(-_-) Midgard Audio sine nye kinohøyttalere, nå med bilder

SoundMan

Medlem
31 Jan 2006
101
0
0
frodehf skrev:
Ekstremt spennende lesing!
Ikke helt enig... Hadde vært mere spennende vis Midgard Audio hadde svart på når disse skulle komme? Selv lurer jeg litt på hvilken amp. som skal brukes i disse, har dere tenkt å bygge en ny ICE amp. selv og putte inn i de med en DSP til??

pirium

Medlem
1 Mai 2006
4.185
0
0
SoundMan skrev:
Ikke helt enig...
Før man begynner å klage kan det være greitt å lese tråden man poster i. :???:
Både forsterkervalg og forventet leveringsdato står jo her...

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.020
5
38
39
Ostemannen skrev:
Hvem blir førstemann til å ha noe fra denne serien?? 8)

Virker lovende!
Det blir kanskje meg? Jeg la vertfall inn en bestilling for en tid tilbake, så får vi se hva som kommer ut av det :)

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
Er du spent nå da AK? Virker som det er kommet ganske langt, vist på messe og greier og greier.

Hva skal du ha?

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.020
5
38
39
Soundfre@k skrev:
Er du spent nå da AK? Virker som det er kommet ganske langt, vist på messe og greier og greier.

Hva skal du ha?
Alltid litt spent... Jeg tror det var "mine" høyttalere som ble vist på messen, så jeg håper de ble behandlet pent ;)

Jeg skal ha 3stk aktive fronter (10") og 2stk subwoofere (21").

tols1

Medlem
2 Jan 2006
16.665
0
0
Ak skrev:
Alltid litt spent... Jeg tror det var "mine" høyttalere som ble vist på messen, så jeg håper de ble behandlet pent ;)
Vil du egentlig vite det? ;)

Det kan jeg bare si, du har virkelig noe å se frem til, det spilte vilt bra.

gubben

Medlem
29 Aug 2005
8.395
0
0
Ak skrev:

Jeg skal ha 3stk aktive fronter (10") og 2stk subwoofere (21").
Gled deg ;-)

tols1

Medlem
2 Jan 2006
16.665
0
0
Kokken skrev:
Det kan være klokt i å kjøpe noen slike esker. En eske til hver nabo!

Kanskje litt dårlig timing, nyhetsbildet tatt i betraktning, men jeg tror faktisk Ak heller bør gi naboene et grunnkurs i jordskjelvsikring...

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.020
5
38
39
harman/kardon skrev:
Og hvor stort er romet de skal stå i igjen ???
17m2.... :mrgreen:
Poenget for min del er ikke å ha det sykeste lydtrykket, men å ha et oppsett som fungerer både til musikk og film, noe jeg håper dette settet gjør.
Jeg har vurdert andre sett, eksempelvis fra Klipsch og MK, men ingen av de er veldig egnet til musikk.

tols1

Medlem
2 Jan 2006
16.665
0
0
Ak skrev:
17m2.... :mrgreen:
Poenget for min del er ikke å ha det sykeste lydtrykket, men å ha et oppsett som fungerer både til musikk og film, noe jeg håper dette settet gjør.
Jeg har vurdert andre sett, eksempelvis fra Klipsch og MK, men ingen av de er veldig egnet til musikk.
Tji-hi, da tror jeg kan bli litt trangt om plassen, de subene er shcvæære :mrgreen:

Jeg kan jo fortelle, sånn mens du venter Ak, at anlegget sto i et ganske stort rom, kan tenke meg en 50-60 kvm, kanskje enda større, for mye var dekket av sort stoff. I taket er det vanlige systemhimlinger med innfelte spoter av typen "bøtter" med lysstoffpære. I den enden hvor anlegget sto, hadde en av spottene løsnet under litt pådrag dagen før, og hang mer eller mindre i løse lufta.

Han spilte bl.a. noen minutter fra 1812-ouverturen (den med kanonene). I tillegg til kanoner lå det også en dyyyp rumling i innspillingen, Jørn Rune trodde denne lå på ca. 18 Hz. Dette ga innspillingen en helt spesiell atmosfære, og det oppfattes ikke som buldring eller resonanser på noe vis, bare som en dyp vibrering i luften. Om det er virkelighetsnært er jeg nå ikke så sikker på, for jeg tviler på at denne rumlingen oppleves like kraftig i salen under konserten, men moro er det.