Søkeresultater

1. J

Tips til nye fronter 30k.

B&W forsvant like raskt som de kom inn da diskanten ikke var noe for mine sarte ører. Jeg har ca. 30k til nye fronter og spørsmålet er hva jeg bør velge som har gode allround egenskaper på film og musikk 50/50. Noe som ikke har påtrengende diskant. Neste spørsmål er: bør jeg inkl. en senter i...
  2. J

Dynaudio Excite x34 eller x38

Hei Jeg har fått to fornuftige tilbud fra SWSG. Enten x34 og x28c eller x38 og x28c. Rommet mitt er 4×6 meter og anlegget står på langsiden men ved musikk avspilling kan jeg flytte høyttalerne frem så de spiller på langs i rommet og får mer plass og rom rundt seg. X34 er forholdsvis små og jeg...
  3. J

Lyd kommer og går i ene høyttaler.

Hei Jeg mister til tider lyden eller lyden blir veldig lav i den ene høyttaleren når jeg ser film med receiver men ved bytte til stereoforsterker og musikk er alt ok. Receiveren er Cambridge 551R og er 5-6 år gammel. Når jeg skrur av og på receiveren igjen er lyden tilbake. Er det noen som har...
  4. J

Oppgradere receiver

Jeg har pr. d.d. Cambridge Azur 551R med 752BD spiller. Har nylig kjøpt B&W 706s2 og skal kjøpe tilhørende senter muliges den største av de to alternativene i samme serie. Hvilken receiver passer godt lydmæssigt til B&W sin 700 serie og hvor mye bør jeg minimum regne med å måtte ut med for å yte...
  5. J

Senterhøyttaler

Hei Har kjøpt b&w 706 s2 og vurderer senterhøyttaler. Regner med den minste senter i 700 serien matcher best 706'ene men vil det være overkill å gå for den største? Hva er fordeler/ ulemper med å gå for den største sentereren ift. 706 s2? Jimbeam
  6. J

Receiver og høyttalere maks 30k

Hei Jeg vurderer å selge stereoforsterker og høyttalere. Dels for å starte litt på nytt og utforske andre spennende merker da det er første anlegg men også for å få en boks (stereoforsterker) mindre i stereobenken. Jeg beholder sub, CA 752bd samt platespiller og riaa til musikkavpilling. Info...
  7. J

Noen erfaringer med B&W CM6 S2?

Hei Jeg fikk testet CM6 i HFK nylig i et stereo oppsett og var fornøyd med det jeg hørte. Har mulighet til hjemlån og benytter meg av muligheten før evt. handel. Rommet mitt er 24 m2 med høyttalere på langsiden. Skal spille med Cambridge receiver og blu-ray spiller. Noen som har erfaring med...
  8. J

Anbefaling til effektforsterker

Hei Jeg vurderer effekt på min receiver CA 551r. Umiddelbart ser jeg på Marantz mm7025 og Parasound Halo a23. Er det en av nevnte modeller som er å foretrekke frem for den andre og hvorfor? Mvh.
  9. J

Oppgradere receiver. Hva kan jeg forvente?

Hei Jeg har idag Cambridge 551r og Cambridge 752bd koplet til Audio Pro black pearl v3 og black vector v3. Jeg er egentlig godt fornøyd men da det er første oppsett i hus vurderer jeg å oppgradere bare for å se hva det finnes av andre lydmessige alternativer. Først vil jeg oppgradere...
  10. J

Pink Floyd kommer med nytt album?

