikke er det for jævlig at slike folk skal kunne lure godtroende kjøpere for x-antall tusen og bare gå fra det med ett smekk på fingeren og "vær grei å ikke gjør det flere ganger" brev i lomma.

Splice

Medlem
5 Aug 2010
54
0
0
Min spekulasjon fra i går kveld er nå slettet da jeg nå ser at den var litt over kanten. Men jeg tror fortsatt det foregår ting hos QXL siden 2 ansatte ble borte for kort tid siden.

Litt av et sammentreff at 2 personer forsvinner fra ansatt-listen til QXL samtidig som Alcaimport-saken kjører i full fart...

norcad

Medlem
27 Nov 2005
10.553
0
0
Plasmaboy skrev:
Det stemmer. Uansett hvor du henvender deg for reparasjon av et produkt, som ikke går via selger, så ber de som regel om kvittering fra selger. Har du ikke det så kan det by på problemer.

Pcen jeg vant på QXL ble levert av Norek, med faktura derfra.
Dagen etter viste det seg at den var feilmontert, med poweret opp/ned noe som selvfølgelig medførte at poweret gikk varmt og sa takk for seg.

Kontaktet Norek direkte, og utfra ordrenr så de at denne var kjøpt gjennom Alcaimport. Jeg fikk derfor beskjed om å kontakte Alcaimport og ta reklamasjonen gjennom dem. Mail med forklaring på problemet ble sendt på fredag, svar fra Alcaimport fikk jeg samme dag. På Mandag fikk jeg beskjed om at nytt power ville bli sendt i posten, og dagen etter ble det levert på døren.
Kjapt og problemfritt.

PS! Jeg spurte selv om det var greit at vi gjorde det slik, i stedet for at jeg måtte sende hele pcen til rep hos Norek.

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
uGn skrev:
Er jo akkurat det jeg skriver her, vi som greier å forville oss inn her og lese et par sider VET jo at det er lang leveringstid.
At han skjerper seg har jeg neppe no tro på, han selger tross alt på QXL.. ikke verdens mest seriøse sted hvis man ser hva som blir solgt der. Bodene på Svinesund holder høyere kvalitet, og det sier egentlig ganske mye.

Vi har alle forskjellige behov, både når det gjelder pris, service og tid. Misforstå meg rett, er -helt- enig med deg i det meste du skriver, spesielt når det gjelder garanti/reklamasjon. Det kan bli en spennende affære, men som oftes så kan man ta kontakt direkte med f.eks Pioneer Norge og forklare saken, så henviser deg til et serviceverksted de har avtale med, og har man da kvittering så ordner de det. Men igjen, ikke sikkert alle er like greie der.. Kan bli skummelt.
Det er helt klart men litt synd at slike forhandlere kan holde på så lenge de gjør egentlig, om dette hadde vært Ebay så hadde han nok blitt kastet ut for lenge siden. Vil tro det er det beste som kan skje så slipper folk å mase seg igjel for å få produktene sine, lurer virkelig på hvordan garantidelen på disse produktene funker? Hadde vært spennende å se hvordan de opererer der, tviler de er noe raskere enn dette så kanskje greit at de burde boikotte hele karen. :)