........

gohigh

Medlem
25 Jan 2012
63
0
0
Jeg har rf-7 mk2, og de er jeg veldig godt fornøyd me:) koster ca 30k.
Til drivverk kan parasound, emotiva, sherbourn gjøre jobben bra:)
Kanskje evt en mcintosh på brukten:) rør på klipsch er ikke feil så kanskje en mc 275:)

Pip

Medlem
3 Jun 2005
1.187
0
0
Bergen
petter__t skrev:
har sett litt på mentor 8 vurdere den sterkt. er litt ferdig med klipsch egentlig må ha noe roligere i diskanten.

hva slags elektronikk anbefaler til mentor 8? det må ikke ver mangel på effekt .
tenker selv 2 effektforsterkere og en forforsterker
Har ikke egne erfaring med M8 men på mine Ikon 8 fungerer Emotiva XPA2 veldig bra, ellers så har jeg hørt mye pent om Mentor og Parasound men bør vel gjerne teste litt forskjellig og finne det man selv synes er best :)

wiuuu

Medlem
22 Apr 2007
535
0
0
Dali epicon 2, koster litt over 30, men er meget gode høyttalere. Hvis man kommer over at terminalene ser ut som de er levert av e-verket..

Biffig

Medlem
9 Jan 2006
1.998
0
0
35
petter__t skrev:
tenker litt på NAD C275BEE 2 stk til og drive bassene og NAD C375BEE til og ta seg av diskant og mellomtone.
En elendig ide! Hadde det vært CLSC-215 du skulle ha drevet så kanskje. Kjøp heller 1 stk. god forsterker. Parasound A21 ell.
Du vil aldri savne effekt med en slik + bedre lyd.

Jeg var i samme situasjon som deg for en tid tilbake og endte opp med System Audio Explorer. Bedre bass har jeg aldri hørt. Det er helt skinnsykt hva de små elementene leverer. Jeg vil i hvert fall anbefale å reise innom soundgarden for en prøvelytt.