Søkeresultater

1. Hektor

Dayton 15 HO i lukket kasse

Hei, sitter med planer om å kjøpe ett par av disse elementene fra Avshop og bestille "ferdige" kasser fra diysoundgroup. De har både 3 cubic feet og 4. Er ingen handyman, så tror dette prosjektet er det mest avanserte jeg kan gå for, selv om jeg tror porta hadde vært å foretrekke i en...
  2. Hektor

Slutt for halogenpærer i 2016

Lyspære: Slutt for halogenpærer i 2016 - DinSide Hvordan er det med mulige substitutter?
  3. Hektor

Dac Magic - bruke adapter m høyere amper

Hei. Har svidd av strømforsyningen min dac. Adapteren til en t-amp jeg har liggende passer, men er 12 volt 5 ampere og ikke 1,5 ampere som opprinnelig adapter. Går det greit? Problemet oppstår vel ved lavere ampere?
  4. Hektor

Billig preamp med rør

Trenger en preamp til min Behringer a500 og vurderer å kjøpe TCC TC-754 Details and Hookup Kunne egentlig tenke meg rør, men har en følelse av at det blir hakket dyrere. Noen som har ett tips?
  5. Hektor

nettbutikk for brukt hifi

Skulle vært noe slikt i Norge og:-) Oak Tree Vintage has used home / audio stereo gear, antique microphones, film projectors, vintage guitars, & amps & effects, old transistor & tube radios,  reproduction jukeboxes. Reel to Reels, turntables, speakers & silver face receivers by Pioneer...
  6. Hektor

Høyttalere til Opera

Hadde en liten åpenbaring på lørdag. Henta opp noen gamle Sansui sp-5500x fra kjelleren og koblet opp til receiver med Behringer a-500 som effekt. Satte på Don Giovanni av Mozart og skrudde opp lyden ganske høyt. WOW! Stemmene sto i mot meg med en fylde og kraft som jeg aldri har opplevd før...
  7. Hektor

Vintage look - produsert i 2012

Er svak for den gammeldagse looken alla Klipsch Heritage. Noen som har tips om andre produsenter som produserer høyttalere som ser ut som de er tatt ut fra en katalog fra 70-tallet? Post gjerne med bilder.
  8. Hektor

Statuehøyttaler

Hva er i veien for å lage en høyttaler formet som en statue. Greit å flotte seg litt i hverdagen8)
  9. Hektor

90% av lyden til 10% av prisen?

Hva mister man ved å bygge høyttalere med PA elementer? Mindre raffinert? Mindre bredde? Mindre holografi? Mindre luftighet? Vet at det blir benyttet av Klipsch blant annet. Hva man får er vel mer opplagt..
  10. Hektor

Nye diskanter - gått ut av produksjon

God kveld! Kjøpte ett par B&W 2004 på loppemarked og diskantene er sprengt. Optimist som alltid satser jeg på at delefilter er ok, og satser på å finne erstatninger (originale reservedeler ikke lenger å få tak i). Hva skal man se på når man leter etter erstatning? Sensitivitet, diameter og...
  11. Hektor

Hjemmekino i garasje

Hei! Har en frittstående garasje i tre som ikke brukes til parkering. Det er ferdig stenderverk inni, men ingen vindsperre. Det er ikke plass til å snike inn vindsperren, og orker ikke tanken på å fjerne x antall planker for å få den på plass. Hvilke andre muligheter har jeg? Hva er...
  12. Hektor

Billig målemikrofon

Hei! Hvor kan man kjøpe en billig målemikrofon alla de som følger med når man kjøper receiver. Har prøvd å google uten hell. Takk for eventuell hjelp:-)
  13. Hektor

Kombinere familieliv og entusiasme

Hvor mange alenetimer tilbringer du i løpet av en uke (dvs ego-tid).
  14. Hektor

Sette opp lettvegg

Hei! Har ett soverom som skal gjøres om til en mini-kino. I ene enden er det skråvegg og andre enden skap (og dør). Tanken er å sette opp en lettvegg for å kunne montere opp lcr og rammelerret. Har kjøpt ett høyttalersystem fra Teufel (system 4), og satelittene bygger kun 8 cm i dybden. Har to...
  15. Hektor

Dyp bass i musikk - loudness

Har forstått det slik at loudness war gjør at musikken er skrudd for de som lytter til enkle oppsett og dermed får høyere volum. Hvorfor er det da bass under 50 hz i musikken? Målgruppen vil jo ikke høre den uansett. Ofte jeg hører ett dypere basspor i populærmusikk hvis jeg mot all formodning...
  16. Hektor

Høyttalere som går dypt

Hei! Det er svært sjeldent at høyttalere som koster en normal penge har brukbar output ned til 20 hz. Hva er årsaken?
  17. Hektor

Alkohol - hva man drikker eller forventninger

I vårt samfunn er det en gjengse oppfatning av hva slags rus man får ved å drikke forskjellige alkoholholdige drikker. Sprit gjør deg litt sinna, champagne i godt humør, rødvin slørete osv.. Jeg leste en artikkel om noen indianere i sør-amerika som drakk store mengder sprit i festlig lag, men...
  18. Hektor

Kill List

Elsk eller hat. Ikke ofte jeg ser en film som er så utfordrende på wtf scalaen. Har googlet meg fram til diverse tolkninger men får fortsatt ikke alt til å stemme. Noen her som har sett den?
  19. Hektor

Hva er høyttalere bygd av?

Satt og leste brukeranmeldelser på Klipsch.com og en kunde irriterte seg over at Klipshc hadde gått over til bruk av MDF for å spare penger (Heresy iii). Fikk meg til å tenke på ett sett Cornwall på brukten som hadde knuste hjørner. Er det MDF som gjelder for billigste modeller og ett skille...
  20. Hektor

Dynabel PA1550

Hei! Ser at dette elementet er på tilbud til kr 600,- denne uken. Har prøvd å google, men lite info. En på forumet mener de går langt fra dypt nok og er litt slurvete. Tanken er å bruke to elementer i en kasse som skal kunne fungere til musikk og film. Tanker?