Ønsker studio-monitorer/vegghengte høyttalere med små dybdemål

bergen77

Medlem
18 Des 2010
127
0
16
Holder på å lage en hev-senk sak til en større pc-skjerm, i denne skal det monteres ett sett høyttalere.
Har følgende krav:
-de må kunne henge på bakplaten/veggen
-de kan ikke være dypere enn 9cm
-det er en fordel om de er sorte og matte, men jeg kan også lakkere de sorte lik hev/senk kassen
-jeg foretrekker at høyttalerelement er skjult bak filt, men jeg kan gjøre unntak for hvite "studio" elementer, det er litt tøft :cool:
-høyttalerene kan gjerne være aktive, skal kobles til 3,5mm jack lydutgang. Kan også ha passive høyttalere med forsterker skjult.
-jeg kan vurdere pc-høyttalere, men det er mye dårlig der. Forventer ikke å spille opp til fest men vil ha god lyd med ett begrenset lydnivå.
-kjøper gjerne brukt
-siden de skal bygges inn og plasseres inntil hjørne av boksen er det greiest om høyttalerkassen er firkantet

Setter pris på innspill!

oes

Medlem
18 Nov 2006
270
7
18
@bergen77 DLS sin Flatline-serie passer nok bra. Den minste Flatline Mini er 9.2cm dyp (har den selv klart til tak/atmos - men ikke montert) - men vesentlig fyldigere og bedre lyd i en litt større modell fra samme firma (benytter en tidligere versjon av Midi som bakhøyttaler). Eller kan du vurdere å bygge selv - se @BEF sine selvbygg her på forumet

bergen77

Medlem
18 Des 2010
127
0
16
Innbygning er ett alternativ ja, også løse løse elementer kan brukes. Ser enkelte høyttalere er så slim som 5cm men de er veldig dyre da.