Søkeresultater

1. Tenfjord

Tips til kontorprojektor til ca. 5000?

Hei! Er på leting etter en projektor som skal brukes for det meste i kontor sammenheng, altså Powerpoint og det som er. Denne skal koste ca. 5000 kr, være lett å ta med seg (ikke mer enn ca. 2.5 kg helst), samt være lyssterk nok til å brukes i lyse lokaler. Hvor mange ANSI Lumens trengs det til...
  2. Tenfjord

Hvorfor SPDIF-input på grafikkort når det kun er DVI-utganger?

Heisann! Jeg har nettopp kjøpt meg en flunkende ny PC, bestående blant annet av skjermkortet ASUS GTX285 og et ASUS P6T Deluxe hovedkort. Internt på hovedkortet så har jeg muligheten for å koble på en ekstra SPDIF enhet, og siden jeg grafikkortet hadde SPDIF-inngang, så kjøpte jeg en intern...
  3. Tenfjord

Sub spiller ikke ved bruk av audio-input (Pioneer LX51)

Heisann. Jeg har en Pioneer VSX-LX51 receiver, og har koblet opp laptopen min ved hjelp av en minijack til 2xRCA på inputen på fremsiden av receiveren. Den spiller av uten problemer, men jeg har problem med at det er kun fronthøgtalerene gir lyd fra seg ved avspilling. Suben får altså tydligvis...
  4. Tenfjord

Forslag til receiver med JBL ES høytalere?

Jeg skal flytte inn i ny leilighet i morgen, så da blir det også innkjøp av nye høytalere. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å gå for JBL ES90 høytalerpakken på Soundgarden. Spørsmålet er hvilken forsterker jeg skal gå for. Det har jo blitt sagt at Harman/Kardon (AVR355) er en god...
  5. Tenfjord

Hvor kan jeg finne denne TV-benken (bilde)?

Heisann. Er det noen som vet hvor jeg kan finne en lignende TV-benk som på bildet jeg har linket til? http://trondbt.com/img/leilighet/IMG_8033.JPG
  6. Tenfjord

Forskjellen mellom alle Samsung-modeller?

Heisann! Jeg skal flytte til ny leilighet i Trondheim om 3 uker, og er i den sammenheng på leting etter en ny TV. Jeg har sett meg ut Samsung som en meget aktuell produsent, men sliter litt med å finne forskjellen mellom alle tilgjengelige modellene. Jeg hadde tenkt meg en 46". Så jeg lurer på...
  7. Tenfjord

BenQ PE7800 - Bildet dette ut

Heisann. Jeg har siden august 2004 vært eiger av en BenQ PE7800 projektor, og den har hele denne tiden fungert slik den skal. Slik ser koblingen ut: DVD-spiller og Xbox 360 - komponent til forsterker Forsterker - BNC TV - kompositt Forsterker monitor - S-video Det var i går at jeg først...
  8. Tenfjord

Sliter med mørkt bilde på BenQ PE7800

Heisann. Sommeren 2004 så kjøpte jeg meg en BenQ PE7800 til min hjemmekino, og har brukt denne til filmvisning for det meste. Av og til litt TV-titting, men ikke noe særlig. Lampen har gått ca. 1000 timer. I det siste så har jeg prøvd å koble til laptop, og kjøpt meg en Xbox 360 som er koblet...
  9. Tenfjord

Denne PC'en god nok til HTPC?

Heisann. Har veldig lyst å investere i en HTPC nå om dagen. Skal bruke denne til å spille av DVD-filmer som ligger lagret på harddisken, koble kabel-TV inn via et TV-kort, streame musikk og slikt. Blir nok lite/ingen spilling. Blir vel å bruke filters som FFDSHOW (var det riktig navn?), og har...
  10. Tenfjord

Får ikke til HDTV fra Xbox360 til BenQ PE7800

Heisann! Da har jeg akkurat gått til innkjøp av en Xbox 360, som jeg hadde tenkt å koble opp til min BenQ PE7800 via component. Selve projektoren har maks 1024x576 oppløsning, ergo ingen HDTV. Men den STØTTER opptil 1080i. Siden både DVD-spiller og Xbox nå benytter seg av component, så koblet...
  11. Tenfjord

Forskjell på digital coaxial kabel og kompositt kabel?

