Aktos hjemmekino

HiFi-Mathias

Medlem
25 Mai 2011
800
0
0
24
akto skrev:
Nja, denne skal nok jeg ta på meg æren for. Bestemor hadde lovet eldstedatteren her en kanin, men kaniner - hva er nå det? En gnagende og sky pelsdott som ikke responderer på noe som helst. Da tenkte jeg det var bedre med en katt, og jeg har hatt lyst på et nytt dyr i hus helt siden vi hadde hund. Og en katt er jo relativt enkel i drift ...

(Dessuten slapp jeg å bygge kaninbur)

+1 for katt :D

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.719
5
38
Hadde vært veldig artig om du kunne fått sammenlignet Weiss DAC202 og Linn. Kanskje du finner ut at toppen av fjellet ikke nødvendigivs er på toppen av prisstigen.

RoKo

Medlem
30 Des 2004
16.026
0
0
Alt er korrekt. Jeg har nemlig ikke sammenliknet den med Stax-settet... ;-)

Skulle jeg det, måtte jeg ha hatt HD800 med meg hjem.

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Huff, det var et teit hint. Uansett, Lokee er en råtass på å gjette :mrgreen:

Nå hadde jeg tenkt å legge ut dette ...

... og dette ...

Men nå er det vel bare å legge det ut :D

Har bare pakket ut den bakre sofaen for å se at det er riktige materialvalg, noe det er. (Sort) microfiber kjennes så veldig mye bedre ut enn skinn, og knipsetesten åpenbarer en stor forskjell på refleksjoner fra den høye ryggen. Det skal jo bli spennende å få dette ned den trange trappen til kjelleren ... Full demontering må nok til her også!

Vedlegg

• _MG_9891.jpg
    _MG_9891.jpg
    157,4 KB · Sett: 93
  • _MG_9887.jpg
    _MG_9887.jpg
    117,1 KB · Sett: 95
  • _MG_9882.jpg
    _MG_9882.jpg
    155,1 KB · Sett: 96
  • _MG_9883.jpg
    _MG_9883.jpg
    74,3 KB · Sett: 92

hhalstensen

Medlem
20 Des 2007
5.765
0
0
Ser ut som et flott stykke arbeid du har nedlagt, liker spesielt den løsningen med skapet - ryddig og oversiktlig. Et spørsmål, hvilken dimensjoner har du brukt på K-rørene, tenker da spesielt på den for HDMI?

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Joda, det partiet kan skape litt krøll. Derfor blir det kledd med akustikkplater på alle kanter, slik at alt ekko fra det hullet dør der inne. På motstående vegg er det omtrent like langt inn til fast vegg, så den akustiske symmetrien vil nok fremdeles være tilstrekkelig, tross det visuelle.

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
kenti skrev:
Noen ganger blir en bare ordløs, Atle. Men at sluttresultatet her ser helt fantastisk ut er det i allefall ingen tvil om! Misunner deg høyttaleroppsettet ditt; en kan bare undres over potensialet til Adamene under slike forhold som dette :)

Ser du har lyst på sort frontrekke, jeg har sort Center og front i blank piano. Vi kan godt bytte likt :p

Takk for det Kent. Long time no see forresten :D

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Nei, kaniner er noe herk, men god mat.

Uansett, pus er en skikkelig vilter og fin krabat. Den er allerede husvarm og når jeg våknet i dag tidlig lå hun av alle steder i senga vår helt inntil meg. Hun er en munter krabat og ungene er flinke med henne - lar henne være i fred på de stedene vi har "fredet" (klorestativet, seng og sandkassa aka dassen) og ellers tar veldig mye hensyn. Det har vi aldri opplevd før :mrgreen: De har dog allerede merket seg at hun er utstyrt med et ganske heftig forsvar og noen tårer og røde streker har det blitt. Det vanskeligste er å lære ungene at pus ikke er en leke eller en ting de kan herje som de vil med - det har begynt å gå opp for dem at det meste skal skje på pus sine premisser. Jeg føler på meg at dette vil være svært nyttig lærdom for dem å ta med seg videre i livet.

