Søkeresultater

1. R

Jvc DLA-X3 Pæra røk etter kun ca 100 timer!

Etter kort tids bruk, ca 100 timer kom det et "popp" fra min nye X3 på selveste julaften! Med familiebesøk fra UK i hele julen, var dette leit da det var planlagt mye film også for ungene i romjulen :( Mitt ønske ang. Kundeservice mot Avshop, var da selvsagt å få tilsendt ny pære kjappere enn...
  2. R

Wimbledon sendes i HD-3D

I påvente av at Altibox tar til vettet, og "relanserer" HD Discovery og Animal Planet i sin grunnpakke, vil vi under årets Wimbledon få disse sendingene i 3D på BBC HD :) BBC announces 3D broadcasts for Wimbledon | Home Cinema Choice: AV, surround sound and TV reviews
  3. R

Møterom...noe 'pimpet' :)

Vi skal opp med en stor flatskjerm i et av våre møterom på jobben. Dette rommet skal bli ”pimpet” opp en del, og i den forbindelse så trenger vi en teknisk finesse jeg kunne trenge litt hjelp m.t.p løsning av gode AV kamerater her på forumet :) Vi skal sette opp en filmsnutt som skal kjøre i...
  4. R

spam 'virus alert' på AVforum.com

Nå har spamming også begynt å bli plagsomt på forum pm'er. Får enkelte irriterende saker på innboksen på AVforum.COM ...som denne:
  5. R

Samsung HD demo

Så HD demoen som medfølger den nye Samsung Omnia HD i890. (2stk helikoptre i 'dogfight') Denne demo må jo være et must for hjemmekino presentasjon! :) Noen som vet hvor denne kan lastes ned fra nettet?
  6. R

Lydtest!

Denne lå på VG i dag. En lydtest som finner ut om du er for gammel, eller slitt i hørselen til å kunne oppfatte høyfrekvent lyd. Ta testen her: The Teenager Audio Test - Can you hear this sound? Created by Train Horns PS! Jeg hørte lyden :)
  7. R

Marquee 8500 - HVPS

HVPS strømforsyningen tok kvelden under filmkjøring for noen kvelder siden :( Vet det ikke er så mange av disse her på berget, men dersom noen har sett en tråd/annonse et sted ang. deler til Marquee, please let me know. :)
  8. R

Lekker Kino sofa/recliner

JA-Møbler i Sandnes (51601808 ) kan nå ta imot bestillinger på samme type sofa som jeg har i min HK. Vet det var flere som kunne tenke seg en sånn... Ellers hadde de inne en 2seter variant i brun kunstfiber. Denne var sterkt nedsatt i pris forøvrig, 11.750,- Tok et bilde med mobilen av denne;
  9. R

'Sonen' på TV2

I min søken etter god underholdning, fikk jeg til min store forskrekkelse et kort innsyn i de unges (og kanskje eldre også...) tidsfordriv i disse Mobil tider. :) I dag satt en ung søt (og sikkert kjempe intelligent...) ung dame og ba alle seere sende inn sms for å komme med i den STORE...
  10. R

Ny dedikert kino og barløsning (Ferdig 100%...Nye bilder side18 og 20!)

Overtar huset 8/8, og tegningene er mottatt og redigert:) Her er foreløpig planløsning. Egentlig greit med regn denne sommeren! ;)
  11. R

DIY perforert rammelerret

Se godt på dette bildet. Det ene koster ca 1500,- ,det andre er et Stewart lerret til >25000,- Målinger som er utført viser veldig bra resultater på lyd med høyttalere bak duken på dette, og bildekvalitet ypperlig! Et kjempeprodukt for gjør det selv gutta dette! ;)
  12. R

Katalogisering av filmene

For noen år siden startet jeg å registrere filmene i DVDProfiler, kom til ca 250stk, før jeg ble lei :) Nå nærmer det seg 2000stk, og strekkodeleser er på vei... Har funnet det beste systemet å være fortløpende nummer-merking av filmene, da dette opprettes når ny film registreres, og de...
  13. R

DVI/HDMI kort installert!

Julenissen kom noe sent, men i dag fikk jeg mitt adapter levert i posten. Dette passer i ekstra slot-in på min Marquee 8500 projektor, fjerner HDCP krypteringen. Har nå koblet til DVI-D inn på dette fra iScan HD scaleren og komponent direkte fra D-VHS spilleren. Kortet auto switcher helt uten...
  14. R

Ny Sony SXRD med kontrast som en CRT!

Til stor forskrekkelse fra Sony staben, har bilder av deres vel bevarte hemmelighet (inntil nå) blitt lekket! Sony's egne utviklere fra de gylne tider hvor dem toppet utviklingen med sin siste modell CRT (Sony G90), har disse gutta tatt det beste fra CRT, og utviklet en "Killer pæresak" ...
  15. R

Fortsatt tollgrense på 200kr :-(

Regjeringen har ombestemt seg og lar være å heve tollgrensen for kjøp av varer fra utlandet. Dermed blir den stående på 200 kroner, slik den har vært siden 1975. ----- I regjeringens forslag til statsbudsjett som ble lagt fram torsdag, ble tollgrensen stående på 200 kroner, uendret på 30 år...
  16. R

Skjerpet skatt for PC og mobiltelefon

PC og Mobil er det virktigste verktøyet jeg har i min jobb, og benyttes ofte også hjemme i fritiden, både i.f.m litt kunnskaps oppdatering på nettet...og AVforum ;) Min bror er rørlegger, og har også i sin fritid tatt i bruk noe av sitt verktøy i fritiden...Herr Statsminister: Hva med å foreslå...
  17. R

Lost

Når tid begynner sendingene av sesong 2 egentlig på TV her til lands? Ser at serien er startet over dammen nå, og første episode av sesong 2 ligger allerede ute i HD versjon :)
  18. R

Kino1 Sandnes - Samling - Digital premiere "Dead Man`s Chest"

En gjeng av oss entusiaster her på forumet var invitert av godeste <Moviefreak> på 1,5times omvisning og avslutning med filmen "Dark Water" i går kveld. Skikkelig artig og lærerik tur dette, og her fikk vi virkelig se hvorledes det fungerer i den professionelle verden. Startet med en tur innom...
  19. R

Audiofilmessen 2005 i Stavanger!

Her må vi møtes gutter (og jenter) :) Her er arrangementsinfo; <<Den 30 Sept. til 2 Okt. arrangerer vi AUDIOFIL 2005 på Quality Airport Hotell Sola. Åpningstidene vil være som følger: Fredag 15.00 - 20.00 Lørdag 10.00 - 19.00 og Søndag 10.00 - 18.00. Våre butikker i Stavanger & Sandnes...
  20. R

Nye NAD produkter - E.T.A oktober!

Vi har diskutert disse en del i annen tråd, men denne bør ligger her istedet... Her er mer info om serien: http://www.nadelectronics.com/mail/MSeriesLaunch/Masters_Tech.pdf http://www.nadelectronics.com/mail/MSeriesLaunch/Master.pdf...