Å kjøpe disse kablene er vel som å kaste penger ut vinduet?

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
joakimpatos skrev:

De verste er at den prisen (110 000 kr) er ikke den dyreste kabelen Nordost Odin Reference har engang.. Det er RCA versjonen.. men høyttaler kabelen koster jo 181 995,- !) For 2 meter haha. Tenk om noen skulle ha 4 meter da blir det jo 363 990 cirka :mrgreen: :mrgreen: Da vet jeg akkurat hvilken kabel jeg skal den dagen jeg er milliardær med Snell THX Reference anlegget 8)

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
Har du ikke kabel er det jo kjekt å ha det for å få lyd?

Mitt standardtips på kabler er et sett Belden fra Blue Jeans Cables. Lander på en lavere pris, ser ikke fullt så bra ut, men låter like bra som "hva som helst". Jeg har testet mot flere dyrere kabler og hører ikke noen forskjeller. Et alternativ er Canare 4S11 fra samme leverandør som er en "feit" kabel med fire multistrand-ledere i. Helt topp den også ;)

Prisen du betaler i den britiske butikken er ferdig fortollet og levert.

Speaker Cable at Blue Jeans Cable

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
De var jo veldig tjukke og fine de kablene der.

160$ er jo ikke direkte billig og du får da tull&toll i tillegg.

Hva med VanDamme? Søk opp VanDamme Blue Series Studio speaker cables på ebay; du skal finne ca 5m for ca 16$, om du finner samme tilbud som jeg gjorde.

Can90

Medlem
12 Jan 2010
475
0
0
Jeg vil helst at kablene skal se bra ut også. Helst ferdigkoblete kabler.
Syntes de kablene som jeg fant på ebay var rå.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Can90 skrev:

Det finnes andre "kvelerslanger" på markedet.

Sjekk disse, f.eks:
TARALABS Prism Helix 8 Speaker Cable 2.5M Pair Bi wire | eBay

Mine ser slike ut:
TaraLabsHelix8.jpg

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
Can90 skrev:

Ok. Da er det jo bare å finne noe pene kabler da. Dog vil jeg si at mange bananer kjøpt på ebay sitter dårlig og noen er en del kortere enn standarden. Mye av "ymse" kvalitet etter min erfaring.

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
47
Ville ikke kjøpt kabler hvor det finnes noen dokumentasjon.
De ser unektelig flotte ut, men det sier ingenting om hvordan ledere de har brukt. Tror kanskje nevnte BJC kan være ett bedre altenativ.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
BGuarden skrev:
Ville ikke kjøpt kabler hvor det finnes noen dokumentasjon.
De ser unektelig flotte ut, men det sier ingenting om hvordan ledere de har brukt. Tror kanskje nevnte BJC kan være ett bedre altenativ.

Du mener vel ..."ikke finnes noen dokumentasjon".....
Man kan spør seg hvor mye dokumentasjon det er på ClasOhlson- og Biltema kabler ut over at man vet tverrsnittet :) :)

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
47
Supertramp skrev:
Du mener vel ..."ikke finnes noen dokumentasjon".....
Man kan spør seg hvor mye dokumentasjon det er på ClasOhlson og Biltema ut over at man vet tverrsnittet :) :)
Nå er det sånn at det finnes flere her på forumet å støtte seg til når det gjelder CO og Biltema. Prøvde å søke etter info om de på nettet og det stod ingenting/nada om Choseal.

Galnes

Medlem
30 Apr 2006
3.462
0
36
35
MR.Chill skrev:
Kjøpte du de fra den siden der? Er den safe?

De tar jo mot paypal, så da er jo man passe sikret. Er man forøvrig uansett via Visa, men kan gå på større og lengre smell med Visa alene før det ordner seg, enn med visa via paypal.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
BGuarden skrev:
Nå er det sånn at det finnes flere her på forumet å støtte seg til når det gjelder CO og Biltema. Prøvde å søke etter info om de på nettet og det stod ingenting/nada om Choseal.

Joda, men på den annen side så er det kabelprodusenter som overøser med dokumentasjon i alle fasonger :)

Jeg tror ikke TS trår mye feil her, bare så det er sagt.

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
47
Supertramp skrev:
Joda, men på den annen side så er det kabelprodusenter som overøser med dokumentasjon i alle fasonger :)

Jeg tror ikke TS trår mye feil her, bare så det er sagt.
Nei, det vet jeg ingenting om...
Men husker selv noen år tilbake, da jeg testa ut de "Hi-end kablene" som Netthandelen auksjonerte ut. Billige plugger av forgylt tinn og rimelig "standard" kabling. Man kunne sikkert ha spart seg endel ved å kjøpe Biltema her enn noe annet.

Protet

Medlem
25 Okt 2007
2.736
0
36
@dokumentasjon av høyttalerkabler:

Clas - Høyttalerkabel, OFC - CLAS OHLSON | Clas Ohlson

Heter seg OFC-kabel. Altså ihht Oxygen-free copper - Wikipedia, the free encyclopedia

Kan ikke finne HT-kabler hos biltema etter kjapt søk på nettbutikken, men regner med det minst har tilsvarende kvalitet. Altså lydmessig godt nok. Så får det heller være opp til hver enkelt om de er estetisk... adekvate.

/sidenote

HDMI-kabel - Biltema skal være gode nok til 4k, ihht HDMI :: Manufacturer :: HDMI 1.4 :: Finding the Right Cable. Ser de angir dataoverføringshastighet, men de kaller den "high speed". hvis den ikke takler 4k, er det ingen high speed og dermed kan kjøper lett reklamere.

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.719
5
38
Ser trådstarter allerede har bestilt, men til de som vil ha kabler med pen strømpe til lav pris så finnes det litt her:
ONLINE MART Categories : : Audiophile Cable

Synes f.eks disse under ser bra ut og koster ikke mer enn $35 inkl frakt. Hadde nok selv skiftet de gule krympe slangene til noen svarte, men det er uansett en smaksak. På sett og hvis er det tryggere å kjøpe kabler fra f.eks Bluejans da man vet hva man får og de har teknisk utleggelse, men det skal nå uansett ekstremt mye til for at en kabel skal være konstruert så dårlig at det fører til annerledes lyd. Så tror nok man er helt trygg på å kjøpe herfra også. Har forøvrig ingen erfaring med å handle der selv.
photo_01.jpg