Søkeresultater

1. F

During i Audio Pro Sub Focus - kondensatorer ?

Har en aldrende subwoofer i hjemmekinoen som har begynt å dure voldsomt. Spesielt når den er kald, men det blir mindre når den har fått varmet seg opp. Mistenker at det er kondensatorene som har tatt kvelden uten at jeg ser noen åpenbare fysiske spor - de har ikke est ut i alle fall. Tenker å...
  2. F

Panasonic Plasma har gjort meg bortskjemt !

Jeg har hatt prosjektorer endel år nå. Startet med Benq PB7200 og oppgraderte til Benq W5000 for et par år siden. Har vært fornøyd så langt, men i sommer kom den en Panasonic 55VT50 inn i stuen og jeg må si at det er en helt annen opplevelse å gå ned i kjellerstua og se den blasse prosjektoren...
  3. F

Vurderer Klipsch til Onkyo TX-SR608

Da lurer jeg på om jeg skal oppgradere litt på høyttalerfronten siden Elkjøp kjører på med kampanjer på Klipsch. Men jeg lurer på om jeg har en litt for svak reciever. Hadde i utgangspunktet tenkt meg RF-82 eller RF-62 i kombinasjon med RC-62. Hva tror folket ? Per i dag kjører jeg Audio Pro...
  4. F

Onkyo TX-SR608, how low can you go?

Jeg har snust lenge på denne recieveren og legger nå merke til at den har nådd nye lavnivåer;1995,- på superlokketilbud på elkjøp men til 2495,- som tilsynelatende "ordinær" lavpris: Onkyo TX-SR608 receiver - Elkjøp Er det i det hele tatt noen andre merker og modeller som kan røre denne når...
  5. F

Ny 106" rammelerret. Hvilken produsent ?

Har bestemt meg å gå for en 100% dedikert løsning i kinoen, og rullegardinlerretet ryker nå til fordel for et 16/9 rammelerret. Er en stund siden jeg satte meg inn i ulike typer og modeller, men har i alle fall bestemt meg for en gråaktig modell. Prosjektoren er en Benq W5000. Så er...
  6. F

DTS downmix for Popcorn Hour A-100

Noe som har irritert meg lenge har endelig fått en løsning. En hacket firmware som låser opp software dekoding av DTS slik at boksen virker som en A-110. Er bare interessant for de som ikke bruker en reciever men har koblet spilleren rett til en TV uten DTS dekoder. Popcorn Hour A100 **Soft DTS...
  7. F

Audio-Technica forhandler

Er det noen som vet om fysiske butikker som selger Audio-Technica hodetelefoner. Vet at Riff selger, men de har ingen butikk i Stavanger. Og det haster litt da jeg reiser på ferie på lørdag, så nettbestilling går ikke. Har sett meg ut ATH-ANC7b som en ideell partner til flyturen.
  8. F

Prut i vei, butikkene tjener penger som gress

Har inntrykk av at mange mener de fysiske hifibutikkene opererer med lave marginer og har lite rom for pruting. Artikkelen hos Hegnar viser at Neby er den 3. mest lønnsomme bedriften basert på resultat pr ansatt: Norges beste ansatte - HegnarOnline Mulig Neby er et litt spesielt tilfelle, da de...
  9. F

Prisjakt Toshiba HD-E1

Ser at deal.no og mpx.no har forhåndsbestilling på HD-E1 til henholdsvis 6490,- og 6995,- Hva vil veiledende pris ligge på ? Synes disse prisene var litt drøye tatt i betraktning at den skal lanseres til bare 600 euro. Men kanskje man bare skal legge inn en bestilling hvis det bare blir...
  10. F

Ferdigterminert tippelskjermet antennekabel

Er ut etter en trippelskjermet kabel på 10 meter for tilkobling UPC. Helst ferdigterminert. Kundesupport mente at mine problemer med usannsynlig treg respons på tuneren kunne skyldes "tap av retursignal" grunnet dårlig skjermet kabel.
  11. F

Viasat kanalbløff

Basert på andre brukeres harselas med Canal Digital og Viasat har jeg aldri hatt noe godt inntrykk av leverandørene. Men da kona nektet å se mer på NRK, TV2 og TVNorge måtte jeg bestille meg abonnement fra Viasat. Kikket på Gullpakka og synes at utvalget var ganske godt. Kobler så opp tuneren...
  12. F

Sjekk filmkunnskapene

Regner med at vi AV-folka burde rocke i denne testen: http://www.funwithmovies.com/ Har selv klart 28/30 med ørlitegrann hjelp fra www.imdb.com
  13. F

2 HDMI ut ?

Det er jo vel og bra at receivere kommer flere og flere HDMI-innganger, men hva med andre veien ? Skulle absolutt hatt 2 stk HDMI ut for å veksle mellom prosjektor og TV. Er dette noe som har vært antydet i fremtiden eller er det bare oss AVfile som har disse behovene ?
  14. F

Samsung støtter DVD-HD og Blue-Ray

Ser ut til at Samsung tar saken i egne hender og gjør sitt for å unngå at vi ender i en skikkelig hengemyr: http://today.reuters.com/news/newsArticle.aspx?type=technologyNews&storyID=2005-09-06T133548Z_01_EIC648536_RTRIDST_0_TECH-SAMSUNG-DVD-DC.XML
  15. F

Toshiba SD-350E

Så denne spilleren i Elkjøpavisa i dag og er litt nysgjerrig. Ser ut som det er den billigste spilleren med HDMI til dags dato. Er det noen som kan dele erfaringer/evt peke til et review ? http://www.castel.com.au/toshiba/ProductDetail.asp?Brand=T&Category=DVDVCR&ProductCode=SD-350E
  16. F

Kommende receivere med HDMI-konvertering ?

Jeg ser at det er endel receivere på trappene med HDMI-switching. Dette er jo ikke et sekund for tidlig, men er det noen som kan skilte med konvertering av analoge signaler til HDMI ? Drømmer om kun 1 kabel til prosjektor, men da til en fornuftig pris (> 10.000,-)
  17. F

Lyd & Bilde, august - sløvinger

Fikk nettopp nye nummeret i posten, og må si at jeg var ganske skuffet. Greit nok at det ikke var mange artikler jeg fant interessante denne gangen - er jo sommer og ikke mange produkter som slippes. Men da jeg satt i godstolen (ramma) og leste fikk jeg gjentatte fornemmelser av deja-vu. Ikke...
  18. F

Prossesor for 1080i

Da jeg skal pensjonere den gamle pc'en min tenkte jeg kanskje at den kunne gjøre nytte som htpc. Den har en Athlon XP 1800+ (1,5 GHz) prosessor på et nForce2 hovedkort. 768 MB 333MHz minne. Jeg har prøvd å spille TS-filer på 1080i uten altfor mye suksess. Dette var uten noen som helst filtere -...
  19. F

The dark side of the bass

Artig sak: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5789263206&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1 Mye arbeid dog....
  20. F

Tilbakemelding på komplett prosjektorpakke

Da ser det endelig ut til at jeg skal ta spranget opp til prosjektor etter å ha brukt en 32" TV i min hjemmekino. Kona har hatt et ord med i laget, og satte foten ned for rammelerret, så det må bli et med nedtrekk. Det skal også legges til at dette kommer til å stå i stua mi, så lyskontroll er...