Søkeresultater

1. G

Beste prosjektorkjøp rett etter nyttår?

Æsj! Finnes det trådløs overføring som er brukende? Bruker for tiden ethernet til bilde og lyd overføring, men kan ikke si jeg er helt fornøyd her heller. Er dog ikke det dyreste merket (ebay) når jeg bygget dedikert rom så la jeg aldri opp skjult kabling til hdmi pga. Tykkelse på rør for å...
  2. G

Tusen takk for tips!
  3. G

Nå føler jeg virkelig jeg trenger å oppgradere min Epson TW-4400. Jeg har ikke fulgt noe særlig med på pj fronten de siste årene og prøver å lese meg opp igjen. Jeg regner med at enkelte 2016 modeller vil falle i pris og spør derfor dere der ute om hva som anbefales for en pris mellom 20-30k...
  4. G

Spikerslag i tak og feste av nye vegger

han må gjerne komme på besøk og prøve og rive/dytte ned veggene for hånd;) jeg skjønner skepsisen, men selv veggen hvor lyd-døren står, er det ikke anntydning til rikke/flytte på seg. Nå er det snart 2år siden. Hadde det kun vært fuge langs kanten så hadde det nok vært annerledes. Her er det...
  5. G

Test av signalkabler, men noen "buzzer"

Jeg har samme problemet selv. Buzzer med "The Valley" tilkoblet. Stille med "the name" Jeg har ikke forsket så mye på det. Håper du legger ut svaret når/hvis du finner ut av det. Da blir det mindre jobb for meg ;)
  6. G

Bilder kommer;) Bare no småtteri igjen:) Stenderverket var festet med vinkler, og fyllt tec7 mellom toppsvill og tak. Når alt var herdet, fjernet jeg alle vinkelene. Ja dette gjelder også ved lyddøra. Alt står så beint at dette vil ikke flytte på seg. 27kg cm/2 sier litt, og nesten hele lengden...
  7. G

Jeg bygget veggen med 5mm klaring til taket. Fylte mellomrommet med tec 7;) holdt toppsvillen på plass med bøyler til det hadde satt seg. Må rive huset før veggen faller ned! Kan ikke si det har gått over lydempinga heller.
  8. G

GrimRippa's kjellerkino. Slow logg.

Det har skjedd mye her siden sist, men pga. problemer med forumet har jeg ikke vært aktiv her og oppdatert på en stund. Rommet er nesten ferdigstilt og nye bilder skal legges ut. :D
  9. G

Electrocompaniet ECI5mkII+AW120 vs AW120x2

Det er hva jeg har googlet opp vaffal, 350-400w. Jeg spiller ikke så mye på lavt volum, så det har jeg ikke merket hehe:)
  10. G

Electrocompaniet ECI5mkII+AW120 vs AW120x2

Hva skal du ha for aw120 hvis du skal selge den? Jeg selv kjører 2 stk aw120dmb som mono på jbl 250ti, og det funker meget bra. Mener jeg testet uten brokobling en gang på en høyttaler, og det låt mye dårligere. Har lest at aw120dmb leverer 350-400w som mono, som skal være mer enn nok for de...
  11. G

Ny lettvegg - kan festes med lydbøyle i gipstak?

Jeg gjorde alternativ nr.2. Fuget det ihjel med tec7. Sitter dønn fast, men jeg brukte splitthylser på bunnsvillen. Tok ikke sjangsen med å bare fuge fast veggene.
  12. G

Ja nå er hu på ferie i nesten 2 mnd'er. Så nå er det JEG SOM BESTEMMER!! MoHaHa!:twisted:
  13. G

Det stemmer, den gikk ut med engang jeg hentet den. Ventet i nesten 3 måneder på xpa2, da den kom med et flyttelass over dammen. Så i mellomtiden kom jeg over 2 aw120dmb og angrer ikke siden. Jeg var fornøyd med xpa3 og hadde sikkert vært med 2ern også, men elcomp leverer mye mer detaljert og...
  14. G

Det gjør jeg også :mrgreen:
  15. G

Veggene og taket blir mørkt på den delen lerret vil stå og lys på resten. Farger er ennå ikke bestemt. Det blir også akustikkplater i taket og 1. og 2. refleksjon langs veggene(og døra). Jeg trur det litt mørk laminat på gulvet. Har ikke bestemt meg for så mye, tar det litt som det kommer:)
  16. G

Har nå kommet et godt stykke på vei. Jeg har bare vært sinnsykt treg med å oppdatere loggen :-| Her kommer en liten update ;) Har begynt på kabelsalaten. Her ser dere det som skal bli frontveggen. Det blir egen 16A kurs til anlegget, 16A til stikk og belysning rundt i rommet. Her lager vi...
  17. G

Ja da var det på tide med en liten update her også. Nå er mesteparten av reisverket på plass. Bare noe designvalg med den ene langveggen og frontveggen som må planlegges før det gjøres ferdig. Jeg drar til Thailand imorgen, så prosjektet vil stå på stedet hvil i 3 uker. Her er bunnsvillen på...
  18. G

Har bestemt meg for litt større dør. Her blir det 100x200cm på eksisterende vegg og lyddør på samme størrelse på det nye reisverket. Hjelpemann kutter litt mens jeg tar bilder Ferdig! Fikser også en gammel vannskade etter sentralvarmeren Litt råttent her ja Satt inn ny kloss...
  19. G

Jordsløyfe etter monoblokker ble koblet til

Det er sant, men synes det er rart at dyrere kabler hadde en mer negativ effekt? Trudde det skulle være mere skjermet mot støy eller røper de mer jo "bedre" anlegget blir?
  20. G

Jordsløyfe etter monoblokker ble koblet til

Jeg gikk fra signalkabler til 500kr og til 2300kr og fikk mere støy. Jeg har heller ikke mulighet for XLR-XLR og kjører RCA til XLR. Hos meg så hjalp det å sette monoblokkene på egen stikkontakt, men jeg tipper at støyen hos meg, kom av at disse var koblet på samme stikke som HTPC'n. Nå er alt...