Søkeresultater

1. T

Lg Wall paper Oled.

Hvordan var leveringstiden? Aka, når kommer bildene:giggle:
  2. T

Ny TV!! Qled eller Oled

Jeg er enig - det er på tryne at man skal måtte være redd for innbrenning i 2019. Og jada, man kan unngå det, men det burde være uhensiktsmessig å drive å tenke på det - og det er noe dritt. Har da både unger og ungdommer i huset, så om jeg tenker «litt fornuftig» så er det ett jævla mas å få...
  3. T

Merkelige striper i bilde på ny projektor

Nåja, opplevde akkurat det samme selv for mange år siden. Kjøpte en dyr «high-end@ hdmi kabel, og dritten funket ikke. Billig kabel fra elkjøp eller noe funket som bare det:mad:
  4. T

Stoooor tv...

Jeg vurderer TV veldig sterkt - derfor denne tråden 🆒 Jeg tenker at fra og med 82" er aktuelle størrelser. Så spørsmålet blir kanskje hva som finnes og er bra til under 50K i denne kategorien. Forstod det slik at en 82" var mulig (på tilbud) nedimot 20K, og da begynner vi å prate reelle...
  5. T

Stoooor tv...

Jeg er fullstendig klar over at dagens TV’er ofte er mye mer enn bare skjerm. Men min erfaring med tanke på stabilitet, oppgradering osv. gjør at jeg er heller skeptisk til denne tilnærmingen. Programvareindustrien er en hurtig skiftende bransje, og plutselig har du en skjerm hvor viktige app’er...
  6. T

Stoooor tv...

Ballis: hvordan er din erfaring etter å ha byttet fra prosjektor til tv? Min filosofi er at skjermen i all hovedsak bør være akkurat det, en skjerm. Lyd håndteres gjennom egne HT’er (surround-annlegg) og bør oppgraderes utenom skjermen. I forhold til HVA som skal vises så synes jeg det best...
  7. T

Stoooor tv...

Heisann I dag har jeg ett 106" lerret og prosjektor. Jeg har lyst til å erstatte prosjektor og lerret med TV og går og venter på at TV’ene skal bli store nok. Jeg tenker jeg ønsker å komme opp mot 100" TV før jeg blir fornøyd. Er det noen som er oppdatert og vet hvor store de største TV’ene...
  8. T

DIY HiFi Nirvana

Nei, fruen reiser bort den helga (og påfølgende uke), og da må vel noen passe hus, 4 unger, hund og katter tenker jeg...Men veldig bra initiativ, ønsker dere lykke til med arrangementet :-)
  9. T

DIY HiFi Nirvana

Du kan sikkert med fordel legge ut denne annonsen på diy-seksjonen på hifisentralen.no
  10. T

Bygging av18Sound 18" Dual Sub

Spennende bygg. Selv har jeg svært dårlige erfaringer med islagsmuttere, men håper du får det til å fungere greit. Åpningene mellom elementene, er det det som fungerer som bassporter på denne sub'en? har du designet den selv eller er det et ferdig design? Har du noe kurve over forventet...
  11. T

Har du 10m kabel som virker?

Jeg endte opp med å kjøpe meg en 10 meter monster kabel med livstidsgaranti. Ingen problemer etter det. Men angrer litt - kunne sikkert klart meg med en mellomdyr kabel - og min neste ippgradering forventer jeg egentlig blir til en 100" tv - i alle fall om pris/ytelse/skjermstørrelse fortsetter...
  12. T

Har du 10m kabel som virker?

Hei Jeg har 10m lang hdmi kabel mellom min Marantz SR7005 og min Sony HW50ES prosjektor. Opplever at bildet faller ut av og til, noe som er kjipt som f... Kan fungere i flere timer, også er det pkutselig sort skjerm. Har nå testet med kort kabel (1,5 meter) og da ser det ut til å fungere...
  13. T

Epson Pro Cinema EH-LS10000 - Laserbasert projektor - annonsert

"500 timer i et relativt aktivt oppsett" Nja, har hatt prosjektoren i 2.5 år nå og har byttet lampe 2 ganger allerede, så med 500 timer er det ikke så veldig "aktivt". Nå ble faktisk prosjektoren brukt som tv her det første året, men dog - timene renner fort på med flere unger + at den også...
  14. T

Håndbygget høytalere

Tenkte at det i dette tilfellet var naturlig at kunden hadde et design med tegninger som han/hun ønsket og bygge, men ikke selv hadde kunnskap, plass eller interesse til å bygge kassene selv - og at det var selve byggejobben som ble satt bort. Uansett interessant å se bygg, så bare vis fram :-)
  15. T

Komponenter til DIY kabelprosjekt

Ikke alltid så greit. Midas tok heldigvis hva du egentlig trengte :-)
  16. T

Komponenter til DIY kabelprosjekt

Heisann Klarte ikke helt uten videre å forstå hva du forsøker å gjøre, men du trenger vel i bunn og grunn noen jack plugger og noen rca plugger du kan koble sammen med noen ledninger. Sikkert greit med litt krympestrømpe og eventuelt pyntestrømpe også. Sjekk her: Kabler & tilbehør - DYNABEL AS...
  17. T

DIY med Dayton Titanic 15" MKIII

Lukket vs. portet kasse er mye smak og behag. Portet gir typisk mer lyd og dypere bass enn lukket, mens lukket gir "strammere" og mer "kontrollert" bass. Lukket vil gjerne kreve mer kraft og eventuelt litt eq i bånn for å fungere optimalt. Om preferansen din er film og å skikkelig føle bassen...
  18. T

Ny TV-Benk tilpasset høyttalere

Synes den ble imponerende bra! Hvordan har du laget dørene? Er det lyslister du har brukt for å få til lys under? Hvordan ordnet du malingen?
  19. T

MMLs lytterom: 100% ferdig

Må si at dette ble beint fram vakkert!
  20. T

Kino om et år?

Høres virkelig ut som om du har kontroll på tingene her :-) Blir spennende å følge med videre her!