Aktos hjemmekino

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Flere bilder. Jeg kan røpe at det dreier seg om 4 enheter til Presence og 4 enheter til Surr/surr.back

Vedlegg

• _MG_4590.jpg
    _MG_4590.jpg
    111,7 KB · Sett: 149
  • _MG_4601_2.jpg
    _MG_4601_2.jpg
    50,8 KB · Sett: 156

Plasmaboy

Medlem
13 Jan 2004
3.110
0
0
Fahnsen skrev:
Hvilke begrensninger skulle det være?

Og der har du jo problemet med "PC" i et nøtteskall. "Profesjonell" ytelse er ikke mulig uten profesjonell oppsettshjelp.

Du kan få mye profesjonell opsettshjelp for differansen i prisen da ;)

Scrooge

Medlem
13 Feb 2006
16.436
0
0
akto skrev:
Det er rett og slett litt trist. Men når jeg tenker på hvordan den nye skal bli så forsvinner de tankene som dugg for solen.
Huff, ja.
Ikke minst fordi min første ordentlige opplevelse hva lyd og bilde angår, nettopp fant sted i disse lokalene.
Jeg kan faktisk forstå at man "tørner religiøs" i forskjellige sammenheng og settinger, bare for å ha sagt det! ;-)
Men "alt" kan jo bedres, uansett.
Lista vil nok heves ytterligere, om jeg kjenner deg rett!

B&W Spydeberg

Medlem
25 Aug 2008
1.600
0
0
akto skrev:
Ettersom hage gir meg brekninger så valgte jeg å fortsette i kinoen, så jeg har fått gjort litt.

Duk er lagt ut, og singel/stein er spadd inn for å lage et rett dekke for isoporen.

For å treffe riktig nivå med underlaget gravde jeg ned 360 graders laseren og helte massen til det begynte å glitre i den røde laseren. Da var nivået riktig og jeg slapp ytterligere nivelering :D

Her er all massen lagt ut ...

... og her har jeg begynt å legge ut isopor.

Når isoporen er lagt skal det på armeringsnett og varmekabler. Men er det noen som kan fortelle meg om jeg bør ha plast over isopor og under støp, eller over støp? Jeg skal flyte på et dekke på 6 cm.

Gulv på grunn med ringmur- Isolering av gulv på grunn :: Isolering i grunn :: Konstruksjoner :: AS Rockwool

Rudi_940

Medlem
15 Nov 2006
372
0
0
Noe grunn til at du benytter 4mm på stikk?
Det er ikke lov å sikre disse stikkontaktene med mer en 16A sikring, og selv i skjult utførelse så er 2.5mm nok. I tilegg blir det vell trangt med 4mm i klemmene på stikkontaktene....

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
AnaXyd skrev:
Jesus! Det var virkelig noen skrekkbilder! At det er fagfolk som har gjort dette er jo helt sprøtt..

Ohoi, til og med en dum akademiker kan se et par feil der. Glad ikke det er mitt bjelkelag det der...

Det største problemet i dag er jo at håndverkere er så dyre å ha til å jobbe at det svarer seg jo å ta fri uten lønn og heller bruke 8 x så lang tid selv. Og gjør man noe hos seg selv så er man nøye med hvordan ting skal være. (De fleste er ihvert fall det, med enkelte unntak.)

20 Jan 2005
15.700
0
0
Scrooge skrev:
Steinkaker? Joda, det kan jeg sagtens stille med, når den tid kommer! Og kanskje jeg attpåtil tar meg jobben med å rigge ned / og opp min beskjedne vinylsnurre, om et ønske om slikt blir særdeles påtrengende?
Det er jo utrolig hva man kan få til, under press. :mrgreen:
Det der var en rett og slett veldig god ide Jan. Det hadde vært særs interresant å fått sammenlignet min beskjedne (virkelig beskjeden!) vinylsnurre, som står hos Atle, mot din (påtatt beskjedne ;)). Det tror jeg hadde vært meget opplysende for Atle å høre på sitt eget anlegg.

