2x18" Sub/bass for musikk. Masse bilder lagt ut!!

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
Heisann

Skal lage en dobbel 18" til musikk. Må se om jeg klarer å finne noe som yter bedre enn CVA121 + HFa18. Hornsubben er på vei ut.

Begynte i dag morges på en 218. Simuleringene gir ca 100 db i følsomhet.
110cm høy, 54 bred, og nesten 70 dyp.
Elementer er bestilit, og det er PD 186 elementer.

Alt som er gjort til nå er gjort 11 feb. Begynte ca kl 9

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
Flere Bilder:mrgreen:

Hvilken Lim?? Endte opp med sponplate limen.

Klar for start!!

Da er vi i gang..

Nederste bildet er sammenlikning med en halv liter Hansa!

Vedlegg

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
Stealt skrev:
Nei, problemer med mobilen. :neutral: Så får ikke lastet opp. Kassen er så å si ferdig. Skal bare kutte ut elementhullet. Så setter jeg sammen siste veggen. Deretter blir det sparkling...

Hadde litt problemer med avstivningen i kassen, pga de ikke passet, så har justert dette.

Elementene kommer ikke før om en stund, så har i grunn god tid. Men satser på å være 100% ferdig når jeg får elementene. 8)

Neste innkjøp er maling.

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
Noen som sikkert lurer på hvorfor jeg maler svart inni. Det er pga jeg har lukket hele kassen, og da er det vanskelig å komme til. Føre var. DET er jo tross alt et "hull" i midten.

HoPPe`S

Medlem
22 Mar 2009
6.399
0
0
Tøft prosjekt og det skal bli morro å få høre på sammenligningen med cv subben.

Men en ting til som jeg la merke til. Er det ikke snø hos deg a?

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
HoPPe`S skrev:
Tøft prosjekt og det skal bli morro å få høre på sammenligningen med cv subben.

Men en ting til som jeg la merke til. Er det ikke snø hos deg a?

JO :evil: Var heldigvis oppholdsvær i helgen. Alt var ferdig, utenom sparkling, på lørdag/søndag. Så slapp unna alt det møkket der.

Heisann.

Hvordan materiale bygger du med? og prisen?
Jeg bygger med 18mm kryssfiner. Funnet ut at det er en god kombi for ryggen :mrgreen: Det er også mer solid enn mdf, trengs bare mer avstvning. Jeg vet jeg kommer til å bruke den andre steder også, så da mmå den tåle en del, og det gjør kryssfiner kontra mdf. Hater også å skru skruer inn i hjørner på mdf, går så lett i stykker. Den typen plater jeg bruker er ca 10+- lags kryssfiner.

Prisen er vel rundt 3-400 per plate(ex.mva). Litt usikker. Min far er tømrer, med gode rabatter.

3 dager til avsendelse av elementer!!!

0kriz

Medlem
1 Sep 2010
697
0
0
neeei. dette var jo bare trist da. ville jo se resultatet her :(
kan ikke slutte og legge ut bilder like ved slutten ^^

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
Den stasjonære pcen er nede for tiden, så er begrenset hva jeg får lagt ut. Den er ferdig, og var ferdig når tråden stoppet opp, så er ferdig. Men jeg er ikke så fornøyd med resultatet utsende messig. Lydmessig så foretrekker jeg andre kassedesign. skal få lastet opp litt forskjellig når jeg er oppe å går med andre pc.

0kriz

Medlem
1 Sep 2010
697
0
0
Ostemannen skrev:
Den stasjonære pcen er nede for tiden, så er begrenset hva jeg får lagt ut. Den er ferdig, og var ferdig når tråden stoppet opp, så er ferdig. Men jeg er ikke så fornøyd med resultatet utsende messig. Lydmessig så foretrekker jeg andre kassedesign. skal få lastet opp litt forskjellig når jeg er oppe å går med andre pc.

hadde hvert gøy og sett resultatet :)
fant du tegningen på speakerplans ?