Alcaimport på QXL - erfaringer

scanspeak

Medlem
21 Mar 2006
1.070
0
0
kan jo være at han har gode kontakter i "spesielle" miljøer..
øst-europeiske bander leverer det meste de om de bare får litt tid på seg. :twisted:
rart er det uannsett med så lave priser på nesten alt han selger..
marginene kan vel ikke være så store på alt..

Olzen

Medlem
2 Aug 2010
6
0
0
sjallabom skrev:
Jupp! QXL Kundeservice går det ikke ann og snakke med. Men jeg skal ta en tlf også:razz: Jeg gir meg ikke før dem utestenger Alcaimport og at hele virksomheten går vest for Alcaimport

Hva skjedde egentlig med deg sjallabom?
Fikk du ikke varen du skulle ha? Tapte du pengene? Tok det for lang tid?

Msport

Medlem
7 Mar 2006
8.109
0
36
44
lygren skrev:
Jeg vil jo anmode alle som må ha fått slettet sine negative karakterer uten samtykke om å påpasse å ta SCREENSHOT, samt gjerne poste denne her. En ting er jo å hevde at en har fått slettet en karakter, en annen er å bevise dette. Skal journalister kunne lage noe sak ut av dette trenger de håndfast grunnlag for å ikke havne på glattisen mht QXL, som garantert vil være svært aggressiv overfor eventuelle medier som måtte lage en større sak ut av dette.
+1

Gilbert31

Medlem
24 Aug 2006
83
0
0
45
Hei!

Blir jo på lik linje med alle andre firmaer som importerer. M.a.o norske varer, samt norsk garanti. Den norske garantien gjelder vel bare dersom firmaet består. Kommer ikke så langt dersom firmaet går under såfremt det norsk autoriserte import firmaet ikke er behjelplig.

Har allle som har motttatt varer fra Mr. Albab fått varene sine ifra Norek?
Grunnen til at jeg tror at dette er parallellimport er fordi han er reg. på alibaba.com (ref før i tråden). Se ellers:
Mohawk Audio Norway - Powered by GongChang.com
hdtv og hd projector.

Dersom det skulle vise seg å være svindel må vi i det minste være oppmerksom på andre nye firmaer/domener, ref alibaba.com hvor han allerede har brukt 3 firmaer (Darth Vader):

Sending Money Via Western Union Type Service: A Scam Every Time-Alibaba Trade Forums

Youtube: YouTube - djalbin30 sin kanal

Finnnes det andre firmaer som selger Mohawkaudio høyttalere i Norge osv, med tanke på at han er distributør i Norge?

Begynner å bli vanskelig å si hva en skal tro om dette firmaet:confused:

Helt enig at det bare bør gå en vei dersom det er svindel, politianmeldelse.
Jeg selv vil avvente 1 måneds tid ettter ferien hans , slik at han får muligheten til å ordne opp dersom det skulle vise seg å være seriøst.

Hvis en ikke får det en har betalt for så får en bare oppsøke lageret hans på Lørenskog "Mohawkaudio", dersom det eksisterer noe lager. Står jo på brækkan import dette og. Kan nesten virke som om at han har registrert flere domener på brækkan import? Med andre ord: Han har flere bein å stå på dersom det skulle skjære seg.
Noen som har rapportert til finn.no om dette?

Rotting Spisebord AI-076SMB - KUN FÅ IGJEN! - FINN Torget

Mvh

Skyatob

Medlem
6 Okt 2010
0
0
0
Splice skrev:
Det er ikke avklart enda, men TV2 Hjelper Deg skal spille inn en sak om dette i løpet av neste uke. Tenker vi får en avklaring da.

Hvis du har lyst til å bli med eller bare oppgi hva du har kjøpt/betalt for og ikke fått, så kontakt produksjonsselskapet for TV2 hjelper deg:

Heidi.Hegvik@mastifftv.no

Telefon:22 38 98 50
Mobil: 970 61 456

Eg har vert i kontakt med Heidi, og sendt over kviteringer av dei to Tv"ne eg har utenforståande hos Alcaimport. Siden eg bur i Sogn og Fjordane, var det ikkje aktuelt for meg å bli med i denne reportasjen.

J

Jente

Guest
lureloffen skrev:
Kan de av dere som har fått pengene refundert skrive når dere betalte inn pengene? Betalte selv rundt midten av august, og frykter jeg står ganske langt bak i refusjonskøen. Har nå truet med det meste, blant annet politianmeldelse. Den leveres på mandag om han ikke svarer på en av de mange mailene, smsene og telefonene jeg har sendt.

