8,56 Kvm minikino

A.Hansen

Medlem
28 Sep 2012
647
0
16
Idag har jeg flyttet atmos i front lengre fram mot lerret da jeg syntes de ble for nært sitteplass.

Etter det tok jeg en runde med Audyssey komplett med sub og alt. Tok så en runde med rew å alt så greit ut. Så skulle jeg teste litt musikk. Hørte tydelig fort at noe var galt.
Ingen dypbass fra sub, bare mer lav punchbass. Skrudde så opp sub igjennom receiver, men da ble det tydelig forvrengning i lyden og alt var bare feil.

Så her lurer jeg på hva som kan ha skjedd.

Har jeg justert for mye i dsp slik at den sub forvrenger seg ved noen gitte Hz ?

Eller var det en stor feil å kjøre Audyssey med litt for høyt volum på sub, slik at det kan ha blitt noe feil der ?

Får desverre ikke gjort mer idag pga. jobb. Akkurat nå vurderer jeg bare å stille dsp i null å la Audyssey ta alt som jeg gjorde de første gangene, å bare justere delay og matche front og sub.

Noen tips ?

A.Hansen

Medlem
28 Sep 2012
647
0
16
Har ikke gjort noe mer siden sist. Men vurdere å gå videre i planene mine.
Neste skritt er et midbass oppsett. Siden dette må bak lerret sammen med fronter og begrenset med plass vurderer jeg 6 stk 12" montert sammen med venstre, senter og høyre front.

Så langt har jeg sett på disse:
http://www.daytonaudio.com/index.php/pa310-8-12-pro-woofer.html

Grei kurve opp i frekvens, ned mot 12 liter lukket kasse, pris og gode tilbakemeldinger er noen av faktorene som har fått meg til å se på det.
Hadde i utgangspunktet lyst på 6 stk 15", men må nok bare gi meg på den siden dybden ikke tillater noe særlig større en 12".

A.Hansen

Medlem
28 Sep 2012
647
0
16
Lite oppdateringer.

Begynt litt på skolebenken igjen så pendler nordland Oslo hver uke nå.

Men godt å være hjemme nord i helgene.
Så litt stemmningsbilde for ikveld.

Vis vedlegget 127490

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.402
35
48
Har ikke gjort noe mer siden sist. Men vurdere å gå videre i planene mine.
Neste skritt er et midbass oppsett. Siden dette må bak lerret sammen med fronter og begrenset med plass vurderer jeg 6 stk 12" montert sammen med venstre, senter og høyre front.

Så langt har jeg sett på disse:
http://www.daytonaudio.com/index.php/pa310-8-12-pro-woofer.html

Grei kurve opp i frekvens, ned mot 12 liter lukket kasse, pris og gode tilbakemeldinger er noen av faktorene som har fått meg til å se på det.
Hadde i utgangspunktet lyst på 6 stk 15", men må nok bare gi meg på den siden dybden ikke tillater noe særlig større en 12".
Ser du vurderer 12tommere. Du har ikke sett på de jeg endte opp med, JBL GTX1200?

https://www.ljudia.no/produkter/bil-bat/hoyttaler/12/594503nb-no-jbl-gt-x1200

Vet ikke hvilken pris de Dayton’ene ender på, men disse JBL’ene har virkelig imponert meg, og mange andre. Har kansje lest om mitt prosjekt i tråden min.

A.Hansen

Medlem
28 Sep 2012
647
0
16
Pendling er slitsomt. Du får skrike ut hvis du kjeder deg og vil besøke en liten kino litt utenfor oslo en kveld da;)
Ja det blir korte opphold hjemme og lite tid til alt.
Takk for tilbudet.
Det skal du ikke se bort ifra at jeg gjør. Hadde vært skøy å få se rommet ditt :)

A.Hansen

Medlem
28 Sep 2012
647
0
16
Ser du vurderer 12tommere. Du har ikke sett på de jeg endte opp med, JBL GTX1200?

https://www.ljudia.no/produkter/bil-bat/hoyttaler/12/594503nb-no-jbl-gt-x1200

Vet ikke hvilken pris de Dayton’ene ender på, men disse JBL’ene har virkelig imponert meg, og mange andre. Har kansje lest om mitt prosjekt i tråden min.
Jeg har sett på de men de går ikke så høyt opp spm jeg sikter til.

Også lurer jeg på om det kansje blir 6 stk 15", i "verste" tilfelle kan jeg flytte lerret noen få cm ut får å få plass.

Grunnen til at jeg vil høyere opp i Hz på mid, ligger i tanken på å kansje senere gå over til noen større bånddiskanter som tar det videre opp, å ta bort xtz'ene som nå står i front.

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.402
35
48
Ja, det var sånn det var ja, glemte det, hehe. Det blir jo spennende å følge med på:)

A.Hansen

Medlem
28 Sep 2012
647
0
16
Lenge siden sist. Ikke mye har skjedd foruten teknisk rom er under oppussing.

Ellers har jeg felt inn høyttalere i vegg på stuen i stereo oppsett da samboer ikke ville ha gulv / stativ høyttalere.
Men ville ha bedre lyd en tv hadde å by på.

Men med 4 stk 18" i kino såååeee jaaa, kommer ikke stua uten litt mer trykk i bunnen 😈

Sonosub prosjekt ble satt igang. Hadde et 12" infinity kappa 120.se element liggende og bassbox pro ble satt nok en gang i live etter et par års hvile.

F3 på 22Hz, grei kurve ned til 18 Hz.

Holder en prøvetur i stua før finish blir satt igang.

Vedlegg