Søkeresultater

1. A

Bygger nytt hus = nytt dedikert kinorom

Hei, Vi har akkurat gått i gang med og bygge nytt hus. I den forbindelse så skal drømmerommet realiseres, og jeg sitter med mange spørsmål og tanker. Nå er det slik at så og si hele rommet vil bli værende helt under bakken, under garasje og vaskerom som ligger i 1 etg. Det blir en betong...
  2. A

Hvilken senter til Elac FS257

Hei, Sitter nå med nye Elac ht i kinoen, er storfornøyd for og legge til det. Men denne serien har ikke egen senter, i dag bruker jeg min swans f.1 (som forsåvidt fungerer greit), men jeg merker jo at det er noe annen signatur selvfølgelig. Jeg skal ha ny senter, og valget står mellom CC241...
  3. A

Yamaha aventage, hvilken?

Hei, har blitt enig med meg selv om å bytte ut min gamle gode yamaha med en ny aventage. Har egentlig bestemt meg for en 1010, da jeg har en emotiva xpa-5 i kinoen. Det jeg lurer på om noen kan svare på, er om det egentlig er noen kvaliteter utenom dette med videoredigering og flere soner som...
  4. A

Ny senter , anbefalinger? Swans? JBL? Polkaudio?

Hei, Vi har nå kjøpt hus, dedikert rom er første pri :twisted: Jeg har forsåvidt det meste av ustyr, venter på prosjektor(Benq w5000) som er på vei. Mangler kun lerret nå, og diverse småting før den kan ferdigstilles. Når det er sagt, så overtar vi ikke huset før 1oktober. Men man må jo...
  5. A

Avstand mellom 2 subber. HJELP anyone??

Jeg har et delikat problem, har kjøpt 2 nye subber som er på vei. Er klar over at jeg har liten plass mellom dem. ca 1,5meter som er maks. Vil dette skape problemer for meg? noen erfaringer?? subbene er av typen xtz w12s (1 høyre og 1 venstre).
  6. A

Sub Plassering & 1 Vs 2 Sub

Har planer om å oppgradere litt på subfronten. I oppsettet mitt lider jeg av litt plassmangel i fronten til å ha sub i front. Men så nå fikk jeg plutselig en ide om å handle inn 2 xtz w12s som jeg kan sette mine xtz 99.26 på, istedenfor stativene, de er jo så og si samme mål. Er nå i bessitelse...
  7. A

Yamaha RXV 863. Dts Hd Master , dolby true etc.

Lurer på om noen kan svare meg på om det er mulig og få det til å stå DTS HD MASTER i display, istendenfor bare straight? Må bare få dette avklart en gang for alle, håper noen har et tjuvtriks 8)
  8. A

hjelp! Sprengt xtz 99.21??

Hadde litt folk i helgen, og d ble spilt i 7ch stereo. Når jeg sto opp i går å skulle kose meg med nyinnkjøpt band og brothers på blu ray var d ikke mye kos lyd som kom ut av senteren min, bare diskanten spilte. Har koblet høytaleren opp mot effektforsterkene min til frontene men samme problem...
  9. A

Hjelp??? Koble Yamaha rx-v863 opp mot rotel rb981 og rb981?

Lurer på om noen kan komme med noen tips her, har 2 roteler(rb981-980) som jeg tenkte og koble som et effektrinn på frontene mine(xtz 99.26) i bridged mono. En forsterker til høyre og venstre høytaler, men så lurer jeg på hvordan jeg gjør dette med tanke på at jeg bare har en utgang på preout...
  10. A

Xtz 99.26 på yamaha rx-v863???

Har nylig gått til innkjøp av 2 xtz 99.26, ventes om 2 dager :-o Har en rx-v863 som driver hjemmekinoen min, noen som har erfaring med 99.26? hører folk si at de er litt tungdrevne, så vurderer jo gjerne om jeg skal ha meg en effektforsterker. Noen som har noen meninger så setter jeg stor pris...