Alcaimport på QXL - erfaringer

Fyril

Medlem
30 Mar 2006
0
0
0
Er en del av de negative som kunne vært unngått? Der hvor selger svarer, og motsier den negative kommentaren. At 14år gamle unger er hysteriske fordi de har brukt komf pengene på en ps3, ikke fått med seg at han sier det er X antall virkedager`s leveringstid, og gir han negativ karakter før han får sjansen til å rette opp.. Men igjen så er det nok alt for mange negative karakterer han fortjener :S

Fyril

Medlem
30 Mar 2006
0
0
0
Sverrehn skrev:
Er det noen her som faktisk kan bevise at QXL sletter negative tilbakemeldinger? Hvor mange her har opplevd at tilbakemeldingene blir slettet?

Og - skjer dette med andre butikker på QXL?

Beviset får du ved å gå inn på kommentar feltet å se selv. Der ser du ny innlagte negative kommentarer, som ikke er der lenger når du logger deg inn ved en senere anledning..

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.152
150
63
haukeberg skrev:
Han liker å drive business i allefall, selv om han failer stort.

Han må være ganske stinn av penger nå? Var det verdt det lurer jeg.

Kødder dere? Er det samme person som Alcaimport? Isåfall er det jo tidenes frekkhet..

Olzen

Medlem
2 Aug 2010
6
0
0
Garve skrev:
Selv om det blir "ordnet" opp i handler vil det dermed ikke si att det er en positiv handel. Her prøver qxl å vri seg unna. Faller jo bort hele vitsen med karaktersystemet når de holder på slik.

Et tenkte scenario:
1. Du er missfornøyd med en handel og setter en negativ karakter med en sur tekst.
2. Selger sier seg enig i din kritikk, og beklager det som har skjedd. Som plaster på såret, oppreisning for tort og svie, gir selger deg en kompensasjon.
3. Du aksepterer kompensasjon, er fornøyd med den og beholder den.

Ved å akseptere og beholde kompensasjon, sier man ikke da at selger har "gjort opp" for seg?

For min del aksepterte jeg at karakteren ble satt til nøytral, med tekst som opplyste at kompensasjon ble utbetalt. Noen har tydeligvis fått så god kompensasjon at det ble en positiv opplevelse for dem.

Dette er ikke et forsvar for det rotet AI nå har laget, men noen ganger endrer situasjonen seg slik at en tidligere gitt karakter ikke lenger er beskrivende for handelen. Da synes jeg det ikke er så galt at den blir endret til noe som beskriver det endelige utfallet.

olavknu

Medlem
11 Sep 2008
9
0
0
haukeberg skrev:
Lang tråd så diskusjonene går i ring.

Takk til Haukeberg for oppsummering. Presist og riktig og ikke preget av håpløse og udokumenterte "jeg har beviser for" utsagn.
Diskusjonen her begynner å flyte ut. Minner om at denne tråden heter "Alcaimport på QXL - erfaringer". Hadde vært fint om vi kunne konsentrere oss om Alcaimport/QXL og ikke hva enkelte debattanter egentlig har ment. Takk!

thomas78

Medlem
25 Okt 2009
3
0
0
ammandus skrev:
Fikk mail fra QXL i dag....tittelen var "Viktig informasjon til deg som har handlet fra firmaet Alcaimport"
Meldingen var tom!...lite forbehold hvis mailtjenesten min har kranglet, men det er i så fall første gangen.
Noen fler som har fått "viktig" mail fra QXL idag??

De fortsetter uansett å imponere med svinebillige, ekte merkejakker!!...:razz:
"ingen kommentar" my ass...

Mailen som kom i dag var informasjon om at Brækkan var slått konkurs med link til brønnøysundregisteret.

I tillegg informerte de om frist for innlevering av krav i boet som bostyrer har satt den 9 desember d.å

Faktum er vel at etter at hus, bil og innbo er solgt på tvangsauksjon og de prioriterte fordringene er innbetalt så vil resten av "boet" utelukket gå til å dekke kostnadene til inndriving.

Blir det noe til overs så skal det deles mellom de som har reist krav innen fristen..

Vil vel uansett ta laaaaaaaaang tid før man vet noe mer...

Olakjerre

Medlem
25 Mar 2010
356
0
0
Man kunne kjøpe seg ut av auksjonen for 250kr stod det i infoen fra selger. Så jeg får tygge litt på det. Det er jo som du sier ikke bra å bryte en avtale, men her ble jeg skeptisk til selger.

