Søkeresultater

1. C

Enkel multifjernkontroll til Canal Digital

Hvilken Canal Digital-boks er det snakk om? Dekoderne som har fjernkontroll basert på Bluetooth eller andre RF-baserte teknologier fra Canal Digital Satellitt og Telenor (CDK), har i tillegg støtte for IR. Fjernkontrollene kan også settes over til IR.
  2. C

Netflix med Atmos-lyd[emoji106] Dette kan mi lige[emoji3]

Men Blu-ray er vel 7.1, mens Netflix fortsatt kjører 5.1 Skulle anta lavere bitratebehov.
  3. C

T-We boks ii

Samme IR-koder som tidligere T-We Box (ADB 5743). Fjernkontrollen som følger med er imidlertid Bluetooth (med universalfjernkontrollstøtte via IR - altså, både dekoder og fjernkontroll støtter både Bluetooth og IR).
  4. C

ADB 5743 CDX med 8 tunere og T-We for Canal Digital kabel-tv

Og Viasat. Og flere fibernett der Viasat er tv-leverandør.
  5. C

Canal Digital: Gode signaler på tv, men ingen internett

Eller koblet helt feil. Ikke 100% på hvordan disse kontaktene er bygd opp, men i utgangspunktet er det jo to tilkoblinger - TV og Multimedia. På Multimedia ligger både TV og Docsis. Hvis det som er koblet videre fra første kontakt bare TV.... Hvis man har en 5743 STB har den integrert...
  6. C

1 altibox, se tv'en i stua og rommet. Hvordan?

Altibox har vel en del live-tv-kanaler i appen sin og støtte for Chromecast fra appen? Måten jeg ser tv på hjemmekontoret blir for min del å bruke webgrensesnittet til Canal Digital. Har man evt. en ekstra skjerm på pc-en kan man jo også kjøre det i fullskjerm der mens man jobber ;)
  7. C

1 altibox, se tv'en i stua og rommet. Hvordan?

Om det skulle vært koaks, kan jeg ikke se at dette hadde gjort saken noe "bedre", ettersom alt også der er scramblet. Forstår ikke helt hvordan den løsningen fungerer, med mindre man ikke kan sette inn en CAM for descrambling også når det gjelder DVB-C fra f.eks. Canal Digital eller Get. Med...
  8. C

Kabling mellom Canal Digital fibermodem og T-we boks

Ikke helt sikker her hvorfor Windows beholder navnet for trådløsnettet også som navn for det kablede nettet. Du komme rikke inn på Telenors fibersentral - denne har ei heller instillinger for dette.
  9. C

T-We fra Canal Digital Kabel‎ og Slingbox

Snodig. Ser du bruker en form for DIN-kabel - litt rusten her på disse analoge tilkoblingene, men at du får sort/hvit her, er ikke det et typisk komponent vs s-video-problem? I Meny -> instillinger -> Dekoderinnstillinger - her kan modus for SCART-utgangen stilles.
  10. C

T-We fra Canal Digital Kabel‎ og Slingbox

Sett oppløsningen til 576i (knapp i front av dekoderen). Fjernkontroll som kan benyttes er en av dem som ligger under Canal Digital i Satellitt-kategorien (husker ikke nøyaktig).
  11. C

Bytte av HD på GET HD PVR

Om det har noe å si her vet jeg ikke, men hvis man skal bytte HD i litt eldre løsninger kan man ellers være obs på skiftet man har hatt når det gjelder 512 byte til 4 kbyte sektorstørrelse. Mener å huske at noen disker her settes i et kompatibilitetsmodus ("512 kilobyte emulation mode" som vel...
  12. C

Ja, det er ikke en løsning som slik sett er offisielt støttet. For 4K trenger nødvendigvis ikke Homeplug å være noe problem, avhengig av den hastigheten man i praksis får.
  13. C

Er det fiber med RF-overlay eller IPTV de skal installere? For installasjoner med RF-overlay går jo selve tv-signalet via RF i ditt "coax-hjemmenett", men du får da ikke nett til boksen samtidig. Hvis det er IPTV som er planlagt trenger du jo Ethernet-forbindelse. Et alternativ da kan for deg...
  14. C

Altibox: Dårlig bildekvalitet

Canal Digital Sat og Canal Digital Kabel-TV/Telenor Fiber bruker stort sett de samme signalene. Noen unntak er det.
  15. C

Canal Digital vs. Altibox

Nå er det en stund siden jeg hadde Altibox for TV, men da var overgangen til Parabol fra CD svært stor bildekvalitetsmessig. Den gang var bitrate en del lavere, men mulig det er endret nå. Uansett ikke så vanskelig å finne ut av ved analysere multicastene. Det som er ellers sies om at kilden...
  16. C

Rikstv - signalkvalitet 60-100% - forsterkerproblem?

For sterkt signal vil jo også gi problemer. Dempe signalet kanskje? Forstår jeg det slik at det er en forsterker i en mast her hvor du har antenne, og så forsterker igjen på inntak på loft? Prøvd å koble ut den siste her?
  17. C

ADB 5743 CDX med 8 tunere og T-We for Canal Digital kabel-tv

Er dette en brukt dekoder? Er det kjørt Factory reset på den? Er på en del kanaler valg mellom Dolby Digital og PCM Stereo, samt noen globale innstillinger - uten at jeg husker detaljene i farta.
  18. C

En boks til stikkontakten som gir bedre bildekvalitet på TV-en...

Finnes det en svadagenerator de som skriver produktbeskrivelser for lyd- og bildeprodukter kan benytte?
  19. C

Canal Digital - ADVARSEL

Kjører 5720 gjennom min Yamaha-receiver (RX-V677) med 4K-støtte, uten at det gir problemer. Men nå har jeg ikke 4K TV. Men på 4K-tv-er blir det gjerne slik at man enten må endre modus for en HDMI-port eller at det finnes dedikerte HDMI-porter for legacy HDMI/HDCP og HDMI 2.0/HDCP 2.2.