Søkeresultater

1. hhalstensen

Beste høyttalerstoff/frontstoff (Ljudia, Dynabel eller Biltema)

Jeg har kun brukt Biltema sitt, og det har funket helt fint med fjernkontroll og alt. Brukt det til å trekke frontene/dørene på stereobenken og panel/rammer med akustisk absorbent. Jeg kan akkurat se hva som står i displayet på receiver og BD-spiller gjennom stoffet, men displayet på Crown XTi...
  2. hhalstensen

Oppgitte watt

VA er oppgitt på AC siden av den elektriske kretsen. Jeg er oppgitt av de som mener en stor tung strømforsyning er det samme som "mye strøm". Det hjelper lite når mer enn 2/3 av denne effekten inn på primærsiden går bort i varme før den når høyttalerne. Men man trenger normalt sett ikke mye...
  3. hhalstensen

Senterhøyttaleranbefaling, oppgradering av LCR60 S3

HTM61 er en direkte dårlig senter, at den ikke matcher 683 tonalt hjelper heller ikke på. Jeg fikk faktisk bedre resultat med HTM62. Det krever nok litt prøving og tålmodighet fra deg for å finne den rette senteren; plassering samt dine krav og forventninger er vanskelig å ta høyde for. Det...
  4. hhalstensen

Sony VPL-HW50

Godt å høre :-) Jeg kommer tilbake med inntrykk når alt er på plass og testet, gleder meg stort!
  5. hhalstensen

UE55ES8005 rart når man ser video

Det er en vanesak, uten synes jeg fort at ting i bevegelse mister en del skarphet og detaljer.
  6. hhalstensen

hhalstensen's Utstyr-/ og byggetråd: Sony VPL-HW50ES bestilt!

Takker for det :-) Jeg synes det var helt i grenseland for hvor mye jeg ville bruke på en projektor, og så litt på HW30 også. Men når jeg begynte å regne på det med fordel HW50: følger med 2 x 3D-briller, innebygd emitter, bedre lysutbytte/kjøre i økomodus, medfølger Sony Xperia Tab, Reality...
  7. hhalstensen

Subwoofer

Hva er kompromisset med disse billigsubbene, forvrengning? Jeg har forstått det slik at de går relativt dypt med god output, noen som har seriøse målinger på disse? Og for de som lurer, jeg bryr meg ikke om "kvalitetsstempel" fra L&B etc... :-P
  8. hhalstensen

hhalstensen's Utstyr-/ og byggetråd: Sony VPL-HW50ES bestilt!

PJ og lerret bestilt. Da falt valget som bildefremviser i kinoen på: -Sony VPL-HW50ES (Proff ISF L2 kalibrering). -Dreamscreen V4 xWideFrame D65 92" rammelerret. Min første PJ, så håper på å bli fornøyd :-)
  9. hhalstensen

Sony VPL-HW50

Da har jeg nettopp lagt en HW50 i bestilling hos AVshop, satser på at jeg blir fornøyd og jeg regner med at Gorm kommer til å gjøre en fabelaktig jobb med kalibreringen :-D
  10. hhalstensen

Klipsch klubben

Del på 80Hz, det er dønn!
  11. hhalstensen

Vurderer å selge mine høyttalere..

Ja, det er ikke noen billig hobby. Litt av problemet her er jo at de 5k, som du betalte, for stativene er lett for en kjøper "å glemme". Spesielt om man skal sammenligne mot en annen gulvstående høyttaler til 40k, det er fryktelig mye å velge i. Jeg skjønner deg om det svir, men det kan ta lang...
  12. hhalstensen

Trenger hjelp... bytte ut fronthøytallerene eller ikke

Hva savner du? Har du jobbet med plassering og rommet?
  13. hhalstensen

Vurderer å selge mine høyttalere..

Tviler på at du får mer om du lagrer de, holdningen er at folk som kjøper brukt skal spare mye - mye! Nå vet jeg ikke hva de kostet nye, men om det er rett over 30k så kan jeg tenke med at de færreste vil betale mye mer enn 20k for noen ett år gamle... Bare min mening. Men om du vil ha slike...
  14. hhalstensen

Lydisolering av tak i kjellerstue

Som MindWaste sier, scenemolton og Rockfon plater hjelper ikke noe som helst mot støy til tilstående rom. Hvor mye støy hører du per i dag? Å frikoble gipsen/himlingen mot bjelkelaget og gulvet over, er viktig. Det kan gjøres med lydbøyler eller lage et separat bjelkelag til himlingen som står...
  15. hhalstensen

Diskre gode bakhøytaler med veggfeste

Merkelig, har selv hatt de i hvit. Hvit DS3 uten deksel
  16. hhalstensen

Mirage OS3 sat. God spredning på lyden og kan monteres hengende fra himlingen. Jeg synes de ser ganske lekre ut, ikke er de særlig store heller.
  17. hhalstensen

B&W DS3 er gode, fåes jo i hvit og sort.
  18. hhalstensen

Bygging av ny kinosub. 2x15"

Kult prosjekt og det ser ut som du gjør godt håndarbeid. Bare et spørsmål, kan ikke den ampen bli litt liten for begge driverene?
  19. hhalstensen

sub med eller uten EQ?

At en relativt høy pris skal neglisjere fordelene med EQ, skjønner jeg ikke helt.