Søkeresultater

1. mteinum

Hvor mange LP plater har du?

Hadde vært morsomt å sett litt på platebeholdningen hos den gjennomsnittlige forumdeltaker.
  2. mteinum

X-fi High-End Audioshow 2011

Fruen har tupperware party, jobbmaskina er til oppgradering, så hva bedre kan en finne enn å legge ut noen bilder fra X-fi messa som pågikk forrige helg. Dette er et todagers show som går fra lørdag til søndag. Utrecht er en ganske stor by, 30 min med tog fra Amsterdam. Med fly direkte fra...
  3. mteinum

Behandling av RAW filer og automatisering

Jeg har fått noen forespørsler om hvordan arbeidsflyten min ser ut ved behandling av bilder jeg tar. Jeg prøver å minimere arbeidet i software og sørger for best mulig utgangspunkt ved å bruke stativ, mirror up mode og fjernutløser på kamera. Første bud for å ta skarpe bilder er å hindre...
  4. mteinum

Hvilket rack er dette? (Hi-fi klubben Kristiansand) [Alphason Finewoods FW1100]

Var innom lanseringen av Ikon 6 Mk2, og inne på det ene rommet står dette oppsettet. Synes racket var fint, men kunne ikke finne det i katalogen eller på nett. Er det noen som vet hva dette er? (får evt. ta en tur ned til butikken og spørre)
  5. mteinum

Det ULTIMATE hjemmekinotilbehøret legges snart ut for salg!

Say no more: Britain Christie's Darth Vader Christie's employee Caitlin Graham poses with a Darth Vader costume in London, Wednesday, Oct. 27, 2010. The helmet, mask, shoulder armour and shin guards of the costume have been produced for the second Star Wars movie 'The Empire Strikes Back'...
  6. mteinum

Reference Recordings Trivia Contest!!!!

Her har du mulighet for enkelt å vinne en plate fra RR Reference Recordings: Reference Recordings Trivia Contest!!!! Jeg var første vinner :) Reference Recordings | Facebook Dette er platen som gis bort: Human Holiday: Sleight of Mind: Amazon.co.uk: Music -- Noe sært er det... The...
  7. mteinum

Seriøs Sonosub-bygger

Kan ikke forstå annet enn at dette må bli seriøst: fvn.no > – Spektakulær lasting
  8. mteinum

Twitter

Er det noen fugler på dette forumet? Jeg holder hus her: http://twitter.com/mteinum Dagens anbefaling: http://twitter.com/BitterFittans (ikke for sarte sjeler) http://twitter.com/
  9. mteinum

Den store Burson tråden!

Ser det er en del Burson interesse i flere tråder nå, så vi kan jo lage en moder-tråd med erfaringer rundt dette merket. Burson er et lite selskap i Melbourne Australia som har sitt opphav i Mark Burson, en godt kjent audiofil skikkelse down-under. De er også kjent i DIY kretser med sine...
  10. mteinum

Importør av Beyma elementer

Hei, Ser av avshop har fått disse i sitt sortiment og skriver på shoppen sin at "AVshop har nå blitt offisiell importør og distibutør av Beyma i Norge", samtidig som Arendal Lydsystemer også sier det samme: "Vi er norsk importør av Beyma høyttalerelementer." Arendal Lydsystemer What's up?
  11. mteinum

░▒ MonoPulse - The most realistic hi-fi speakers ▒░

Synes det er på tide å opprette en egen tråd for dette merket. Det kommer litt spørsmål her og der og det kan være nyttig å samle dette en plass. MonoPulse er en liten familiebedrift fra England. Startet av Allan Hendry, tidligere elektro ingeniør innen flyfart med spesialitet på radar. De har...
  12. mteinum

Davone Ray & Rithm - Dansk designperle

Ser det er "stor" aktivitet rundt denne høyttaleren nå på østlandet. Er det noen som har vært og hørt på denne? Har sagt det før - denne har en utrolig lekker formgivning. 6moons audio reviews: Davone Rithm Davone loudspeakers home Tror jeg må invitere moiz nedover til reker og hvitvin til...
  13. mteinum

Posten akusjonerer bort pakker til egne ansatte

Man kan jo begynne å lure hvor virkelig de prøver å levere når man vet de kan ende opp med pakken selv.... fvn.no > Posten dropper lukkede auksjoner Så, dersom du bor i Kristiansand og mangler post så vet du nå hvor denne har blitt av...
  14. mteinum

DIY Musikk-sub - 2 x Beyma 12G40 & Bash 300S - samt mediabenk!

Da er det på tide å tenke på tyngde i bånn og naboklager. :-D Planen er en rask - relativ - liten sub som skal brukes til musikk. Bash forsterker er i hus, og elementet jeg tenker jeg skal prøve meg på er et Beyma 12G40. http://profesional.beyma.com/ingles/pdf/12G40.pdf Utgangspunktet er...
  15. mteinum

Logitech® Squeezebox™ Touch

Starter en ny tråd for denne. Nå er det ikke lenge før katta er ute av sekken!! Logitech® Squeezebox™ Touch Audio formats: • MP3, FLAC, WAV, AIFF, WMA, Ogg Vorbis, AAC, Apple Lossless • WMA Lossless, APE, MPC and WavPack supported through transcoding • Some formats may require additional...
  16. mteinum

Ole Børud - Flekkerøy - idag (22:00)!

I mangel av bedre kategori så havner denne her. Ole Børud kommer til Flekkerøyhallen ikveld kl. 22:00. Med hans siste plateslipp friskt i minne, så er det håp om en knallkonsert idag! Øygospel - Flekkerøys egen gospelfestival Ole Børud pÃ¥ MySpace Music – Gratis streaming av MP3...
  17. mteinum

Dallas II, Back Loaded Horn (BLH) - Fostex FE206E

Det har vært litt horn her, og her kommer ett til. Kjøpte ett sett med Fostex FE206E fra Madisound i juni. Etter veldig mye lesing av forum opp og forum ned så var jeg veldig sikker på at det var Solo206 som jeg skulle bygge. Finér ble handlet inn og platene ble satt i garasjen. Så ble det...
  18. mteinum

"politianmeldt for å ha fått laget og importert 3.000 par piratkopierte høyttalere"

"politianmeldt for å ha fått laget og importert 3.000 par piratkopierte høyttalere" Fvn.no: Farmen-kjendis svindelanmeldt :-|
  19. mteinum

Kan ikke noen ta den helt ut [Fostex FW800N]

... og bygge en Sonosub med denne: FW800N 31.5" Super Woofer from Madisound Jeg viste denne til madammen - og fikk blankt nei. 80cm i diameter (!!), 20Kg, 96dB, Fs 18Hz - vil denne fungere til en sonosub?
  20. mteinum

Meget pene møbler

Googlet litt etter cd møbler som tar stort volum, og kom over denne siden .:. møbelsnekkerne as .:. Er det noen som har kjennskap til disse? Disse må jeg si fristet. Denne så også veldig bra ut