Alcaimport på QXL - erfaringer

YadaYada

Medlem
3 Mai 2010
0
0
0
BjrnrB skrev:
Sendte nettopp mail til Alcaimport angående forhåndsbetaling via Paypal og de svarte etter ca. 20 minutter. På denne tiden av døgnet! 01:29!

"vi har ikke paypal som betaling.

Med vennlig hilsen
Kundeservice"

var beskjeden jeg fikk i retur.

Det fremgår ganske klart på hjemmesiden. Paypal er forsåvidt forhåndsbetaling og det forsikrer pengene mine, så kan ikke forstå hvorfor de ikke godtar det.

Det er nok fordi disse auksjonene ikke har noe med salget på alcaimport.com å gjøre. På auksjonene må man betale på konto av ukjente årsaker. Hvordan virksomheten fungerer er jo nettopp det man spekulerer i.

Tror uansett ikke at du skal bekymre deg for mye. Folk får som regel varene sine evt. pengene igjen +kompensasjon.

Selv har jeg også kjøpt en 55" Samsung LED, og den ble levert som avtalt.
Har også tre kolleger som har vunnet auksjoner på QXL og alle tre har fått varene sine som avtalt.

aleksander8

Medlem
19 Feb 2007
8.434
0
36
Fyril skrev:
Kan virke som om dette korthuset faller snart ja.. TV2 hjelper deg har visst tatt kontakt med avforum nå, og alcaimport har visst blitt et NUF foretak for ikke lenge siden.. Og første som kommer inn i hodet mitt nå om at han plutselig blir NUF er at han skal stenge hele dritten, ta penga han skylder folk selv og ha ryggen fri når han gjør det..

Hvordan vet du dette? skal vi ta dette for god fisk bør du legge fram noen referanser.

Spiff79

Medlem
23 Feb 2009
5.226
0
36
Stavanger
Lundsiden skrev:
@ Splice.

Trusler er en dårlig måte å løse problemer på.

Forøvrig er nok alle ansatte i QXL Norge smertelig klar over den triste situasjonen med Alcaimport. De er ikke 5000 ansatte. Tror nok ikke en email til Erlend vil kaste noe nytt lys på situasjonen.

Kan jo i det lengste håpe at folk unngår tap. Men ikke så vanskelig å anta det motsatte. Tilslag på en auksjon for halve eller mindre av butikkpris blir jo feil.

No free breakfast.

"There ain't no such thing as a free lunch" :cool:

wio

Medlem
14 Sep 2010
0
0
0
Splice skrev:
Mr. Alcaimport er fortsatt på ferie. Han kom ikke hjem på søndag likevel.

Grunnen er vistnok at samboeren til Alcaimport har fått betennelse i mellomøret og derfor har blitt frarådet å fly hjem. Så kan de som vil tro på dette eller ikke. Men ganske beleilig at samboer ble syk i øret når det stormer som værst rundt AI.

Jeg har også fått opplyst fra familien til Alcaimport at han ikke har fått ordnet opp i auksjonene på QXL fordi nettet hans faller ut hele tiden.

Men jeg synes i det minste det burde være mulig å finne en fungerende internett-tilgang i USA når man har hundretusenvis av kroner utestående hos sinte QXL-kunder.

Eller kanskje denne unnskyldningen også er bare tull?

Det svirrer mye rart på tråden nå
Har du personlig hatt kontakt med hans familie om dette eller er bare rykter??:confused:

J

Jente

Guest
maarder skrev:
Jeg kan ikke se at Norcad fraskriver Brækkan noe, han forklarer bare hvordan hans erfaring var, les innleggene før du svarer :)

Jeg forsvarer ikke Alcaimport (eller andre) når folk må vente i måneder og år på varer de har betalt for. Det jeg hele tiden har forsøkt å si er at det er ikke svindel eller lureri sålenge kundene enten får varer eller penger refundert. At det tar alt for lang tid er jo så sin sak, og er absolutt kritikkverdig, men det er ikke kriminellt å være treig!?

HVOR MANGE ÅR SKAL MAN VENTE??
DETTE ER ET TÅPELIG FORSØK PÅ Å FORSVARE EN SVINDLER!!

Saken var at når jeg handlet fra Alcaimport var leveringstiden innenfor akseptabel forsinkelse, såfremt man faktisk trakk fra leveringstiden angitt i auksjonen. Problemene startet med en haug "fjortiser" som betalte inn konfirmasjonspengene uten å faktisk LESE betingelsene for handelen, for deretter å begynne å mase daglig FØR den oppgitte leveringsdatoen var nådd.
Mange klaget på at de måtte vente 2 mnd på varene. Men når oppgitt leveringstid var 35 virkedager, er ikke 40 så ille mener nå jeg.

ER IKKE DETTE ET ØRLITE FORSØK PÅ Å FORSVARE EN SVINDLER??

Spiff79

Medlem
23 Feb 2009
5.226
0
36
Stavanger
Copy and paste:

Daglig leder i QXL har bare følgende å si i en telefonsamtale med TV 2 hjelper deg.

