Søkeresultater

1. pahf

Dårligere sortnivå på tv via reciever?

Satelitt standard boks, ca 6mnd gammel. Har prøvd flere ulike hdmi innganger på tv`n, uten at det har endret noe som helst. Byttet hdmi utgang fra 4k utgang til normal, og da ble det litt bedre, men fortsatt ikke bra nok.
  2. pahf

Dårligere sortnivå på tv via reciever?

Her en Samsung led tv som jeg tidligere har kjørt bilde fra CD boksen rett inn i tv`n, men siden alt annet er bypasset via en Denon X520BT recievever tenkte jeg det kunne være kjekt å gjøre med CD boksen også. Problemet er derimot at bildet ble veldig lyst og det ser ut som om at sortnivået ble...
  3. pahf

pahf's oppsett

Lovte vel ut litt nye bilder her. Riktignok av helt elendig kvalitet, men det får duge enn så lenge.
  4. pahf

pahf's oppsett

Uten tvil! Nettopp sett Jurrasic world, filmen er ikke så morsom, men du verden nå innser jeg hva jeg har savnet de siste årene. Film er plutselig blitt veldig morro igjen! Eneste merkelige er at Marantz`n har dempet subben til opprinnelig nivå igjen, ingen stor sak bare litt merkelig.
  5. pahf

pahf's oppsett

Hakke sjans til å komme med noen forskjeller siden det er maaaange år siden sist jeg tukla med en surround reciever og ikke minst er det vel fort 10 par høyttalere i mellomtiden også. :) Men er imponert over hva audyssey klarer å få til!
  6. pahf

pahf's oppsett

Det er veldig vanskelig og si akkurat nå Striky, har prøvd det meste nede i kjelleren en periode og de som passet best var Infinity R90, men basselementet røk og det er ikke så lett og få tak i slike lengre så mulig må jeg finne noe av nyere sort, men har ikke anelse om hva pr idag. Klipsch...
  7. pahf

pahf's oppsett

Noen tips til billige bakhøyttalere? Dali Fazon og Xtz 93.21 står frem som aktuelle alternativer, orker ikke legge mye penger i de bak når jeg må prioritere nye fronter så SA kommer seg opp i stuen igjen..
  8. pahf

pahf's oppsett

Fått Marantz SR7002 ned i kjelleren, ett par runder med Audyssey er gjort, men her er det sikkert mye å hente enda. Musikken er ikke helt der jeg ønsker, men det kan ha mange ulike grunner så jeg sørger overhodet ikke byttet fra rør til surround reciever. Kjapt stemningsbilde, ting begynner å...
  9. pahf

Hvilken reciever i 8-10k klassen med hovedvekt på musikk.

Har en Marantz SR7008 på hånda som virker å være rett kandidat for meg, noen innvendinger mot den?
  10. pahf

pahf's oppsett

nevermind..
  11. pahf

Takk for tips, skal se litt rundt hva som dukker opp. Å kjøpe brukt er bare en fordel sånn sett. Hva med Marantz 6007, Pioneer LX57, LX82, Yamaha A2010, Denon 5200? Har ikke anelse om noen av disse, men de dukket opp på finn i aktuell prisklasse.
  12. pahf

Etter mange år i kun stereo ønsker jeg muligheten for å se film i surround igjen. Er ute etter en musikalsk reciever med romkorreksjon og de kodeker jeg måtte behøve for ett 7.2 oppsett. Prisklasse 8-10 lapper, strømstyrke er irrelevant, men musikalitet og funksjonalitet er høyt prioritert.
  13. pahf

pahf's oppsett

Har vel hatt min fortjente andel av Klipsch de siste årene og søker noe annet, får lete litt etter erstatningselement, akkurat nå står System audio nede i kjelleren så har ett par gamle BW fått midlertidig plass i stua. Ønsker hovedsaklig ikke å kjøpe enda ett sett høyttalere, har hatt nok de...
  14. pahf

pahf's oppsett

Kan fort bli noen endringer i planene ettersom basselementet i høyre front plutselig tok kvelden, mest forunderlig at det var på særdeles lavt volum. Får tråle brukten litt, eventuelt finne på noe annet.
  15. pahf

Strikys kommende hjemmekino (bygger kjellerstue / bar / forrom)

Moro å se at du er tilbake igjen Striky, skal bli spennende å følge med på ditt nyeste prosjekt!
  16. pahf

pahf's oppsett

Takk for det Supertramp :) Hund savnes daglig, hadde riktignok en dvergpincher i ett års tid, men den døde pga sykdom, men det blir nok ny når barna blir litt større enn de er nå. Gikk igjennom "lagret" i går og ser jeg har en Focal Chorus center liggende, og dipole bakhøytalere fra fordums...
  17. pahf

pahf's oppsett

Takk, kjekk info og ha med seg videre. :)
  18. pahf

pahf's oppsett

Marantz er jo kjent for å være svært så musikalske så det er også ett aktuelt merke. Jeg driver rett og slett bare å sonderer terrenget litt i første omgang, gidder ikke kjøpe for å kjøpe, ikke minst er det vel skjedd en del på korrigeringsfronten jeg bør se nærmere på så her skjer det nok ikke...
  19. pahf

pahf's oppsett

Har bestandig hatt ett godt forhold til Yamaha, så det er helt klart en aktuell kandidat, det samme gjelder Onkyo. Får se litt og bruke litt tid på dette. Har ikke sett på hva en surroundreciever kan tilby siden 2009 så jeg har en vei og gå for å si det slikt, men tror det kan bli en kurrant...
  20. pahf

pahf's oppsett

Hehehe, vi kan starte med reciever og eventuelt bakhøytalere i første omgang ;)