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
orso skrev:
Hadde vært veldig artig om du kunne fått sammenlignet Weiss DAC202 og Linn. Kanskje du finner ut at toppen av fjellet ikke nødvendigivs er på toppen av prisstigen.

Vi kunne fått til en lytteseanse med disse på nyåret en gang, hvis noen vil ta med seg en slik. Jeg tror nok jeg uansett kjøper Linn-settet. Det er jo ikke slik at jeg følte min forrige Akurate DS ikke var verdt pengene, snarere tvert i mot.

For øvrig er jeg nok ikke en av dem som lytter til prislappen, men etter mye testing av forslkjellig utstyr finner man som regel ofte en sammenheng mellom pris og ytelse. Jeg innførte jo for mange år siden kurven som viser at man får mindre og mindre igjen jo mer penger man svir av; http://avforum.no/forum/generelt-audio-hifi/36981-hvorfor-nytt-bedre-alltid.html#post418327. Jeg mener dog at prisen på Akurate-settet kan forsvares.

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
akto skrev:
I kinoen blir det nok lagt vekt på god lyskontroll, selv om jeg ikke har særlig lyst på en 100 % batcave. Men for å være på den sikre siden har jeg i alle fall kjøpt inn el-materiell i sort matt, bortsett fra spottene som er i sort krom.

Og til slutt et bilde av en av spottene. Det blir sannsynligvis 11 stykker i kinoen.

Har dessverre ikke sett denne tråden før nå.

Men dere som tar lyd osv ekstra seriøst, tenker da også referanse kinoen til Hjemmekino. Så syntes jeg det er rart dere kjører for lys med elektroniske trafoer. Når dere jo finlytter etter de minste ting, og tidvis finner forskjellene i micro detaljer osv. Så er det jo rart siden de elektronsike trafoene er ekstreme støykilder.

Har man en tonetester (Noe ikke alle har), og legger denne til kabelene og selve trafoen, så hører man hvor mye disse faktisk støyer. Det legger seg både i rommet, og i kabelene frem til dem.

Lokee

Medlem
7 Mar 2011
163
0
0
akto skrev:
Huff, det var et teit hint. Uansett, Lokee er en råtass på å gjette :mrgreen:

Må vel innrømme at jeg åpnet en slik eske selv her om dagen :)

Grattis med flotte møbler:-D

20 Jan 2005
15.700
0
0
Tiger skrev:
Ekornes i stoff? Nå føler jeg meg ordentlig treig; men trodde de bare leverte i skinn. * løpe til databladene * Takk. :)
svogeren min jobber på Ekornes. Kjøpte nettop ny seng, den har de i 16 stoff/fargevarianter, tidligere leverte de den i alcantara, da hadde de 100 :shock: farger å velge i.
De kan levere det meste på bestilling er min oppfattning, svogeren min fortalte at de nettopp hadde laget en seng som var 2,45 lang til en kunde.

Farger på møbler vil sikkert variere fra modell til modell, men ut fra det ovenstående tror jeg du kan få til mer enn det som står i katalogen.

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
K-rørene til HDMI er 32mm. Det er også lagt opp slik at jeg kan trekke to ekstra CAT5/6 hvis det skulle bli nødvendig. HDMI-signalet kan jo transporteres via slikt også. Dette blir nok litt akademisk siden det er knapt 4 meter rør mellom takboks til HDMI og fordelingsskap ;)

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Delthral skrev:
Må bare få si at dagens høydepunkt har i det siste vært og kommer til å bli lesning av denne tråden. Veldig gøy å se at noen tenker litt "utenfor boksen" og ikke bare safer med to lag gips i taket og kliner litt molton på.

Inspirerende...motiverende...gøy...lærerikt.

Stå på, dette blir knall!

Takk for det. Jeg forsøker å sette et unikt uttrykk på rommet, og håper jeg lykkes :D

Jerome

Medlem
18 Des 2006
3.936
0
0
Hei Atle!

For en stund tilbake spurte om hjelp for å finne noe rimelige høyttaler kabler.

Hva kjøpte du til slutt? Jeg søkte i tråden din men fant ikke noe :)