Søkeresultater

1. Danke

Hvilken film er dette? Regler for tråden i første posten.

Helt greit det, uansett min film var The Witch. Anbefales...
  2. Danke

Kalibrering av Phillips 65" (The One)

Til enkel kalibrering så synes jeg denne DVDn fra gamle Monster er veldig enkel å bruke. Viktig at du slår av alle ekstra alt innstillinger. Ultra brightness, Sharpness. Dynamic etc. Iallefall slå av Dynamic som er en butikk innstilling... Dette er klassisk smør på flesk i en overbelyst...
  3. Danke

Technics SB-CH700 høytalere. Verdt å beholde?

Jeg anbefaler deg at du kjøper noe nytt.. Om du vil ha kompakt anlegg så anbefaler jeg Denon på Hifiklubben. Om du vil ha noe større så anbefaler jeg en liten Denon forsterker 30-60 watt og Triangle Borea, merk de har veldig bra lyd og er lette å drive, samt gunstig priset.
  4. Danke

Støyproblem med Technics CH700 stereoanlegg fra 1992

Om den er dratt ut av kontakt til coax så skal det ikke være den, du deler vel ikke kurs med nabo? Som også har sånn gammel Coax? Ellers er det vanskelig å si, jeg hadde alvorlig jordfeil før med sånn coax, det Brummet og ulte helt til jeg koblet til galvanisk skille. Har det alltid vært sånn?
  5. Danke

Dankes Stuekino

Litt hifi ish ørepropper, for regnvær og gråvær.... Har bare testet Sennheiser enda fra Hifiklubben. Om du vil ha rimeligere earbuds så anbefaler jeg absolutt disse Sennheiser, veldig gjennomtenkt passform, og sitter bra, og nøytral hifi lyd med god bass med kontroll og mye rom-bilde og...
  6. Danke

Jording forplanter seg selvom det er i et annet rom. Dra ut antenne i soverommet om det er coax. Dette kan lage ulyd... Edit om det er Coax antenne som er synderen, så kjøper du et billig galvanisk skille, elkjøp, Clas og kjell etc har sikkert dette. Mvh
  7. Danke

Er antenne kabel-tv koblet til tv eller dekoder??? Jeg vil bare utelukke at du ikke bare trenger et 100-200kr galvanisk skille plugg.. Jordfeil lager MYE støy..,
  8. Danke

Har du Kabel tv med coax antenne? Eller lysdimmere? Om du har gammeldags Kabel tv antenne, så dra ut antenne kontakt... Disse to er ofte synderen...
  9. Danke

Dankes Stuekino

Det ble mye ryddigere og mer orden på sakene.
  10. Danke

Dankes Stuekino

Da blir det forhåpentligvis orden i alle kablene. Og mer trygt under tordenvær på sommeren.. Supra LoRad 16A 8 spors med overspenningsværn og strømmens på 6 uttak og ufiltrert skjerming på 2 første uttak. Veldig pen i sølvfarget aluminium og sort..
  11. Danke

Amp kobler ut, lyd forsvinner pga sub?

At det er høyre gain med XLR er normalt. Er noen Db økning med balansert. Da er det muligens kontakten i RCA eller noe da?
  12. Danke

Amp kobler ut, lyd forsvinner pga sub?

Du deler vel på oppsettet i Marantz og ikke bak på sub?
  13. Danke

Bra forsterker til Klipsch R-51 PM?

Hva trenger du av funksjoner i forsterkeren? Jeg har hatt bra kombo med hornhøytalere med Denon.. synes den balanserer bra med litt frempå stil som Klipsch har. Feks denne? Har sub out, har bluetooth, har DAC og platespiller inngang og en fyr på YouTube synes de passet perfekt med Klipsch...
  14. Danke

Dankes Stuekino

Om du kommer igang og ikke bor langt unna Sverige, så har jeg muligens en A-AB 100watter forsterker tilovers.. Jeg vil ikke selge den, da den har noen slitne kondiser og en cap, men den funker bra, og like god lyd, jeg tenkte å pusse den opp med service men blir jo aldri noe med meg... Det er...
  15. Danke

Dankes Stuekino

Takk, vel har kjøpt litt og litt.. og passet på å ofte kjøpe ting på salg eller bang for bucks når prisen er lav... I det siste har det gått mest i hodetelefoner og tilbehør, samt at jeg går over strømkabler for å få system i rotet, samt overspenningsværn. Siste som kom av "utstyr" til...
  16. Danke

JBL L100

På 70-80 tallet hadde de da JBL også høytalere i 20-30k klassen som solgte greit selvom folk hadde mindre råd. På den tiden var de jo verdensledende sammen med bla Klipsch. Og 20-30k var svært mye kroner i gamle daaager...
  17. Danke

JBL L100

Jeg mente jeg vet hvem de er men jeg har ikke hørt de selv. Jeg er ganske sikker på at de er true til JBL lyden. Det er et veldig bredt og grandiost stereo lydbilde, meget bra og dynamisk på forskjellig rock og metall samt pop.. bra på akustisk også.. muligens er den ikke det beste valget for...
  18. Danke

JBL L100

Er ikke kjent med de, men har kjempegod erfaring med Jbl i 40-50k kr Klasse tidligere. Av de jeg har opplevd så er Jbl klart beste live konsert opplevelse i rock iallefall og lignende musikk.
  19. Danke

Lengde på strømkabel Samsung QLED tv

Om det er 10Amp kabel så kan du feks kjøpe en Supra elkabel i ønsket lengde, koster ikke så mye, den gråe med sølv er litt dyrere enn den hvite med kobber. Btw er ofte 1,5m til TVer... Sikkert siden mange har de høyt eller på vegg, men trenger du lenger så anbefaler jeg en grå Supra...
  20. Danke

Dankes Stuekino

Har ikke smakt en øl eller whisky på tre uker, fordi jeg steller litt med anlegget... Men har kjøpt mye musikk, og mer skal det bli... Den siste Bach Jacques skiva er det super god lyd på, dette er jazzet Bach og har mye dypbass, en kul skive om du vil ha en livat klassisk skive. De to dame...