– Jada, jeg skal se på programmet i kveld, sier Per Terjesen.

:mrgreen:

norcad

Medlem
27 Nov 2005
10.553
0
0
BlackkoZ skrev:
Skjønner ikke at leveringstiden kan være så ekstremt høy, når komplett/norek sender varene normalt iløpet av 48 timer.
Så på en Pc burde ikke leveringstiden være noe mer enn 1 uke under normale forhold.

Mulig han bestiller tv-skjermer direkte ifra Samsung, selv om jeg tviler på akkurat det.

Tipper det er to grunner til det:
- Norek selger ledig produksjonskapasitet til Alcaimport, egenprodukjson og Komplett er prioritert, Alcaimport må pent vente.
- Med høy omsetning og lav fortjeneste, kan man leve på pengene en mnd eller to før de sirkuleres videre. Bare omsetningen holdes oppe og cashflowen er stabil nok, kan det fungere å leve på andres penger i lange tider..........

BjrnrB

Medlem
16 Jun 2005
2.422
0
0
35
YadaYada skrev:
Det er nok fordi disse auksjonene ikke har noe med salget på alcaimport.com å gjøre. På auksjonene må man betale på konto av ukjente årsaker. Hvordan virksomheten fungerer er jo nettopp det man spekulerer i.

Tror uansett ikke at du skal bekymre deg for mye. Folk får som regel varene sine evt. pengene igjen +kompensasjon.

Selv har jeg også kjøpt en 55" Samsung LED, og den ble levert som avtalt.
Har også tre kolleger som har vunnet auksjoner på QXL og alle tre har fått varene sine som avtalt.

Hvor mye betalte du i så fall for LED TV'n da?

Splice

Medlem
5 Aug 2010
54
0
0
Lundsiden skrev:
@ Splice.

Trusler er en dårlig måte å løse problemer på.

Forøvrig er nok alle ansatte i QXL Norge smertelig klar over den triste situasjonen med Alcaimport. De er ikke 5000 ansatte. Tror nok ikke en email til Erlend vil kaste noe nytt lys på situasjonen.

Kan jo i det lengste håpe at folk unngår tap. Men ikke så vanskelig å anta det motsatte. Tilslag på en auksjon for halve eller mindre av butikkpris blir jo feil.

Jeg er ikke enig her. Det er jo ikke snakk om at du skal true med noe alvorlig. Kun opplyse varamedlemmet om hvordan virksomheten til Alcaimport drives, og det er vel bare naturlig at et varamedlem vet det? :D

Men han som styrer Alcaimport vil tydeligvis ikke at varamedlemmet skal bli opplyst. Da er vel det en helt legitim sak å bruke dette faktum som brekkstang for å få tilbake penger?

Andre metoder virker pr. i dag tydeligvis ikke. I følge en rekke minuskarakter gitt ham på QXL den siste uken svarer han ikke på epost eller telefon lenger.

Hvorfor skal man ta på Alcaimport med silkehansker? Alcaimport har jo faktisk misbrukt hundrevis av kunders godtroenhet og tillit til Alcaimport. Da har jeg ingen sympati med ham...

Splice

Medlem
5 Aug 2010
54
0
0
wio skrev:
Det svirrer mye rart på tråden nå
Har du personlig hatt kontakt med hans familie om dette eller er bare rykter??:confused:

Jeg ringte telefonnummeret som er oppført på vara styremedlem i Alcaimport og snakket med en annen i familien til mr. Alcaimport som tok telefonen. Jeg spurte etter vara styremedlem, men når han ikke var å treffe spurte jeg om personen viste noe om hvorfor ikke Alcaimport svarte på telefonen/epost.

Jeg fikk da alle opplysningene som jeg skrev inn her tidligere i dag.

I tillegg visste personen jeg snakket med om artikkelen til TV2 fra i går.

Edit:

Etter artikkelen til TV2 Hjelper Deg har det blitt litt skriverier på QXL sin Facebookside også:

QXL.no på Facebook

Det er sikkert mange kunder av Alcaimport som ikke har funnet veien hit, men som har sett artikkelen til TV2?

J

Jente

Guest
maarder skrev:
Beste teorien jeg har hørt
m0168.gif

Ja, du kan bare le for "den som ler sist, ler best"!

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
1
36
Soulkeeper skrev:
Her er min erfaring med å prøve å anmelde Brækkans svindel.

Jeg gikk på https://www.politi.no/tjenester/anmeld_et_forhold/ hvor man kan lese at sykkeltyveri, lommetyveri og hærverk i noen tilfeller kan anmeldes over nettet. Stort sett må saker anmeldes ved fremmøte på politistasjonen. Greit nok. Så lette jeg etter et skjema som jeg kunne ferdigutfylle før jeg dro dit ned, men noe slikt kunne jeg ikke finne noen linker til fra siden om anmeldelse av forhold.