Rart det ikke er mer negativ omtale på qxl, men det kommer kanskje av at lang leveringstid ER oppgitt, samt at flk til syvende og sist får varene sine.

Msport

Medlem
7 Mar 2006
8.109
0
36
44
Er nok ikke lenge før leveringstiden er 40 eller 50 dager etter forskuddsbetaling. Vent å se, før eller siden sprekker denne boblen. Skulle likt å visst hvordan det da blir for Qxl siden de har slettet negative karakterer som er viktige for å informere nye kjøpere korrekt. Lukter råttent lang vei av både qxl og Alcaimport.

Hadde det vært jeg som hadde betalt denne fyren for en ny, fet tv de siste ukene uten å fått den, ville jeg sovert ekstremt dårlig..... Krysser fingerne for at dere for det dere har betalt for, unner ingen å bli svindla!

Msport

Medlem
7 Mar 2006
8.109
0
36
44
Jeg har selv sett en rekke kommentarer som er sletta. Kremeksemplet på negative kommentarer fra missfornøyde kunder som ikke blir sletta, kommenteres av Alcaimport omtrent slik "hvorfor tok du ikke kontakt så vi hadde fått en sjanse til å rette opp feilen?". Omtrent standarden... Denne kommer selv om den som har lagt igjen kommentaren sier at man har kontaktet dem og purret opp en rekke ganger..... Merklig!

marmaid

Medlem
17 Sep 2010
0
0
0
Ikke rettferdig mot kommende kjøpere å slette karakter.

Olzen skrev:
Et tenkte scenario:
1. Du er missfornøyd med en handel og setter en negativ karakter med en sur tekst.
2. Selger sier seg enig i din kritikk, og beklager det som har skjedd. Som plaster på såret, oppreisning for tort og svie, gir selger deg en kompensasjon.
3. Du aksepterer kompensasjon, er fornøyd med den og beholder den.

Ved å akseptere og beholde kompensasjon, sier man ikke da at selger har "gjort opp" for seg?

For min del aksepterte jeg at karakteren ble satt til nøytral, med tekst som opplyste at kompensasjon ble utbetalt. Noen har tydeligvis fått så god kompensasjon at det ble en positiv opplevelse for dem.

Dette er ikke et forsvar for det rotet AI nå har laget, men noen ganger endrer situasjonen seg slik at en tidligere gitt karakter ikke lenger er beskrivende for handelen. Da synes jeg det ikke er så galt at den blir endret til noe som beskriver det endelige utfallet.
Synes ikke det er riktig å slette karakterer eller kommentarer, hverken positive eller negative. Den beskriver et sinnstilstand kjøper kommer i under prosessen og defor vil kommende kjøpere risikerer det samme.
MEN, selvfølgelig kunne QXL åpne for å gi anledning å legge til kommentarer/karakterer senere hvis f. eks. selger gjør opp for seg eller kompenserer etterhvert.

Det er rett og slett en kilde til korrupsjon å begynne å rote med gamle karakterer.

norcad

Medlem
27 Nov 2005
10.553
0
0
Jente skrev:
Jeg forsvarer ikke Alcaimport (eller andre) når folk må vente i måneder og år på varer de har betalt for. Det jeg hele tiden har forsøkt å si er at det er ikke svindel eller lureri sålenge kundene enten får varer eller penger refundert. At det tar alt for lang tid er jo så sin sak, og er absolutt kritikkverdig, men det er ikke kriminellt å være treig!?

HVOR MANGE ÅR SKAL MAN VENTE??
DETTE ER ET TÅPELIG FORSØK PÅ Å FORSVARE EN SVINDLER!!

Saken var at når jeg handlet fra Alcaimport var leveringstiden innenfor akseptabel forsinkelse, såfremt man faktisk trakk fra leveringstiden angitt i auksjonen. Problemene startet med en haug "fjortiser" som betalte inn konfirmasjonspengene uten å faktisk LESE betingelsene for handelen, for deretter å begynne å mase daglig FØR den oppgitte leveringsdatoen var nådd.
Mange klaget på at de måtte vente 2 mnd på varene. Men når oppgitt leveringstid var 35 virkedager, er ikke 40 så ille mener nå jeg.

ER IKKE DETTE ET ØRLITE FORSØK PÅ Å FORSVARE EN SVINDLER??

