4K HDR (60Hz) funger ikke?

Holy Diver

Medlem
12 Apr 2004
857
0
16
Jeg klarer ikke å finne flaskehalsen i systemet, ei heller om HDR (60Hz) er et reelt (og viktig) mål?

TV: Philips 55PUS7100/12
Reciever: Denon AVR-X2600h
4K kilder: AppleTV 4K og Altibox dekodeR
HDMI: Nye kabler i alle ledd, se type i vedlagt skjermbilde

Når jeg i AppleTV velger 4k HDR (50 eller 60Hz), så blir bildet lysegrått. Jeg kan velge 4k SDR, men lurer på hva som gjør at jeg ikke kan benytte 4k HDR innstillingen i AppleTV?

HDMI-kablene:

Philips 55PUS7100/12:

Denon AVR-X2600h:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Holy Diver

Medlem
12 Apr 2004
857
0
16
Ok, takk! TV'en støtter 4K/UHD, så da er den beste kompatible innstillingen på AppleTV 4K SDR (50/60Hz), vil jeg tro. Men, jeg mener å oppfatte bedre oppløsning og større fargepalett når jeg spiller av det samme materiale fra den interne Netflix-appen i TV sammenlignet med Netflix-appen på AppleTV. Er dette mulig, at bildet er bedre via den interne Netflix-appen i tv'n, eller er det kun "øynene som ser"...?

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.362
26
48
Ja, den innstillingen høres korrekt ut for din TV. Ang. forskjell på oppfattet kvaliitet på f. eks Netflix app fra system til system har jeg opplevd det samme. Føler at bildet ser bedre ut på Netflix på min innebygde Philips TV enn f. eks på den innebygde Netflix-appen på min UHD BD-spiller. Kan jo være innbilning - vi AV-folk er jo noen rare dyr. Med det sagt har jeg lest om flere også som opplever forskjeller på både bilde og lyd fra en enhet til en annen.