Aerik

Medlem
19 Jul 2012
470
0
0
ask4me2 skrev:
Det er ikke noen naboer som tester ut noen av Nikola Tesla sine teorier om trådløs kraft overføring da.... :mrgreen:
Elektromagnetisk stråling og fotoner er undervurdert i mange sammenhenger :???:, men som ask4me2 sa,
kanskje det var en i nabolaget som tester ut litt Tesla teori eller kvante Hall effekt hjemme :mrgreen: ? Men jeg er ikke bastant i mitt forslag til hva mysteriet kunne være, bare kom men en mulig sannsynlighet som ikke burde utelukkes. Er i grunn bare glad på Atles vegne at det ikke ble ødelagt noe, og at det var ett engangs tilfelle.
Blu ray tipset ble bestilt herfra også.
God Jul. 8)

Tesla18Week2FullBright3000.gif

Plasmaboy

Medlem
13 Jan 2004
3.110
0
0
akto skrev:
Jeg kan imidlertid komme med en innrømmelse. Vi ville at kontoret skulle fremstå som lekkert siden dette rommet er et av de første man ser når man kommer inn i huset. Min gamle sorte kladd med store skjermer var ikke særlig waffy av seg :mrgreen:
Nå ser alt så meget mer lekkert ut!

.

He he...Ja tenkte jeg det ikke :)

kenti

Medlem
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
akto skrev:
Stemmer det, jeg husker det når du nevner det :D
Jeg var i Mombay, India. Jeg satt stort sett bare å ventet i to uker, så det var bare hyggelig!

Edit: Jeg kommer til å trenge hjelp når gulvet skal pigges opp. Da hadde det vært svært hyggelig med hjelp! :D

Hehe, det var tider.

Bare gi lyd fra deg når piggingen skal starte. Det er det morsomste jeg vet :mrgreen:

Du har kommet godt i gang nå ser jeg. Litt vemodig som det sies her, men du har jo tross alt lagt lista bibelsk høyt (sorry, klarte ikke holde meg), så da overlever man. Er glad jeg fikk oppleve rommet som nå er historie opptil flere ganger; jeg har mange gode minner og opplevelser derfra :)

TheNatural

Medlem
28 Mar 2006
1.549
0
0
akto skrev:
Laseren brukes til så mangt! Hvorfor ikke sette skruene helt i lodd når man først skal skru dem fast? Jeg vet det finnes en diagnose for slikt, men jeg husker ikke forkortelsen. OCD eller noe slikt tror jeg ... ;)

Ja, Obsessive Compulsive Disorder :wink:
Siden du ennu ikke er helt ferdig, må jeg få gratulere deg med utrolig arbeidslyst og spisskompetanse på så mange områder. Som alle andre her har jeg full tiltro til at dette blir bare helt nyyyyydelig til slutt. Stå på!

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Slike bedrifter fortjener å bli lagt ned. Men i statlig og kommunal sektor skal det enormt mye til for å få fyken, selv om man er komplett udugelig. Det faglige miljøet man er en del av har etter min erfaring svært mye å si for hvordan hver enkelt utfører sitt arbeid.

Uansett, dagen i dag har ført med seg et defekt verktøy som i løpet av 25 minutter ble erstattet av noe nytt og den kjedeligste arbeidsoppgaven er snart helt ferdig. Bilder kommer i kveld ;)

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
SannaX skrev:
Hehe, når jeg så du lusket rundt på nattestider, Jan, så klarte jeg ikke å la være å poste :mrgreen: Tenkte det ikke ville ta mange sekundene før det kom en reaksjon 8) Men, ja, celebert besøk var det absolutt, men han var ikke på reportasje jobb. Er ikke så mye å ta bilder av her enda...annet enn litt sjøutsikt da :-D

Veldig hyggelig å treffe deg igjen, utrolig flott sted dere har fått dere, man får stor lyst til å flytte til sørlandskysten når man får oppleve den på en slik dag. Og planene er det ingenting i veien med :D Gleder meg til å se fortsettelsen, og jeg kommer gjerne innom igjen. Hyggelig å treffe din vakre kone også, du får hilse og si takk for kaffen :D

Scrooge

Medlem
13 Feb 2006
16.436
0
0
Gorm skrev:
Hadde det vært snakk om sterke atmosfæriske forstyrrelser, så hadde dette garantert vært noe langt flere enn Atle rapporterte om.
Laangt på vei enig.
Samtidig er det vel kanskje snakk om EMP her? Litt lesestoff: Definisjon av EMP
Man kan vel ikke helt utelukke et lokalt oppstått fenomen i denne sammenheng?
Skal være ærlig nok til å innrømme at jeg sjøl ikke helt tror på teorien, men likevel?