Du er ikke tilfeldigvis eksen min? :?
Hun hadde også en utrolig godt utviklet egenskap til å overhøre hva jeg faktisk sa, og fortsette å angripe med sine argumenter mot noe som faktisk aldri var blitt sagt eller påstått.

Jeg skriver jo for pokker (unnskyld utrykket) at det IKKE er akseptabelt om folk må vente måneder og år!!!!!!! :evil:

Og selvfølgelig forsvarer jeg ikke svindlere, men Brækkan/Alcaimport har faktisk levert varer eller refundert pengene til hundrevis av kunder, de aller fleste har vært misfornøyd med leveringstiden og dårlige tilbakemeldinger, det gjelder også meg. Men jeg ble IKKE lurt eller svindlet, ei heller har andre blitt det, før det viser seg at han ikke gjør opp for seg. Du har fått igjen pengene og er derfor ikke blitt svindlet for fem flate øre. Noe annet har jeg veldig vanskelig for å se.

Jeg har blitt svindlet av en privat annonsør på en pc jeg forhåndsbetalte dobbel fraktpris på, og har ikke fått verken pc eller pengene nå et år etterpå. DET er å bli lurt, og DET var en svindler.

Nå foreslår jeg at du slutter å sitere andre du ikke forstår hva har skrevet. Vi har for lengst forstått hva du mener om Brækkan og Alcaimport. Og når han nå er utestengt fra QXL og politianmeldt vil det ikke være mer å tilføre denne saken annet enn når et evnt utfall er fastslått.

Er Hr Brækkan en kjeltring stoler jeg på at han får sin straff som fortjent.

Prat

Medlem
15 Aug 2008
374
0
0
Skuffende at Qxl ikke fikk mer pes i fremstillingen i saken på tv2hjelper deg... De har tross alt gått god for, og hjulpet en svindler...

Revox

Medlem
12 Des 2004
12.101
0
36
Godt å se at det SVIR å drive svindel. Tipper kona er fornøyd med å bli kastet på gata.

TeBa

Medlem
10 Mar 2010
0
0
0
Du må nesten vurdere om du syns dei sparte pengane er verdt ventetida.. Du kjem heilt sikkert til å få det du har blitt lova, og gjerne litt til, fyren har såvidt meg bekjent ikkje lurt nokon endå..

Eg fekk etterkvart TV`en, endåtil levert heilt inn i stova, og eg sparte bra med pengar, men det tok jo si tid.

Så det du bør spørre deg sjølv om er; Har du råd til å cashe ut 3000 ekstra for TV`en idag? Har du det, så hadde eg gjort det, enkelt og greitt. Så lenge Alcaimport opererer med så lang leveringstid, og at du tydeligvis må plusse på endå 10-15 dagar ekstra, kjem eg til å styre unna.

Når det gjeld dei positive/negative karakterane på qxl: Fristen for å gi karakter er vel mykje mindre enn 30 virkedagar, så alle dei som har måtte vente 2-3 mnd. på varene sine, har vel ikkje fått anledning til å gi uttrykk for dette qxl..?

jobra

Medlem
28 Okt 2007
81
0
0
Det jeg lurer på er hvorfor han ikke bare sender avgårde varene til kundene når det har gått 30/35 dager?

De fleste av minusene han får går på dette. Det skulle da ikke være noe vanskelig å lage en liste over hvem som skal ha tilsendt hva og til hvilken tid etterhvert som pengene mottas av Alcaimport?

Olzen

Medlem
2 Aug 2010
6
0
0
Sverrehn skrev:
Er det noen her som faktisk kan bevise at QXL sletter negative tilbakemeldinger? Hvor mange her har opplevd at tilbakemeldingene blir slettet?

Og - skjer dette med andre butikker på QXL?

Vi vet da heller ikke bakgrunnen til at kommentarene ble slettet.

maarder

Medlem
4 Aug 2010
0
0
0
slettet??

Hvorfor er dette innlegget slettet fra Qxl sin facebookside?
Kan ikke se at det er et direkte useriøst spørsmål som fortjener sletting?

kopi:

Topic: Alcaimport = Svindel?
Displaying the only post.

Larsern Ang. Alcaimport hos dere: Jeg har tidligere fått tilbakemelding fra deres kundesenter at Alcaimport er en seriøs selger som alltid ordner opp og leverer. Men nå har han sluttet å svare på henvendelser. Kommer dere til å ordne opp i dette siden dere stilte dere bak denne selgeren og garanterte for hans seriøsitet?

http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-video/93400-alcaimport-qxl-erfaringer-49.html
2 hours ago