Søkeresultater

1. NorwegianGoose

Fredrik (17) sin hjemmekino: Nytt headset, utpakkingsbilder! + Blu-rays

Hei alle AVforumets medlemmer! Da var det på tide at jeg fikk oppretta en egen tråd for min hjemmekino og mitt utstyr. Jeg håper dere kan komme tips og input slik at jeg og andre kan få mest mulig ut av oppsettene våres I denne tråden kommer jeg til å legge ut bilder av min hjemmekino, nyeste...
  2. NorwegianGoose

Gaming headset til kommende Playstation 4 konsoll og Dualshock kontroll

Med kommende sistegenerasjons spillkonsoll fra Sony, skal vi Playstation gamere få tilgang til mange nye muligheter på PS4. Deriblant kontrollern. Her er det introdusert MINI-jack hvor vi får muligheten til å plugge i våre headsets og spille stille når omgivelsene krever det. Denne MINI-jacken...
  3. NorwegianGoose

AIR-play fra Android telefon

Som overskriften lyder trenger jeg hjelp med å få avspilt musikk via AIR-play fra tlf til reciever. Har ikke iPhone lengre så jeg trenger en annen metode får å få det til å fungere. Har idag en Yamaha RX-A1020 med ethernet kabel tilkoblet, denne er AIR-play kompitabel. Tlf jeg skal spille...
  4. NorwegianGoose

Legg ut bilder av din Blu-ray samling!

Tenkte det kunne være morsomt å lage en slik tråd for og se hvor mange og hvilke Blu-ray filmer folk har i samlinga si. Siden dette er det høyeste bilde og lydformatet, regner jeg med at dere AVhengige har Blu-ray i filmhylla deres, og ikke DVD. Enten om du har en liten samling eller en diger...
  5. NorwegianGoose

Fast and the furios 6 - Del deres meninger!

Som overskiften lyder, å dreier det seg om den nyeste filmen i serien. Her kan dere dele deres meninger ang film, bilde, lyd (bare på kino enda) og mer. Selv så så jeg filmen igår, og jeg ble positivt overrasket. Filmen har et godt driv gjennom hele, med mye action. Til tider, kanskje litt for...
  6. NorwegianGoose

Hvordan skal jeg få mest mulig ut av høytalerne, recieveren og sub'ene mine?

Som overskriften lyder ønsker jeg tips for å få best mulig lyd, og mest mulig ut av høytalerne, sub'ene og recieveren min. En ferdigbygd dedikert hjemmekino står og venter på og få lyd i seg, og jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem. Utstyret som som nevnes er reciever Yamaha RX-A1020...
  7. NorwegianGoose

Merker i lerretsduk

Mottok idag mitt 92" store Grandview lerret. Da jeg pakket opp duken la jeg merke til at det var noen slags striper/merker på den. Hvordan kan dette fjernes, og hva kan det evt. være? Bilde illustrerer kanskje litt bedre
  8. NorwegianGoose

Hvordan kabler skal jeg benytte og hvordan skal jeg koble 2 stk XTZ W12.16 i reciever

Har sett at det er mange tråder der ute ang. y-splitter, subwooferkabel og denne XTZ suben. Spør heller på nytt for å få et mere konkret og oppdatert svar. Jeg skal ha 2 syk XTZ subber i min hjemmekino. Disse skal kobles til en Yamaha RX-A1020. Hvordan skal dette kobles og hvilke kabler skal...
  9. NorwegianGoose

Bursdagspresang til lyd og bilde interesert 75 åring?

Som overskriften sier er jeg da på jakt etter en presang til bestefaren min. Han har vært lyd og bilde interesert så lenge jeg kan huske. Vil gi han noe i denne sjangeren. Hva ville dere foreslått? Fyr løs! Kom med ideer 8)
  10. NorwegianGoose

Kan jeg hente noe på akustikk i mitt rom?

Kinobygging er i full gang og i den forbindelse føler jeg at akustikken bør forbedres. Rommet har 15 m2 stort rom med gips på veggene og doble gips plater i tak med lufting. Over gipsen ligger det scenemolton og på gulvet ligger det et vegg til vegg teppe. Har en Yamaha RX-A1020 med to...
  11. NorwegianGoose

Hvordan legge scenemolton med best mulig resultat?

Hei. Kinobygging er i full gang og i den forbindelse har jeg bestemt meg for scenemolton på vegger. Dette er et lyddempende materiale, som er lystett og designmessig ser det bra ut. Typen jeg skal ha er denne: AVshop.no / Gerriets Scenemolton R55 B=300cm 300g/m² Bomull B1 svart pr. m. Hvilken...
  12. NorwegianGoose

Hobbiten Blu-ray 95 kr hos Elkjøp, bare idag! (08/04)

Snublet over Elkjøp sin hjemmeside og idag kjører de dags tilbud på Hobbiten. Dette er billig! 95kr :mrgreen: Hobbiten (Blu-ray) - Elkjøp
  13. NorwegianGoose

Lerret til Sony VPL-HW30ES i lystett rom

Hei. Started en tråd for en stund siden om hvilken prosjektor jeg skulle gå for, og ble anbefalt Sony sin HW30. Den var i min prisklasse og hadde de kvalitetene jeg var ute etter. Har drøyet med bestilling siden jeg kommer til å få kalibrert denne til et spesifikt type lerret. Da er mitt...
  14. NorwegianGoose

Lydisolering uten og rive vegger og bygge opp på nytt

Hei. Lyd og bilde innteressen er stor og med dette kommer buldrende basser og høye lyder. Dette har medført at hjemmekinoen ikke blir like mye brukt pga begrensninger på hvor mye man kan dra på. Jeg lurer derfor på om det er noe jeg kan gjøre for å ikke slippe ut de laveste frekvensene slik at...
  15. NorwegianGoose

Valg av projektor og lerret i lystett rom

Hei. Har seg sånn at bygging av dedikert hjemmekino foregår, og da blir 55" fra Samsung knapp. Bruken av projektoren kommer å gå med til film, spilling og TV titting. Selv om jeg har få 3D filmer eller ikke har sett altfor mange, synes jeg det er ålreit at projektoren har denne funksjonen...