Så da regnet jeg med at jeg skulle fylle ut dette skjemaet ved oppmøte. Jeg skrev ut bankutskrifter, eposter, og alt som kunne tenkes å trenges for en anmeldelse, og tok det med meg.

Jeg satte meg i bilen for å bruke penger på bensin, bompenger og parkering i Bergen sentrum. Etter nærmere en time var jeg på politistasjonen, hvor jeg tilbrakte ytterligere en time av min arbeidstid og min arbeidsgivers goodwill på venterommet. Til slutt slapp jeg inn til skranken deres.

Jeg forklarte meg. De så på papirene mine. Og så, etter ca. to og et halvt minutt ga de meg et kopiert forbanna A4-ark som het "mal for anmeldelse" og ba meg dra hjem og fylle det ut. Dette kunne jeg ha lastet ned og printet ut på ett minutt hvis det hadde vært tilgjengelig på nettet, og jeg kunne sikkert fylt det ut for hånd på to minutter der jeg sto på politistasjonenen, men nei, jeg måtte pelle meg vekk, fylle det ut i Word og komme tilbake en annen dag for å stille meg bakerst i køen igjen.

Jeg har allerede brukt like mye tid og penger på dette pisset, som Brækkan i utgangspunktet svindlet meg for (som heldigvis var godt under 3000 kroner).

I utgangspunktet ser jeg på det som min samfunnsplikt å anmelde en slik sak, og å gjøre mitt for at folk ikke skal få lov til å drive på på den måten som Brækkan har gjort. Men når politiet, som selv oppfordret meg til å anmelde saken, motarbeider meg på denne måten (ja, å forvente at jeg skal gå til fullstendig unødvendige anstrengelser og bruke mange timer på dette, bare fordi de ikke gidder å bruke fem minutter på å hjelpe meg, er motarbeidelse i mine øyne), så gidder jeg fa3n ikke mer.

Jeg skjønner nå hva som er Brækkans plan. Han stoler rett og slett på at politiets latskap og udugelighet skal hjelpe ham å komme unna ansvaret. Og jeg tror faktisk han har trukket vinnerloddet. Jeg har gjort min samfunnsplikt i denne saken. Politiet i Bergen har ikke gjort sin. Siden det var lensmannen i Jevnaker som oppfordret folk til å anmelde dette, så får de vel bare sende Bergen politikammer en jævla blomst for godt samarbeid. Jeg gir meg herved en kald fa3n.

Det er vel styrt fra toppen - lite penger i kjeltringer. Mye bedre butikk i trafikkkontroller og des like. Dessuten har kjeltringene det mye bedre enn de gamle - gratis hus og losji, tilbud om utdanning og til og med lommepenger. Havner du på sykehjem så må du betale 85 % av det du tjener, og tilbudene er det så som så med.

jnaeuman

Medlem
7 Okt 2010
18
0
0
Olzen skrev:
Tror nok det er mange der ute som ikke har fått med seg hva som har skjedd med saken, og som ikke får levert krav til boet innen fristen.

QXL burde ha sendt mail og informert hver og en som har handlet med Alcaimport de siste 6-8 månedene. Ikke bare dem som har "satt seg på liste" eller hva dem kalte det.

Takk for støtten Olzen, men Ante1 har nok rett i at det var smart å lese tråden før man kommenterte. Nåvel - vi kan alle drite oss ut innimellom :-?

Msport

Medlem
7 Mar 2006
8.109
0
36
44
norcad skrev:
Tipper det er to grunner til det:
- Norek selger ledig produksjonskapasitet til Alcaimport, egenprodukjson og Komplett er prioritert, Alcaimport må pent vente.
- Med høy omsetning og lav fortjeneste, kan man leve på pengene en mnd eller to før de sirkuleres videre. Bare omsetningen holdes oppe og cashflowen er stabil nok, kan det fungere å leve på andres penger i lange tider..........
Eller, problemer med likviditeteten til Alcaimport. Er avhengig av at kunder betaler i forskudd, for å levere varer andre har bestil og betalt for 3-4 uker siden.... Bare en teori og håper det ikke er slik det fungerer.

YadaYada

Medlem
3 Mai 2010
0
0
0
15.100,- inkl. frakt levert på døren (og opp trappen og inn i stuen ;) . Så sparte rundt kr 7,000 på å vente 6 uker. Storfornøyd med TVen også.

Ser den går for rundt ti lapper nå, det er jo kjempedeal :)

Olzen

Medlem
2 Aug 2010
6
0
0
Splice skrev:
Jeg ringte telefonnummeret som er oppført på vara styremedlem i Alcaimport og snakket med en annen i familien til mr. Alcaimport som tok telefonen. Jeg spurte etter vara styremedlem, men når han ikke var å treffe spurte jeg om personen viste noe om hvorfor ikke Alcaimport svarte på telefonen/epost.

Jeg fikk da alle opplysningene som jeg skrev inn her tidligere i dag.

I tillegg visste personen jeg snakket med om artikkelen til TV2 fra i går.

Hvor lenge har du ventet på varene dine Splice?