Søkeresultater

1. pepo

Beste mini subwoofer

Ser etter en kompakt subwoofer til skrivebordet. BreddexDybde kan ikke være større enn 30x30cm. Skal brukes til alle typer musikk. Rommet er 11kvm. Lurer på om noen har erfaringer med noen modeller, vet om alternativer eller vil argumentere hvorfor en modell i teorien er bedre enn den andre...
  2. pepo

Bruktpris på KEF LS50

Lurer på hva fornuftig bruktpris på KEF LS50 vil være? Har mulighet til å kjøpe et par nå som er ett år gammelt og har hatt to eiere. Hva er en fornuftig sum å betale for dette?
  3. pepo

Yamaha BD-S673: Netflix problem

Dette er den andre spilleren jeg har prøvd, og går utifra at det er en lik feil på alle BD-S673 spillere. Først ville ikke spilleren buffre nok til å spille av serier (sons of anarchy, prison break osv.), men filmer var ikke noe problem (uno blant annet). Nå får jeg ikke spilt av noe, jeg velger...
  4. pepo

Kjøre digital fra receiver til DAC, og analog tilbake?

Lurer på om det er mulig å bruke AirPlay på receiver, sende lyd digital ut gjennom SPDIF til DAC og analog tilbake til receiver for bedre lyd? Ser for meg at det vil bli et problem siden man da får to innganger man skal motta lyd fra.
  5. pepo

Blu-ray spiller vs HTPC

Ser man bort ifra den raske og enkle betjeningen av en blu-ray spiller, og mulighetene en HTPC har. Er det noen grunn til å velge den ene over den andre basert på lyd- og bildekvalitet? Forutsatt at man har HDMI 1.4 eller høyere, og at både lyd og bilde går gjennom HDMI. DLNA på en god bd...
  6. pepo

Kalibrering av skjerm/TV/projektor

Er klar over at dette sikkert er banning i kirka, men kalibreringsverktøy til pc-skjermer kan også brukes til plasma og projektorer. Er dette verdt å bruke penger på, eller er ikke resultatet noe særlig å skryte av? For min egen del vurderer jeg X-Rite i1Display Pro (priser) siden den har fått...
  7. pepo

Valgets kval: Beste projektor rundt 20K og beste kjøp rundt 20K?

Etter å ha prøvd et par Panasonic 65ST50 plasmaer hvor begge var defekte og det var utrolig mye jobb med retur og service går jeg heller for projektor som jeg alltid har likt bedre uansett, men ikke er like plasseringsvennlig når man er 20 år gammel og bytter leilighet hvert 2-3 år. Min første...
  8. pepo

Har jeg alt jeg trenger for strømming?

Trenger jeg en mediaboks? Jeg skal ha en stasjonær PC på soverommet med mye HD materiale: serier, 2D og 3D filmer. Spotify, flac- og mp3filer er også på den stasjonære. Jeg vil gjerne kunne se NRK NettTV på storskjerm også. I morgen flytter jeg inn i ny leilighet, og i løpet av neste uke vil...
  9. pepo

Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere

Litt rart at det ikke er noen egen tråd for Yamahas AVENTAGE receiver-serie, men nå som RX-Ax020+RX-A820 har blitt lansert synes jeg det er på tide! Yamahas produktside for AVENTAGE serien: AVENTAGE - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge Lineup 2011: RX-A3010 - priser RX-A2010 - priser...
  10. pepo

3D Blu-ray spillere med støtte for 48p

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en Blu-ray spiller, fordi avspilling fra dataen har vist seg mindre brukervennlig enn ønsket. Spilleren må ha støtte for 48p 3D materiale (Hobbitens format), og ikke koste mer enn 3.500kr. Jeg hadde i utgangspunktet vurdert Panasonic DMP-BDT500 og DMP-BDT320...
  11. pepo

Montere veggfeste på TV-benk

Jeg har tenkt å montere veggfeste til min nåværende TV-benk, jeg vil bygge ny benk i løpet av sommeren når jeg får tid som skal bruke den samme løsningen for veggfestet. Hva må veggfestet være montert i, og hvordan må det festes for å møte følgende krav: En 38kg TV skal henge trygt, 60cm ut fra...
  12. pepo

Plasma: Panasonic 2012 vs. Samasung 2012

For meg som bruker TV-en kun til film og serier er ikke tunere, skype, design og nettleser så spennende, jeg vil vite hvilken TV som har best bilde. 3D er kult å ha, men så lenge 3D fungerer bra på begge merker er det ikke 3D kvalitet som avgjør TV valget. Nå har det kommet mange gode...
  13. pepo

Hjelp til prisvurdering: 1.5 år gammel 52" LCD

Har tenkt å bytte TV og skal selge min gamle. Jeg vet ikke hva som er en fornuftig pris å be om for en LG 52LD550N? 52", LCD, 100hz, 24p Real Cinema, 70000:1 kontrast. Veiledene nypris 12990, kjøpt for 7995. Det er egentlig en veldig god TV for pengene, lillebror 42LD550 fikk anbefaling av...
  14. pepo

Bakhøyttalere av annet merke enn frontrekka, noen betydning?

Etter å endelig ha klart å samle sammen 5.0 sett av KEF XQ i mahogny, tenkte jeg å skaffe meg noen bipolare/dipolare bakhøyttalere. Det jeg vil finne ut av nå er om klangen på bakhøyttalere har mye eller lite og si, og om jeg skal satse på Klipsch og PSB eller bruke mer penger på KEF. Jeg var...
  15. pepo

Onkyo TX-NR818 vs Yamaha RX-A2010

Jeg er på jakt etter en ny receiver. De viktigste egenskapene er pre out, 2 HDMI ut, romkorreksjon med støtte for 2 subwoofere og lyd som passer godt til KEF og PSB høyttalere. Receieveren vil bli brukt hovedsaklig til film. Stereokvalitet på effektdelen vektlegges ikke siden frontene drives av...
  16. pepo

Onkyo 608 + effektforsterker for fronter

Jeg kjøpte meg en Bryston 4B SST i går for å drive frontene mine, men min Onkyo 608 receiver har ikke pre out for effektforsterkere som storebrødrene. Jeg tror jeg må bytte ut receiveren for å få brukt effektforsterkeren optimalt, men kanskje det finnes en løsning jeg ikke vet om? Hvis jeg må...
  17. pepo

Bruktpris Audeze

Et par pent brukte rev.1 med original kabel, standard hodebøyle og eske i tre. Ett års alder, hva kan jeg forvente å få solgt de for?
  18. pepo

Hvor gode bør surroundhøyttalere være?

Jeg lurte på hvor gode høyttalere man burde ha til surround sett i forhold til resten av anlegget. Når du har fronter som koster 30k, virker det ikke som man får så mye ut av det å kjøpe stativhøyttalere til samme prisen for å ha rundt? Skal jeg ha noe bedre til samme prisen som PSB Image Mini...
  19. pepo

XTZ: 2x W10.16 eller W10.16 + W12.16?

Jeg sitter nå på to W10.16 subwoofere. Men det hadde vært kult med litt ekstra drønn til filmer. Jeg har hørt at det beste er å ha to like subwoofere, men hvordan ville en W10.16 og en W12.16 passe sammen i forhold til to W10.16?
  20. pepo

KEF XQ40 vs. Yamaha Soavo 1PF

Jeg vil gjerne høre noen meninger og erfaringer rundt disse to høyttalerene. Har noen prøvd begge? Ser at begge gjorde det godt i test hos lyd og bilde: KEF XQ40 | Lyd & Bilde Yamaha Soavo-1 PN | Lyd & Bilde