Hei Ryktene er begynt å spre seg etter Polly Samson's tweet. Noen som vet mer? Ser frem til dette hvis det stemmer:p http:// PINK FLOYD - THE ENDLESS RIVER CD October 2014 (exact date to be confirmed) Tweeted on*Polly Samson's Twitter feed*is the rather unexpected but incredibly welcome news...
  11. J

Et par spørsmål vedr. oppgradering

Hei Jeg har lyst å oppgradere i hjemmekinoen. Hvor bør man oppgradere først, receiver eller høyttalere? Jeg har idag CA 551r, CA bd752, CA X300 og audio pro black pearl + vector. På grunn av tinnitus må jeg ha noe med varm/ behagelig lyd og høyttalere med soft dome diskant. Budsjett er 15.000kr...
  12. J

Nå er det gøy å se på film

Hei Dali Fazon lcr er solgt og etter en liten diskusjon med hfk er Dali Fazon sub2 byttet ut pga. 3 rep. på et år til CA x300. Jeg har lyttet til mye forskjellig det siste året men pga tinnitus og to unger under 8 år endte jeg opp med billigere høyttalere, audio pro black pearl v3, vector v3 pga...
  13. J

Hvilken sub ift. plassering??

Hei Jeg skal ha ny sub og valget står mellom B & W 608 eller CA X300. Subben skal stå mellom vegg og tv bord så mitt spørsmål er om B & W er et bedre valg da elementet slår fremover og ikke påvirkes av vegg og tv bord som jeg regner med er tilfellet med X300. Eller har det ikke noe å si? Det er...
  14. J

Sub i stykker igjen igjen...da blir det nye høyttalere. Hjelp.

Hei Da er det 3. gangen subben er i stykker og ifølge HFK har jeg da rett på et tilsvarende produkt. Står egentlig og skal ha meg nye høyttalere og har tenkt å kjøpe SVS Ultra bookshelf men er det noen som har erfaring med b & w cm5? Ser de får blandet kritikk på musikk men jeg skal bare bruke...
  15. J

Stativhøyttaler til filmbruk maks. 8k.

Hei Jeg har solgt Dali Fazon LCR og skal kjøpe stativhøyttalere til hjemmekinobruk. Hva bør jeg velge med følgende ønsker: - Behagelig diskant som ikke er pågående, skarp eller skrikete - Stram bass - Fyldig klang - Kan matches med CA 551R Siste spørsmål: Vil jeg oppleve markante forskjeller...
  16. J

Noen erfaringer med SVS ultra høyttalere?

Hei Jeg har i det siste sett og lyttet til mye forskjellige stativhøyttalere. Jeg har sett på SVS ultra bookshelf men finner bare Lsound som leverandør og vil ikke bruke 14k på center og fronter uten en demo. Så mitt spørsmål er om det er noen som har lyttet til SVS ultra høyttalerne og kan gi...
  17. J

Høyttalere til CA 551R. Er 12k overkill??

Hei Jeg er igang med demorunde på stativhøyttalere til ca. 12.000. Jeg liker veldig godt det hakk opp i lydopplevelse disse gir kontra 8000kr. Men tenker at det aldri blir bedre/ sterkere enn det svakeste leddet som jeg i dette tilfellet frykter er receiveren. Jeg har sett en anmeldelse av CA...
  18. J

Ingen lyd i sub....igjen

Hei Har kjøpt en sub demo brukt i butikk feb. 2012 men fikk først receiver i hus sommeren 2012 så den har vært brukt av meg et års tid. Etter noen mdr. var det ingen lyd i subben men bare svakt lys i displayet og den ble da rep. av Dali i dk. Opplever samme problem idag så mitt spørsmål er hvor...
  19. J

Rom størrelse og høyttalervalg?

Jeg skal investere i stativhøyttalere til 10-12,000kr og lar meg lett forføre av den største modell feks. Canton Vento 830.2 over 820.2, Monitor Audio GX100 over GX50 osv. Jeg regner med at det ikke alltid er best å bare velge størst mulig høyttaler så mitt spørsmål er hva som kan fungere best i...
  20. J

Noen erfaringer Canton Vento 830.2 og Paradigm Stuido 20?

Hei Er det noen som har konkrete erfaringer med nevnte høyttalere? Jeg ser at de dedikerte trådene/klubber på forummet ikke er noe særlig benyttet og prøver meg her. Canton er på tilbud til 7500kr og jeg kan spare en del hvis de i prinsippet er like bra mens fordelen med Paradigm er bassporten...