Søkeresultater

1. O

En fersking's vei til kinorom

Du bør kanskje høre selv, og vurdere hvor mye bedre du liker det ene paret vs det andre. Kanskje ikke så mange her som kjenner til begge. Lykke til!
  2. O

Valg av projektor?!?!

Den er grei🙂 Da bør du vurdere 2 alternativer for projektor og 2 alternativer for lerret. Hvis lang nok kasteavstand til den aktuelle projektoren så er vanlig projektor riktig løsning (som henger i taket bak i rommet) - sjekk kalkulator for min og max kasteavstand for ønsket lerret-størrelse...
  3. O

Valg av projektor?!?!

@Arild71 Dette høres ut som en jobb for en stor OLED tv, f.eks 75 tommer. Hvis du ønsker lerret pga mulighet for å rulle opp eller ned og sånn sett bli kvitt een i synsflaten så er behovet mer forståelig. Kommer tilbake med flere tips
  4. O

Ønsker studio-monitorer/vegghengte høyttalere med små dybdemål

Eller innbygging. Mulig du i så fall bør fore den ut ca en cm siden hvis den blir for dyp? https://www.brlelectronics.no/no/artiklar/dls-iw-24-innbyggingshyttaler-for-vegg.html?gclid=EAIaIQobChMIssuNoJeV9AIVYyF7Ch2ElwLwEAMYASAAEgK3vvD_BwE
  5. O

Ønsker studio-monitorer/vegghengte høyttalere med små dybdemål

@bergen77 DLS sin Flatline-serie passer nok bra. Den minste Flatline Mini er 9.2cm dyp (har den selv klart til tak/atmos - men ikke montert) - men vesentlig fyldigere og bedre lyd i en litt større modell fra samme firma (benytter en tidligere versjon av Midi som bakhøyttaler). Eller kan du...
  6. O

tv2 play og Philips

Apple TV 4K gir fine EM bilder fra TV2 appen via min JVC-projektor. Hvis epler er din greie
  7. O

Tunge høytalertårn på spikes - beskytte parketten

De argon-dempe-putene er kjempefine - har dem på et par stativhøyttalere - men på et tårn så er jeg redd de kan føre til litt ustabilitet. De gir etter, tross alt. Jeg ville skrudd inn dørstoppere med M8 skruer (evt M6, sjekk dim på spikes). Se bilde fra en av mine subwoofere. Nederste del er...
  8. O

Tunge høytalertårn på spikes - beskytte parketten

Det fungerer også veldig greit å erstatte spikes med dørstoppere av sort gummi (f.eks fra Clas Ohlson, eller var det Biltema?) Hvis det må være audiofilt så har hifikjedene noe som fungerer robust og bra som jeg tror heter superspikes. Jeg har brukt begge deler med hell
  9. O

Bygging av AVshop sin demokino

Er subbene (8stk?) satt opp i Single Bass Array (SBA) konfigurasjon - ala @Karmann ? Blir sikkert mer enn nok kapasitet👍☺️
  10. O

Hvorfor bygger dere baffelveggen helt ut til sidene? Ville tenkt at hjørnevolumet kunne vært benyttet til bassfelle. Eller har dere beregnet at OSB-platene fungerer som vibrasjonsbassdempere (VPR)? Bare nysgjerrig. Forstår forsåvidt at baffelveggen må strekke seg ut når front-ht er såpass langt...
  11. O

balko bygger kino i kjeller

Enig. Veldig gjennomført og trivelig👍
  12. O

Pioneer Kuro 9. generasjon.

Enig👍
  13. O

Pioneer Kuro 9. generasjon.

Vår 5090 fra ca 2008 slår seg plutselig av til standby modus - la oss si ca hver 5-10. time. Den går helt fint å starte igjen. Har slått av hdmi-kontroll for å sjekke om det kunne være receiveren (Denon) som tuller, men tv-en har fortsatt med å slå seg av. Noen som vet? - sikring pga...
  14. O

Epson TW6700 Har tatt kvelden, hvilken skal jeg kjøpe nå?

I det prisleiet får du nok grei kvalitet, men du må velge mellom å kjøpe brukt med bra sortnivå (altså ikke garanti), eller nytt med mindre bra sortnivå. Jeg vet ikke hvilket merke som da blir best av f.eks Epson eller Optima. Sjekk ut tester på f.eks projectorcentral.com
  15. O

Epson TW6700 Har tatt kvelden, hvilken skal jeg kjøpe nå?

@Mr.Ekeberg Du er heldig som kan få igjen pengene. Hvis du er fornøyd med den du har så kan du jo bare få ny. Hva er bruken din? Kino i mørklagt rom? - da kan du få projektorer med bedre sortnivå enn både Epson (med mindre du går opp til 9tusen serien) og Optoma - sjekk i så fall bruktmarkedet...
  16. O

Hvor begynner jeg?

@hankvern Veldig spennende og artig mulighet. Mange her kan mye mer enn meg om de forskjellige temaene. Mye blir en smakssak - og et personlig valg hvilken retning man vil gå. Selv har jeg ganske dyr stereo i en stue og prismessig mer moderat hjemmekino (unntatt dyr projektor fra JVC) i et...
  17. O

Dette ser veldig proft og bra ut. Som en drøm - sett med privatpersonøyne🤩 Er det noen akustisk fordel med høydeforskjellen i taket?
  18. O

Utendørs prosjektor

Det spørs hva bruken er og hva du vil ha. Ute kan du blåse opp bildet på et gigasvært improvisert lerret. Og jeg ville vært mer bekymret for dugg/fukt/kondens i tv ute. Projektoren kan stå under tak og kaste utover (tv kan også stå under tak, selvsagt). Men ja, til ditt poeng: man må tenke på...
  19. O

Utendørs prosjektor

@thomasmaeland Jeg ville startet her: https://www.projectorcentral.com/ Søk outdoor projector. En sak fra 2016 tipser om hva du bør se etter, og hvordan du baker inn dette i søk i deres database - samt tips om aktuelle lerret. Du finner også en test fra 2020. artig prosjekt👍
  20. O

Nytt lyd anlegg til film og musikk

@kenfil jeg har god erfaring med DLS flatbox som vegghengte bakhøyttalere. Søk DLS på Finn så ser du at et norsk firma har 30% rabatt på Flatbox Midi akkurat nå, og en privat selger skal selge ett par av en litt større vegghengt modell. Var jeg deg ville jeg kjøpt de større til front og midi til...