Heisann. Det jeg lurer på er rett og slett: er en digital audiokabel av typen coaxial, nøyaktig lik en kompositt videokabel? Og om de da kan brukes om hverandre?
  12. Tenfjord

Mørkt projektorbilde ved avspilling fra laptop

Heisann. I går prøvde jeg å koble opp laptopen min til projektoren (BenQ PE7800) via DVI. Å få opp bildet og slikt gikk helt uten problemer. Derimot har jeg problemer med at projektorbildet er ganske så mørkt i forhold til hva det egentlig skal være, og i forhold til hva jeg ser på laptop...
  13. Tenfjord

VGA -> DVI fra laptop til projektor

Heisann. Jeg vurderer å kjøpe meg en Dell Inspiron 6400 laptop. Tingen med denne er at den ikke har DVI utgang, men derimot VGA utgang. Så da lurer jeg på: vil det gå greit å bruke en VGA -> DVI konverter/adapter ut fra laptopen, og bruke en DVI kabel inn på projektoren (BenQ PE7800)? Om det...
  14. Tenfjord

YCbCr vs. YPbPr

Heisann. Som så mange andre, så har også jeg forhåndsbestilt en Xbox 360. Med denne følger en component kabel på et par meter. Fra før av så har jeg koblet min H/K DVD-25 opp mot en BenQ PE7800 projektor via component og inn på YCbCr innganene. Men nå som også Xboxen vil benytte seg av...
  15. Tenfjord

PE7800 og HD

Heisann. I fjor sommer så kjøpte jeg meg en BenQ PE7800 som jeg har vert godt fornøyd med siden! Det er noe jeg lurer på når det kommer til HD-materiale på denne projektoren. Det står i manualen at den er HDTV ready og støtter 480i/p, 576i/p, 1080i og 720p. 480 og 576 gir jo mening siden den...
  16. Tenfjord

Får ikke bilde på fra PC på PE7800

Hei, Jeg fikk en 5m DVI-DVI kabel i julegave. Jeg koblet den til PCen min, på DVI utgangen på GeForce Ti4600, og videre til DVI inngangen på min BenQ PE7800. Det funket flott i begynnelsen, og jeg fikk frem bilder fra oppstarten av PCen, samt når Windows XP loadet. Men det sa slutt når det kom...
  17. Tenfjord

Strømstyrke/HCC på Rotel effektforsterkere

Hei, Lurer på om noen vet hvor stor strømstyrken/HCC'en på diverse Rotel effektforsterkere er, oppgitt i Ampere. Lurer spesielt på RMB-1095 og RB-1090.
  18. Tenfjord

Høyere sensitivitet = mer støy?

Vil en høytaler med høy sensitivitet gi mer støy enn en høytaler med lav sensitivitet? Ta for oss f.eks. Klipsch RF-7. En kongehøytaler på spreke 102 desibel på 1 watt ut av forsterkeren. Så la oss si vi gir forsterkeren beskjed om å sende ut 1 watt til hver av de to RF-7 høytalerene. Hadde det...
  19. Tenfjord

Impedans: 4 ohm vs. 8 ohm

Høytalere med 4 ohm eller 8 ohm impedans? Jeg har stått ovenfor det valget en del ganger, og har egentlig ikke tenkt så mye på hva som er forskjellen før. Hvis impedansen på en høytaler er 4 ohm så betyr jo det at du teoretisk sett får dobbelt så mye watt ut av forsterkeren din i motsetning til...
  20. Tenfjord

Kvalitet via HTPC kontra DVD-spiller

Hei, Sitter her å lurer på å gå til anskaffelse av en HTPC, som skal vere kilden for både lyd og bilde (film og musikk). Hvordan er kvaliteten på lyd og bilde via en HTPC til projektor (PE7800), kontra en DVD-spiller? Forstår at for god lyd så kreves det et godt lydkort med digital-utgang, men...