5 FLAC: Lossless, Spotify Open, Spotify Premium og to volumjusterte - Hva er hva?

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Hadde vært kjekt det. :) Når det gjelder denne testen så vil jeg ikke funnet på å tulle med fasiten.

earphonic

Medlem
8 Sep 2009
733
0
0
Tiger skrev:
Hadde vært kjekt det. :) Når det gjelder denne testen så vil jeg ikke funnet på å tulle med fasiten.
Ok, så Espen har fått fasiten? Trodde kanskje han sammenlignet med våset mitt ;-)

MindWaste

Medlem
12 Apr 2008
4.033
0
0
Etter å ha nilyttet på mitt highend logitech pc-anlegg (anlegget mitt er fortiden delvis pakket ned for salg :( ) så er min konklusjon følgende:

1 - A
2 - C
3 - E
4 - D
5 - B

Edit: jeg endret på tipperekken :)

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
earphonic skrev:
Hva mener du forresten med "E: Lossless med volumjustering". Hvor i prosessen er volum justert?
Det er lett å justere volum i de 2 kanalene. Kommer tilbake til dette når fasiten kommer.

Trumpetguy

Medlem
7 Nov 2005
2.364
0
36
Har sendt pm med mine totalt blinde svar på denne aller beste testen jeg har sett på dette forumet. Dvs helt blinde er ikke forslagene mine, det var to spor som overstyrte. De kunne jeg selvsagt ikke levd med. Hørte kanskje forskjell på de tre som ikke vrengte, men ikke godt å si hva som var best. Venter spent på fasiten...

kingu

Medlem
16 Aug 2006
2.225
0
0
www.another-agency.no
flac 1 C
flac.2 A
flac.3 D
flac.4 E
flac.5 B

Uten å spekulere for mye og på den måten gi ledetråder kan jeg bare fortelle at på mitt utstyr er high-rate og flac på det jeg antar er 44.1kHz 16bit dybde mye det samme.

Etymotic hodetelefoner og AC97 lyd på eee1000.

Er på reise, men får en hodetelefonforsterker i posten snart.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.998
0
0
Det er rikitg, så derfor får ikke Tumpetguy og andre vite hvordan de ligger an. ;)

Poster fasiten på fredag / lørdag.

Dette er ganske lærerikt og mildest talt overraskende...og i skarp kontrast til hva jeg trodde selv. Nå går jeg og legger meg. Er ør etter å ha nilyttet / blindtestet selv. :)

eMTea

Medlem
2 Jan 2006
5.422
0
0
www.emtea.net
Tiger skrev:
Det er rikitg, så derfor får ikke Tumpetguy og andre vite hvordan de ligger an. ;)

Poster fasiten på fredag / lørdag.

Dette er ganske lærerikt og mildest talt overraskende...og i skarp kontrast til hva jeg trodde selv. Nå går jeg og legger meg. Er ør etter å ha nilyttet / blindtestet selv. :)
Da bør Kingu redigere posten sin, for jeg klarer fortsatt å lese hva det står...

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
Tiger skrev:
Kan poste fasit til helgen...
Ikke gjør det. Hvertfall ikke i post 1. Dette kan være en tråd som kan ha potensiale. Si heller løsningen i en post, og link den på første posten. Slik at folk faktisk kan lese post 1, og høre. FØR de får løsningen.

Årets beste tråd så langt. 8)

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
Da har jeg tatt frem kull-ørene og middelmådig lytteutstyr, og kan røpe at

Tiger har rett når han sier dette er vanskelig.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
Ydmykt forsøk:

A = 3
B = 5
C = 1
D = 2
E = 4

A: Spotify med "disabled high bitrate & enabled volume normalisation"
B: Spotify med "enabled high bitrate & disabled volume normalisation"
C: Spotify med "enabled high bitrate & disabled volume normalisation" og volumjustert
D: Lossless
E: Lossless med volumjustering

Lars_N

Medlem
24 Nov 2008
566
0
0
Her kommer mitt forslag til denne fantastiske tråden med god støtte fra min musikalske samboer (testet på PC -> Abrahamsen V6 -> Abrahamsen V2 -> Dynaudio Focus 140 og PC -> Shure SRH440):

A: 2
B: 1
C: 3
D: 5
E: 4

A: Spotify med "disabled high bitrate & enabled volume normalisation"
B: Spotify med "enabled high bitrate & disabled volume normalisation"
C: Spotify med "enabled high bitrate & disabled volume normalisation" og volumjustert
D: Lossless
E: Lossless med volumjustering

Bortsett fra én av filene jeg syntes skilte seg markant ut fra de andre var det i mine ører svært liten hørbar forskjell på låtene og hva som er hva er nesten ren gjetning.

Den planlagte rippingen av cd-samlingen til flac henger nå i en tynn tråd i forhold til streaming! Mulig jeg ikke har anlegget og ører til å få frem de minste nyanser, men for meg er med dette streaming bra nok.