Søkeresultater

1. hhalstensen

Qsc Plx3602 - Erfaringer

Er det noe som har erfaring med QSC PLX3602? Den er tiltenkt å drive en TC Sounds LMS Ultra 5400, seriekoble spolene til 4 ohm og effektrinn i brokoblet modus.
  2. hhalstensen

DIY-sub som går dypt. (Valg av forsterker)

Hei. Jeg vurderer et DIY-subwoofer prosjekt i nærmeste fremtid, det virker mer stas å lage noe selv som faktisk funker like godt eller bedre enn noe man kan kjøpe ferdig. Regner også med at man kan spare en liten slant penger, eller rett og slett få mer for pengene. I tillegg kan jo eiergleden...
  3. hhalstensen

hhalstensen's Utstyr-/ og byggetråd: Sony VPL-HW50ES bestilt!

Rommets mål: *5m x 3,3m. Utforming/design: *Veggene er lektet ut med 50mm/100mm, isolert og gipset. *Teppe på gulv. Sitteplasser: *4 stoler (type recliner) på 2 rekker, bakerste rad opphøyd på et platå. *Ventilasjon: Mekanisk avtrekk, naturlig innluft. Akustiske tiltak i rommet: *Har...
  4. hhalstensen

Høyttalerkabler i sølv (solid core)

Hei, Jeg har en plan om å lage noen bi-wire høyttalerkabler i 99,9% solid core sølv (Ø:1mm for bass, og Ø:0,8mm for diskant/mellomtone), tenkte å isolere de med PTFE (teflon) tubing. Bakgrunnen for dimensjonene er litt lesning her hvor en anbefalte 20AWG (Ø:0,8mm), og at det skulle være...
  5. hhalstensen

Blu-ray formatet - erfaringer og "Topp 10" BD-filmer.

Jeg starter denne tråden med et par mål for øyet: *Først og fremst for at folk skal kunne dele og lese hverandres erfaringer og opplevelser med det nye høydefinisjonsformatet - Blu-ray! *Prøve å få frem fordelene med dette formatet kontra DVD eller andre formater/komprimater (hvis det er et ord)...
  6. hhalstensen

Philips 52PFL7203

Noen som har erfaringer med Philips 52PFL7203? Jeg finner svært lite tester/info på nettet om denne LCD skjermen, NetOnNet har den til 14990,-
  7. hhalstensen

Hjelp til valg av projektor og lerret.

Hei med-entusiaster, Jeg sitter for tiden med planer om å lekte ned himling, for montering av spot-lights og isolere for å redusere litt støy (film/musikk) til naboen over. I samme slengen vil jeg få inn PJ og lerret istedenfor å oppgradere til en ny og større skjerm. I tillegg vurderer jeg å...
  8. hhalstensen

Electrocompaniet på B&W

Hei med-entusiaster :-) Jeg har sett en Electrocompaniet AW60 tilsalgs og lurer litt på om denne i det hele tatt kan være god match til mine B&W DM683. Jeg tenkte å bruke den kun til å drive mellomtone/diskant og la Onkyoen (foreløpig) fremdeles drive bassene. Jeg har hørt at EC er relativt mørk...
  9. hhalstensen

PS3 og HD-lyd

Dette er nok et newbie spørsmål, jeg har ikke helt satt meg inn i dette med BlueRay og PS3, og å få hjelp på den lokale Elkjøp eller Expert kan jeg bare se langt etter... de visste heller ikke :oops: Spørsmålet er som følger: -Kan PS3 sende "alle" HD-lydformatene (tenker da spesielt på TrueHD...
  10. hhalstensen

Piksel feil på plasma tv

Hei, Jeg poster denne her i håp om at noen kanskje vet mer enn meg. Jeg har nemlig funnet flere defekte piksler på min 42" Samsung plasma TV. Er det sort i bilde er de defekte pikslene også sort. Men når det forandrer til farger og hvit blinker de mellom sort og det som er fargen rundt den...
  11. hhalstensen

DIY strømkabel

Jeg er i ferd med å lage min første strømkabel til receiveren min, og trenger litt råd og erfaring fra dere. Jeg har allerede kjøpt inn plugger av merket Oyaide (røde), pyntestrømpe (sort) og krympestrømper (sort og hvit, vet ikke hvilken jeg skal bruke enda). Det jeg lurer på er hvilken...