Jeg ville ikke nølt med å anmelde denne saken uansett. Du har ingen garanti for at du får tilbake pengene selv om vi har gjort det og heller kan ingen si deg når.

Jeg betalte den 19.7 og fikk tilbake pengene etter mye mas og trussler den 4.10. Om ikke det er forsøk på svindel så vet ikke jeg hva som kommer inn under den betegnelsen.

StigOE

Medlem
1 Okt 2010
0
0
0
Hjelmeland skrev:
...Da regner jeg med at ingen av disse har "mast" (sendt e-post) ? :p
Jeg har fått igjen pengene (for en stund siden), og jeg har ikke 'mast' eller drevet med 'telefonterror'... Ikke var jeg med på TV2-innslaget heller.

denny 68

Medlem
9 Okt 2006
1.097
0
0
Denne karakteren ble slettet før 1 time var passert i kveld

Varen betalt 29/5-2010 stadig ikke set noget til den.(2/8-2010)
_1KR CRAZY WEEK! HTC Legend
21:58

SvarteKnekt

Medlem
10 Sep 2010
0
0
0
Jeg ringte varamedlemmet i AlcaImport som det var linket til her i går. Spurte om han visste noe om hvordan man kunne kontakte AlcaImport fordi jeg ventet på noen varer fra dem. Selvfølgelig på en hyggelig og rolig måte.

Han fortalte at han ikke hadde noe med AI å gjøre bortsett fra å stå som varamedlem.

Videre sa han at personen bak AI var på cruise i Karibien denne uken. Men de neste 2 ukene skulle han være i USA, og han mente da at det skulle være lettere å få kontakt med ham.

Han hørtes oppriktig ut, men jeg vet jo ikke om personen som styrer AI forteller hele sannheten om hvordan økonomien i AI er til sitt varamedlem?

At mannen bak AlcaImport er i Karibien akkurat nå rimer jo også med et innlegg her tidligere som skrev at epostene han sendte så ut som de kom fra Kina. Kanskje AlcaImport er på jordomreise for tiden?

Alastor

Medlem
30 Nov 2006
3.363
0
0
Hvorfor skulle man importere varer fra kina når samtlige tver med engelsk eller nordiske menyer settes sammen i spania, polen og nederland? (Så og si alt..)

Herregud

Medlem
17 Okt 2010
0
0
0
Tenkte jeg skulle sende en epost til ledelsen i QXL med kopi til TV2 hjelper deg.

Er det en god idé?

Utkastet mitt foreløpig:

Hei !

Det ser ut til at advarselen mot Alcaimport på QXL.no sitt diskusjonsforum tidligere i høst var helt korrekt. Det at dere i QXL valgte å slette denne advarselen har gjort at enda flere har tapt penger i denne saken.

NNNN svindlet ca 150 kunder på QXL.no's søsterside i Sveits (Ricardo.ch) i fjor. Det burde vel fått noen bjeller til å ringe hos dere? Dessuten burde dere i det minste skjønt at det å selge kapitalvarer som har sterk konkurranse for ca halvparten av vanlig utsalgspris, og langt under innkjøpspris ikke går an.

Allerede i begynnelsen av april skrev jeg på et stort nettforum en kort analyse av Alcaimport sin forretningsmodell på QXL. Den analysen var riktig.

Til tross for disse faktaopplysningene valgte dere å se gjennom fingrene med Brækkans salg på QXL.no. Antagelig fordi dere tjente store penger på provisjoner og promoteringspakker på hans mange auksjoner. Han hadde jo en omsetning på mange hundretusen kroner pr. uke på QXL.no i sommer og i vår. Om han solgte for like mye hver uke over ett år, så har QXL tjent nesten 1.000.000,- kroner på Brækkan.

Men egentlig er jeg ikke så veldig overrasket over denne saken fordi deres egen sikkerhetssjef Erlend Væring ser gjennom fingrene med at QXL med åpne øyne medvirker til brudd på Lov om beskyttelse av varemerker (varemerkeloven). Det blir solgt merkevarekopier på QXL.no i stor stil.

Merkevarekopier bidrar til rasering av tusenvis av legitime arbeidsplasser, legger lokaløkonomier i grus, dreper og lemlester tusenvis av mennesker hvert år med sine falske medisiner, bildeler og giftig mat. FBI har faktisk påvist at terroranslaget mot World Trade Center i 1993 var finansiert av piratkopier. Det var også togbombene i Madrid i 2004.

