Søkeresultater

1. Ak

LG starter salg af første 8K OLED - kommer til Europa i 3. kvartal

Jeg tipper at bildekvaliteten blir helt rå, men den store elefanten i rommet vil naturligvis være tilgang på gode nok kilder. Har vi egentlig bruk for 8K enda?
  2. Ak

Noen som vet hva som skjer med fnky?

Jeg skjønner argumentene. Har du god tid så er det jo bare å vente :) Ellers så er det en sammenhegn mellom pris og kvalitet, og i den prisklassen hvor FKNY opererer så er det lite å velge mellom. Jeg har ikke testet stolene til eks. AVshop, men jeg vet at komponenter og konstruksjon er av...
  3. Ak

Gjøre bat cave om til et lyst rom ila. kort tid?

I likhet med mange andre, så bor ikke Lygren alene, heller ;)
  4. Ak

Noen som vet hva som skjer med fnky?

Du har vel ikke forhåndsbetalt, slik at du kan jo finne et alternativt produkt?
  5. Ak

BenQ W5700 med 4K piksel-skift – FULL REVIEW / TEST

Fin test, Didrik :)
  6. Ak

Benq W5700, 4K

Hvilket inntrykk fikk dere av bildedynamikk og sortnivå?
  7. Ak

TCL TV TCL udvikler 'H-QLED' skærme - hybrid QLED / OLED

Morsomt at det skjer utvikling utenfor Sony, Samsung og LG, også. Når det gjelder lysstyrke, så er ikke 150 nits veldig mye, men dersom det er med 100% hvitt så kan det være håp, som Lygren også skriver.
  8. Ak

Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

....men er ikke du kinosjef og hun sjef for resten av huset? :)
  9. Ak

JVC DLA-N5 / DLA-NX5 / DLA-RS1000 – FULL REVIEW / TEST

Jeg liker HDR, men jeg synes det er under en hver kritikk at formatet har blitt lansert LENGE før vi egentlig har en standard alle er enige om. Ei heller har vi nok hardware ennå heller, selv om det nå begynner å komme. For TV så er det noe bedre, selvsagt.
  10. Ak

Merkelige striper i bilde på ny projektor

At en kabel er ødelagt er kanskje ikke unormalt, men årsaken er det vanskelig å mene noe om :) Når det gjelder at billigkabelen fungerer, også med høy båndbredde, så er det ganske tilfeldig. Med 10m kobber og høy båndbrede så er sjansen relativt liten for at bildet blir 100%, men i noen...
  11. Ak

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men holder koken....

Ja, jeg tenkte på hva du hadde tenkt å putte inn der, om det var planer om å modifisere selve rommet etc :)
  12. Ak

Nytt Prosjekt - Min første dedikerte hjemmekino

Det er alltid morro å se godt grunnarbeid og god planlegging. Dette blir nok helt suverent :)
  13. Ak

Hjemme hos Devil. Noe eldre, men holder koken....

Har du noen konkrete planer for en kommende kino, Einar?
  14. Ak

alias bygger hjemmekino - Nye oppdateringer etter 3 års stillhet

Dette ble jo utrolig lekkert! Gratulerer med en flott hjemmekino :) Stadig noe som gjenstår, eller er du stort sett i mål?
  15. Ak

BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

Det blir spennende å følge med fremover, Bjørn Erik. Det er vel rimelig å anta at det ikke blir bokhyllehøyttalere du skal lage? :)
  16. Ak

Hvilken 120" lerret bør jeg velge?

Det er hvert fall ikke vits å bruk 8-10K på en ny projektor som er dårligere enn en som er brukt, til halve prisen. Skal du opp i bildekvalitet må du ganske mye opp i pris sammenlignet med det budsjettet du har presentert.
  17. Ak

JVC 4k DLA-NX9 8k E-SKIFT Go Further BE THE FIRST :)

Gratulerer, Didrik! En slik ervervelse er sjelden kost :)
  18. Ak

Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor

Jeg tror ikke Bjørn kalibrerer, lenger.
  19. Ak

Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor

RS400 bør være bedre på alt sammenlignet med din HD100. Iht. rapporten er det "Normal" som er kalibrert.
  20. Ak

Offisiell tråd for Sonys 2018 projektorer, VPL-VW270ES, VPL-VW570ES og VPL-VW870ES

..da er jo dette MEGET gode tall, og gitt at Sony har fått orden på degradering av panelene så smaker det av fugl.