65-75" LED/OLED 4k-TV. HJELP???

vidringstad

Medlem
25 Sep 2005
65
0
0
Hei,
Først og fremst så har jeg søkt rundt på forumet, men ikke funnet noe.

Jeg er på jakt etter en ny TV.

Kriterier er:

* 4K (3840 x 2160 ) oppløsning.
* LED/OLED/QLED.. bare ikke LCD panel.
* 65-75" skjerm.
* Minimum 100 hz TV.

Den skal for det aller meste brukes til å se fotball og netflix.

Er det noe dere kan anbefale meg?

Hadde håpet på noe i prisklassen 10-15k, men er åpen for forslag.

sony-xbr-65x950b-review-lifestyle-2-1500x1000.jpg

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
LED og QLED er LCD.
Dette referer egentlig kun til bak belysnings metoden.
På tv har du vel stort sett valget mellom IPS (Kjent for sterke farger og innsyns vinkel) eller VA paneler (bedre konstrast/sortnivå, dårlig innsyns vinkel), og til slutt kanskje TFT (helt ræva farger, innsyns vinkel og kontrast nivå) er stort sett bare brukt på billige og raske pc skjermer.

OLED er ikke så forskjellig fra LCD det heller, men bakbelysningen sitter i hver eneste pixel, istedenfor enten og komme fra LED lamper i kantene som stråler utover speil belagte kanaler bak LCD panelet, eller et grovere panel med LED lys bak LCD panelet.

For og være noe mer behjelpelig.
I år eller forover hadde jeg glatt valgt 2017 modell OLED om jeg hadde hatt råd til det, de kommer vel fort litt over budsjettet ditt i 65".
Men OLED sortnivå, Dolby vision HDR etc og spill lag på 21ms gjør det til midt glatte første valg.
Kanskje være noe forsiktig med statiske elementer i HDR modus.

Sist redigert:

newman221

Medlem
24 Jul 2009
291
0
0
Alle paneler du nevnte er LCD, bortsett fra OLED... Så da har du ikke mange valg de neste 10 årene

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

vidringstad

Medlem
25 Sep 2005
65
0
0
Takk for info angående LED/QLED/LCD

Men har dere noen skjermer dere kan anbefale meg?

Trenger noe som ikke hakker på fotballen, og min størrelse er 65"

Jeg prøver å følge med så mye som mulig på tilbudsavisene og prisjakt.no

newman221

Medlem
24 Jul 2009
291
0
0
Hva tenker dere om denne? https://www.prisjakt.no/product.php?e=3606664

[h=1]LG 65UH850V[/h]
Personlig foretrekker jeg Sony og Philips over LG. Samsung er for øyeblikket i skammekroken grunnet dårlig oppfølging av firmware-oppdateringer på tv-fronten (ref. Netflix HDR-opplegget) og ubrukelig mengder med jallaprogrammer i Samsung-telefoner. Samt at de er alt for treige med oppdateringer til nevnte Galaxy-serie.

vidringstad

Medlem
25 Sep 2005
65
0
0
Personlig foretrekker jeg Sony og Philips over LG. Samsung er for øyeblikket i skammekroken grunnet dårlig oppfølging av firmware-oppdateringer på tv-fronten (ref. Netflix HDR-opplegget) og ubrukelig mengder med jallaprogrammer i Samsung-telefoner. Samt at de er alt for treige med oppdateringer til nevnte Galaxy-serie.

Så hvilken 65" anbefaler du da? Til mitt budsjett.

Som sagt, så er det fotball det mest går i :)

newman221

Medlem
24 Jul 2009
291
0
0
Så hvilken 65" anbefaler du da? Til mitt budsjett.

Som sagt, så er det fotball det mest går i :)
Jeg er ikke på tv-jakt for tiden, så jeg har ingen spesielle anbefalinger akkurat nå. Jeg slang bare ut mine meninger om Samsung, som har blitt plagsomme og meget arrogant etter at de ble størst på markedet.
Men for all del, de lager gode paneler