Når sikkerheten på QXL blir ivaretatt av en person med et slikt syn på lover og regler blir det ikke mye sikkert å handle på QXL. Det har vi jo sett med Alcaimport når QXL sine kortsiktige økonomiske interesser går foran hensynet til både kjøperne på QXL og norsk lov...

Det kommer garantert til å bli flere svindelsaker hos QXL. Av den enkle grunn at dere prioriterer deres økonomiske interesse av at storselgere ikke blir kastet ut til tross for mistenkelig oppførsel, svindling og brudd på lover og regler.

Min mening er at QXL har et stort ledelsesproblem når dere ikke klarer å styre QXL.no etter normal moral og norske lover, samt ikke følger deres egne auksjonsregler, forbudtliste og kundevilkår. Dere får holde på som dere vil, men det vil bare føre dere enda lenger ned (ref. deres to-sifrede millionunderskudd hvert år).

Hva tenkte dere egentlig på når dere lot Alcaimport fortsette sin business når han beviselig har svindlet QXL/Ricardo/Ebay-kunder siden tidlig i 2009?

Synd dere valgte å tjene mange hundretusen kroner på Alcaimport på bekostning av alle kundene som totalt kommer til å tape mye mer enn det dere i QXL har tjent i provisjon på Alcaimport.

(Kopi av denne eposten er også sendt TV2 Hjelper Deg siden jeg ser de undersøker denne svindelsaken nå).

Mvh.

Xxx Xxxxxx

Moderator edit: Fjernet navn på person i teksten - den er for andre instanser!

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Jeg synes det er rart at folk har latt seg lure. Når jeg leste regelverket som var svært amatørmessig formulert, så alle de negative anmerkningene, leste at de hadde 35 dager leveringstid ble jeg naturligvis skeptisk.
Dråpen for meg var at de ikke sendte på oppkrav, da fant jeg ut at det var best å styre unna.
Hvorfor i all verden skal de ikke kunne sende på oppkrav når de holer til i samme landet?

*AmCar*

Medlem
16 Jan 2007
132
0
0
scanspeak skrev:
kan jo være at han har gode kontakter i "spesielle" miljøer..
øst-europeiske bander leverer det meste de om de bare får litt tid på seg. :twisted:
rart er det uannsett med så lave priser på nesten alt han selger..
marginene kan vel ikke være så store på alt..

Varen ble levert fra Norek som sakt tidligere i tråden.

haukeberg

Medlem
1 Aug 2010
0
0
0
Nå skal det sies at det tok kanskje 2-3 uker før han svarte på epost, men 5 minutter etter jeg ga negativ karakter så svarte han på karakteren i qxl og sendte meg to mailer.

Hei.

Har vært bortreist forstår du men selvsagt skal du få refusjon + god kompensasjon som lovet og håper da karakter også forandres slik vi så du gjorde nå.

Dette kan jo få mange til å fjerne karakteren.

Olzen

Medlem
2 Aug 2010
6
0
0
SvarteKnekt skrev:
Kanskje AlcaImport er på jordomreise for tiden?
Det hadde i allefall jeg gjort om jeg var i hans situasjon og "TV2 hjelper deg" og lignende begynte å mase.

Jeg er ikke komfortabel med at vedkommende er dratt ut av landet hvis så er tilfellet. Begynner å helle mot en anmeldelse og/eller rettslige skritt.

Tror ikke vi som har penger/varer utestående hos AI er tjent med at media og lignende blir hauset inn i saken.

UrK

Medlem
16 Jun 2010
15
0
0
og ikke minst uavhengig av hvordan han importerer varer :
hva med de som har bedt om å få penger tilbake istedet men ikke fått de?
hadde han hatt penger ville han ha betalt tilbake til de kundene for lenge siden for å slippe all negative omtalene/karakterene/anmeldelser. Du stikker ikke på ferie da hehe

arild11

Medlem
10 Sep 2010
0
0
0
Skyatob skrev:
Hei, er en av mange av dere har kjøpt varer hos Alcaimport, og ikkje fått levert.

Eg har fulgt litt med på dette forumet, men er det nokon som kan avklare om det er faktisk håp om å få varene sine/pengene tilbake?
------
Jeg er også en av de mange som har blitt lurt av mr Brækkan.
Mine 35 virkedager gikk ut den 29.09. på en 46" philips led tv. Jeg driver nå og kjører på for harde livet med å få igjen pengene mine.
Har sendt mail både direkte til ai, og via qxl. Har bedt de om å si fra at ai må få fart på seg , og at min tålmodighet er slutt.
Foreløpig har det ikke skjedd noe. Siste mail ble sendt den 05.10.
Så får jeg bare håpe... jeg og.:?