Søkeresultater

1. D

Hjelp med forslag til ny senterhøyttaler

Ser ut som de flere mener at man burde ha samme merke på senterhøyttaleren, så da blir det trolig det. Må bare velge riktig modell. Takk for svar.
  2. D

Takk for svar. Ja, jeg driver å tenker mest på å få tak i en av senterhøytalerene til Definitive tech. https://hifi-freaks.no/definitive-technology-cs9040-1711.html eller https://hifi-freaks.no/definitive-technology-cs9060-1736.html. Jeg ville bare høre med dere guruer her på avforum om det ikke...
  3. D

Så det å kjøpe en senterhøyttaler fra samme merke har egentlig ingenting å si? Vil det trolig ikke være en viss lik klang i en senterhøyttaler fra samme merke?
  4. D

Om det ikke er et alternativ, hva er den nest beste løsningen?
  5. D

Hei @lygren og takk for svaret. Nå er det ikke noe alternativ å skaffe en helt lik høyttaler som L + R for å bruke som senter ettersom de er innbygde i veggen og jeg ikke har mulighet for å legge kabelrør og kutte til nytt hull i vegg + det andre som skal til for å legge inn en senterhøyttaler...
  6. D

Jeg har idag et 5.1 system bestående av 4 Definitive Technology DT 8LCR høyttalere, en Focal CHORUS CC700 senterhøyttaler og en Arendal 1723 SUBWOOFER 1. Senterhøytaleren er fra et gammelt system og jeg synes ikke at vokal etc alltid høres "crisp" nok ut. Det kan bli litt ullent, og rundt. Hva...
  7. D

Bytte ut Sub (har Focal SW 700 idag)

Høres fet ut den, virker bare som det var veldig diger. Jeg lurer da på om jeg heller vil prøve å gå for versjonen under Arendal 1723 subwoofer 1. Men, hvem er trolig "best" av https://www.lsound.no/products/arendal-sound-1723-subwoofer-1 og...
  8. D

Takk for tipset. Bra avslag i pris, men den presser smertegrensen min for pris veldig alikevel.
  9. D

Jeg har et hjemmekinorom på ca 15 kvm med et 5.1 setup med 4 innebygde definitive techology DT8LCR høytalere en senter høytaler og en Focal SW 700V subwoofer. Nå begynner subben å bli ganske gammel (rundt 10 år) og jeg tenkte at det har skjedd mye på høytaler og teknologi fronten de siste årene...
  10. D

Anbefaling av prosjektor og lerret til kjellerstue

Takk for svaret Gorm. Håper også at jeg kan få litt svar og hjelp på resten av det jeg spør om her. Finnes det bedre prosjektorer til budsjettet mitt og størrelsen+ lyskontrollen på rommet jeg har? Og er lerret mellom 90-100 optimalt? Burde jeg gå for hvit eller grå duk? Jeg synes sortnivå er...
  11. D

Anbefaling av prosjektor og lerret til kjellerstue

Jeg skal få bygd om kjelleren nå og få litt mer dedikert kinorom selv om jeg ikke vil ha full lyskontroll. Det er ca 3,5 m fra forvegg til bakvegg og 2.10 takhøyde. Foreløpig er det TW-6700 som har virket mest aktuell, men jeg er litt i tvil om det er det beste valget. Har budsjett på ca...
  12. D

Epson 5040UB til Norge?

Hei, er Epson 5040UB en prosjektor som kommer til Norge, eller har den et annet navn slik som 5030UB er (tilnærmet)lik som TW9200? Jeg finner ingen info om den på prisjakt eller lignende og heller ingen norske artikler om den.
  13. D

Canal digital - wifi bridge og multiroom problem etter bytte av trådløs ruter

Jeg fikk løst problemet mitt, men ettersom jeg gjorde flere ting samtidig så er jeg litt usikker på hva som utgjorde selve problemet/løsningen. De tingene jeg gjorde var ihvertfall : Slå av det ene 5Ghz nettverket som kunne hadde DFS kanaler, bytte kanal på det andre nettet. Parre Wifi bridge...
  14. D

------------ Takk for info. Jeg fikk svar fra Canal Digital nå også. De trådløse bro-enhetene bruker har et lukket nettverk seg imellom, og dette er på 5Ghz frekvens. Du nevner at du har 2 nett i samme frekvens og mistanke om signalforstyrrelse er stor. Forslag til løsning er som følger...
  15. D

Jeg har sjekket begge wifi bridge boksene etter at dekoderen mistet kontakt og det så ut som alle riktige lys lyser og/eller blinker som de skal. I følge de tekniske detaljene på mini dekoderen så har den fortsatt IP adresse,men får ikke kontakt med hoved dekoderen. Hoved dekoderen derimot...
  16. D

Ja, det er de. Jeg har stort sett bare sjekket lyset på den som er koblet til mini dekoderen ettersom det er der jeg oppdager at ting slutter å virke. Alle lys lyser/blinker riktig i forhold til kvalitet etc. Jeg får evt sjekke den andre boksen og lysene der etter at mini dekoderen har mistet...
  17. D

Jeg har i snart 1 år hatt et oppsett med CD HD pvr dekoder som står sammen med både antennekontakten og trådløs ruteren min (Asus RT-N65U) og en CD mini dekoder som står i stuen i en annen etasje. Disse to er koblet sammen med CD digital sin WIFI bridge løsning (2 små enheter) der den ene kobles...
  18. D

Forslag til trådløse bakhøytalere til surround anlegg

Jeg holder på å sette opp hjemmekino i kjelleren og har idag alt jeg trenger av høytalere, men for å få opp bakhøytalerene jeg har idag så blir det veldig mye strekking av kabler fra forsterkeren som står under tv'n og til bakhøytalerene. Det hadde vært mye lettere med bare en strømkabel rett...
  19. D

Boxee Box

Helt enig at de bør få inn en skikkelig fjernkontroll funksjon i Ipad appen. Uten det ser jeg ikke den store bruken appen. Hva har å kunne streame filmer fra pc'n min til Ipad med boxee å gjøre? En boxee app bør være tettere knyttet til boxee og boxen. f.eks en visuell fjernkontroll (coverflow...
  20. D

Boxee Box

Jeg har hatt flere forskjellige mediasentere der jeg har koblet til en ekstern harddisk (f.eks WD passord USB disk). Det fungerte bra. Når har jeg investert i et NAS (QNAP 412) som boxee boxen kobler seg mot via nettverket og det fungerer glimrende. Tror det er en bedre løsning enn mediasenter...