Søkeresultater

1. Karmann

Karmann`s Hule

Da var høsten her og det skjer litt småting . Gikk på en smell, nå har jeg byttet ut frontene med J horn og 2360 fikk en fin partner . Jeg holder enda på med litt plassering og skal lage holdere for tweetere over hornet .
  2. Karmann

Jan B's Atmos/DTS:X/Auro 3D stuekino.

Det støyer uten den tilkoblet. Jeg har testet 3 forskjellige minidsper. Kan være nabolaget mitt som trøbler, men det har aldri vært problem med amper som har det integrert eller fra litt dyrere eksterne dsper, jeg har også hørt Minidsp som ikke støyer her, på høyttalere med lav følsomhet. Men...
  3. Karmann

Ja, helt ærlig så tror jeg ikke det. BEQ, kanskje,men jeg liker at bassen kommer fra veggen. Men jeg ser at folk kan like det, jeg forstår det. Det er jo et morsomt prosjekt! Minidsp kommer aldri tilbake i systemet her, eller aldri er et sterkt ord. Men når jeg brukte minidsp sist, så klipper...
  4. Karmann

Jeg kjører lite housecurve, det er vel ca 3-4db høyere på 50hz end på 5000hz, mengden huskurve som trengs ved måten mitt system er satt opp er nesten 0, det basser på en helt annen måte en hva et konvensielt system gjør og i tillegg tåler det faktisk mye mer energi, så at det gaines opp endel...
  5. Karmann

Karmann`s Hule

Oisann, har ikke fulgt med i timen her. Arve har svart ser jeg. Resonanser kan måles og høres, gjør som Arve sier. Jeg har fjernet resonanser med EQ i frontene, ikke mye men noe, de deles av rett før det smeller til. Ta en måling på utsiden av høyttalerene eller nærfelt inne, dersom du klarer...
  6. Karmann

Karmann`s Hule

Hei, jeg bruker Carlson lim, kan kjøpes på alle matbutikker i Norge :) Jeg tar ikke av støvkappen på disse, men jeg hadde gjort det, dersom driveren var større. Er du veldig usikker og rett for at det ikke blir sentrert igjen, ta av støvkappen :)
  7. Karmann

Jeg har testet dette ved en anledning, jeg synes det ble for voldsomt, men det er en stund siden og la ikke hele min kunnskap i det. Hvordan vet de nøyaktig hva som er kuttet vekk ? Jeg ser at de henter opp noe, men hvorfor fjerner de dette fra platen hvis det er der ? Det er jo ingen kinoer...
  8. Karmann

Ja, dette var utrolig kreativt, jeg har selv hatt 15" under sofaen for mange år siden men dette var noe annet. Steike heller. Du har lagt litt arbeid i det, men dette spiser jo alle romperistere til frokost. Btw, driver du enda med BEQ?
  9. Karmann

😂 😂 Du er GAL. Det er det gøyeste jeg har sett på lenge. Fy søren!
  10. Karmann

Karmann`s Hule

Ja, dersom vi regner membran areal, så tilsvarer det nå ca 120 * 10" :) Normale 10" tåler ikke like mye effekt heller ( ikke at det er tema) Så at du må opp på 130-140 stk er ikke utenkelig. hahahahaha. Men det vet du :) Når det er sagt hadde jeg besøk i går og fikk testet systemet litt, og...
  11. Karmann

Karmann`s Hule

Ja, da må jeg ha helt nye kasser igjen. Jeg lar den ballen ligge. Jeg har andre ting som må gjøres før noe slik 😃. Jeg må snart begynne på frontene.
  12. Karmann

Karmann`s Hule

Ja, det var veldig dumt 😅 men tenkte at jeg ikke kom til å trenge flere men så kom den kløa da 😊. Nå er det smekkfult! Så får vi se hvor lenge det holder, men nå får det holde en stund. Dette er bare galskap, ikke annet 😅 Ikke for det, det er god trening med alle disse løftene om ikke annet 🤣
  13. Karmann

Karmann`s Hule

Ble noen timer arbeid i dag, fikk hjelp av en kamerat. Det ble nesten inn og ut med alt av drivere. Jeg mangler en driver og noen skruer her og der, i tillegg til noe kabling. Men renger med lyd ila morgen dagen. 36x18" velkommen.
  14. Karmann

Karmann`s Hule

Fikk sånn heftige kløe i rumpa i forrige uke, siden jeg begynte ferie og greier. Så da ble noen tanker. Jeg har valgt og endre bassveggen. Alt til sin tid men tiden er kommet for og kjøre et mer normalt system. Det er en tid for alt. Det blir mest sannsynlig endringer allerede til uken😟. Jeg...
  15. Karmann

Karmann`s Hule

HEEY! Takk for hyggelige ord!! Stas med besøk så langt fra! Du har rekorden, selv om du var i "nærheten" men etter lang dag på jobben og du hadde trossalt ca 2 timer kjøring til hotellet, du ramlet vel ikke ut døra før 00:30. Ja, dette må gjenntaes med lengre besøk, jeg har mulighet for...
  16. Karmann

Karmann`s Hule

Jo takk for det :) Her en link til saken for de som ikke har funnet fram enda :) https://viewer.joomag.com/stereo-stereoplussno-4-2021/0900096001622709622?short&fbclid=IwAR2VkecjXp1cO0dgXq-Jv0hwPmNalIOm28Eg4F6O-6myVJ0SZyN8qMpgQ4Q
  17. Karmann

Karmann`s Hule

Hahaha, takk for det :)
  18. Karmann

Karmann`s Hule

Og der var andre video på plass :)
  19. Karmann

Karmann`s Hule

Det skal legges til at vi hadde intensiv timer og det var kun film som ble droppet, det ble spilt en god del musikk, nok til å få med seg hva det systemet kan. I dag ble det sluppet en av videoene, god fornøyelse :)
  20. Karmann

Høyttalere i hjemmekino.

Ingen problem det. Eneste jeg er litt bekymret for er følsomhet ( Har angst for alt under 95db ;) ) Men når det er sakt, så skal de jo deles av så de skal ikke spille mye bass i den forstand.