20m lang subwoofer kabel ?

21 Feb 2013
1.258
0
0
killerbill skrev:
Har en DENON avr-3313 som jeg skal tilkoble en B&W sub ( ant denne: B&W ASW610XP Subwoofer | Hi-Fi Klubben ) og lurer derfor på om noen av dere veit om kabeltype og om det er mulig å få disse på ca 20m lengde ?

Er veldig fersk innen hifi :)
Oj, langt strekk :shock:

Hvis du stikker innom HI-FI klubben så tror jeg de lager såpass lange kabler. Kabelen de bruker er en kabel de bruker på alle komponentene som står utstilt i butikken.

Lykke til 8)

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
HFK har løsmeter. Så du kan få de lengdene du vil. Er vel rundt 60kr per meter eller noe.

Vil tippe de andre butikkene også har det.

tenb

Medlem
15 Mai 2009
842
0
0
Brukte selv en en stardard RG6 antennekabel som hadde fulgte med en satelittmottaker. Loddet på en standard RCA konnektor i hver ende... alternativt kan man anvende en overgang fra F til RCA i hver ende.
Er ikke nødvendigvis noen "billigkabel" dette heller, eller en løsning for de som ønsker ting ferdigkjøpt.... men hadde den som sagt bare liggende og tokk meg bare noen minutter å lage.

jfinneru

Medlem
27 Jul 2003
16.250
0
36
49
Ingen som er bittelitt nysgjerrig på hvorfor man trenger en 20 meter lang subwooferkabel;)

killerbill

Medlem
27 Jun 2011
75
0
0
Ostemannen skrev:
Wild guess : WAF.
Delvis rett :p

Har bygd nytt hus og da sa dama at henne ikke vil ha noe svære drit på gulvet, så jeg kjøpte noe av det beste å sette inn i veggen :p

Jeg styrer disse fra et rackskap i 2 rom bortenfor og det fungerer utmerket men har klart å smiske meg til en sub for å få mer dybde i lyden :)

Men hvis RG6 kabel går bra så skal jeg jagu prøve det, er elektriker så det tror jeg faktisk at jeg har i bilen.

Nå jeg først spør: må jeg velge en B&W sub selv om alle de andre høytalerene er B&W eller er dette hvertfall å anbefale ?

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
En subwoofer du må plassere der W sier den passer eller skal være er en del av det jeg tenkte. :-D

Du kan fint velge noe annet merke på subben enn det du har av fronter. Er det at Fronter og Senter matcher som er det viktigste.

Niels Nielsen skrev:
Kanskje dette er en løsning, litt dyr men om det virker er det jo fint: SoundCast: SubCast
Jeg så etter slike løsninger for å slippe kabel og samtidig få galvanisk skille fra receiveren til maskinrommet.
Jeg fant ingen som hadde bra nok spesifikasjoner og samtidig akseptabel pris.

Denne her virker kanskje, ikke godt å si, for det oppgis ikke tilstrekkelige spesifikasjoner. En link til subwoofer som ruller av ved 20Hz blir solid nedtur.

Halvor

Medlem
7 Jun 2005
2.051
0
36
killerbill skrev:
Har en DENON avr-3313 som jeg skal tilkoble en B&W sub ( ant denne: B&W ASW610XP Subwoofer | Hi-Fi Klubben ) og lurer derfor på om noen av dere veit om kabeltype og om det er mulig å få disse på ca 20m lengde ?

Er veldig fersk innen hifi :)
Denne er 50ft (15,25 m) cablesonline.com selger også via ebay,
Greie priser og rask levering (bestilte nylig noen kortere RCA via ebay på torsdag, kom i dag)
50ft. Premium SPDI/F Digital Audio Coax RCA Cable, 75Ω, CL2, Gold Plated

Halvor

Medlem
7 Jun 2005
2.051
0
36
killerbill skrev:
Takk for mange gode forslag.

Ang denne, er det noen som har prøvd den ? Frister veldig med trådløst hvis det fungerer optimalt. da har jeg litt muligheter når det kommer til å flytte suben dit den gøres best ut :)
ELAC har også en trådløs variant:
ELAC Wireless Set m sender/mottaker (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Aner ikke om denne også har så "elendig" rekkevidde som Velodyne (15 meter). Men den er betydelig billigere og bedre respons i diskant omr.
ELAC – Klang lebt – ELAC Wireless Set Stereo

Til sammenligning, digitale øreklokker kan fint ha 100 meter rekkevidde.

killerbill

Medlem
27 Jun 2011
75
0
0