2 forsterkere til ett sett med høytalere...mulig?

Kjøpetryne

Medlem
17 Apr 2021
1
0
1
Hei
Ny på forumet, bær over med meg :)

Det startet med at jeg skulle kjøpe meg en platespiller til hjemmekinoen for å snurre noen gamle skiver... det endte med;
- Marantz streamer
- Jungson stereoforsterker
- LG storskjerm
- Emotiva cd-spiller
og en platespiller :)

Så til spørsmålet:
Jeg har i hjemmekinoen en eldre Sony 7.2 1050 reciever,denne er koblet opp mot QAcoustiv 3050 gulvstående front + QAcoustic senter, 4 satelitter, XTZ 10.16 sub. Jeg har koblet opp kun stereo med den "nye" Jungson stereoforsterkeren for å lytte til cd, platespiller og streameren. Men, jeg ønsker å benytte QA også til hjemmekinoen. Så vidt jeg kan se er det ingen pre-out på Sonyen. Finnes det en enkel måte å gjøre dette på, eller må jeg ha en "switch" som sørger for at ikke en eller begge forsterkerne ryker, alternativt separate kabler til begge? Ønsker egentlig ingen "dings" i mellom, så det beste hadde vært å evt benyttet stereoforsterkeren også i hjemmekinoen for å drive frontene om det er mulig... Noen som har vært borti samme problemstilling? PS! Det er ikke plass til ett sett med egne høytalere til stereooppsettet :(

Dersom jeg trenger en "switch/dings" hvilken anbefales?

be2ng

Medlem
24 Mar 2020
89
25
18
har ikke Sonyen en Zone 2 Out?
I tilfelle så kan den benyttes og så bruke Sony som Pre til Jungson på Zone 2.
MEN da vil da kunne få konflikt dersom en samtidig som en spiller på Zone 2 også spiller på Mail = 2x forsterkere som forer 3050ene samtidig.